בקרוב ההזנקה


ריצת ניווט ואופניים בכפר ורדים
אורי בר צורי

בכפר ורדים ב-10/12:

ריצת ניווט ואופניים גם

כפרניק DSC_4345_0 בקרוב ההזנקה

 

 

בשבת 10/12/2011 תתקיימנה בכפר ורדים תחרויות בניווט רגלי וניווט באופני הרים.

 

התחרויות תחלנה בשעה 09:00 באופן מדורג עד שעה 11:00. בניווט הרגלי תהייה תחרות עממית לאורך 3 ק"מ ומקצה תחרותי קצר לאורך 3 ק"מ וארוך לאורך 5 ק"מ.

בניווט באופני הרים יהיו 3 מקצים תחרותיים: קצר של 9 ק"מ, בינוני לאורך 14 ק"מ וארוך של 20 ק"מ המיועד לרוכבים ונווטים מנוסים.

 

 

כפרניק DSC_4501 בקרוב ההזנקה

 

 

למנצחים בכל קטגוריה יחולקו פרסים תרומת מרכז "עצמה" המאמץ את התחרות זו השנה השנייה. עלות השתתפות לחברי איגוד הישראלי לניווט ולתושבי כפר ורדים -20 ₪.

למשתתפים אחרים המחיר למפה: 40 ₪.

כל משפחה יכולה לנווט עם מפה אחת. טקס הסיום יהיה בשעה 12:30 ברחבת המרכז המסחרי בכפר ורדים.

פרטים נוספים ניתן לקבל במזכירות מחלקת הספורט של המועצה המקומית כפר ורדים בטלפון 04-9977142 שלוחה 119, באתר האיגוד לספורט הניווט www.nivut.org.il  או בטלפון 04-6127714

 

 

 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. משה הגב

    פעילות לניעור שרירים
    אין עליכם בספורט
    שאפו על ההתמדה ומגוון האירועים

    בסוף גם נוריד במשקל

  2. אורח/ת הגב

    ניווט

    מקסים
    אולי אפשר שמישהוא יערוך הסבר איך מנווטים ואני ואשתי נצטרף בכייף

  3. אורח/ת הגב

    “שם בו שק” החבר של סמבוסק
    הסבר לניווט בקישורית הבאה
    http://www.youtube.com/watch?v=STOWduARQkA&feature=player_embedded#!

    או קראו.
    ברוכים הבאים לניווט. הדף הזה יסביר לכם מהו ניווט ספורטיבי, איך מתחילים לנווט, מה עושים לפני שיוצאים לדרך ובקיצור – כל מה שצריך לדעת כדי להנות מחוויית ניווט נהדרת.
    תחנה 1 – מה זה ניווט ספורטיבי?
    הניווט הספורטיבי הוא ענף ספורט תחרותי, שבו על כל מתחרה למצוא מספר תחנות הממוקמות בשטח, תוך הסתייעות במפה ובמצפן. המנצח הוא זה שמסיים את המסלול (כלומר עובר בכל התחנות לפי הסדר) בזמן הקצר ביותר. אם אין לכם שאיפות לנצח, אתם יכולים לעשות את המסלול בהליכה רגועה, ולהנות מן הטבע והנוף תוך כדי האתגר שבניווט. אתם יכולים לנווט לבד, עם כל המשפחה או עם חברים, ועומדים לבחירתכם מסלולים במגוון אורכים ודרגות קושי.
    תחנה 2 – באיזה מסלול ניווט כדאי לבחור?
    אם אין לכם ניסיון קודם בניווט ספורטיבי, מומלץ לבחור באחר משלושת המסלולים הקלים – עממי, קצרצר או קצר.

    מסלול עממי – זהו מסלול לא תחרותי, המתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים. אורכו נע בין 4 ל-5 ק”מ והוא עובר כולו על שבילים. רמת הניווט הנדרשת היא בסיסית – כל מה שצריך כדי לסיים את המסלול בהצלחה זה מעט חוש כיוון, ולזכור לפנות בשבילים הנכונים. לא מודדים כאן זמן, ובסיום תקבלו תעודת השתתפות רשמית. כל שאר המסלולים הם תחרותיים, כלומר מודדים בהם זמן, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לרוץ. גם לא חייבים לנווט לבד – מותר לנווט בזוגות או בקבוצה.
    מסלול קצרצר – מסלול המיועד לילדים הלומדים לנווט. אורכו כ 2 ק”מ (7-8 תחנות) והוא עובר לאורך שבילים או פרטי נוף אורכיים בולטים (כגון גדר, שורת עצים וכו’). המסלול מסומן לכל אורכו בסרטים צבעוניים, המסייעים לילד בניווט ומעניקים לו בטחון. כמובן, ניתן ללוות את הילדים במסלול, ללמד אותם להשתמש במפה ובמצפן ולעזור להם להחליט לאן לפנות.
    מסלול קצר – מיועד לילדים שכבר יודעים לנווט לבד, וגם לבוגרים מתחילים. אורכו 3-4 ק”מ (9-10 תחנות) והוא עובר ברובו לאורך שבילים ופרטי נוף בולטים. התחנות ממוקמות בדרך כלל בקרבת השבילים, אך לעיתים גם צריך “להיכנס לשטח”.

    המסלולים הבאים קשים יותר מבחינה ניווטית, ומיועדים לאלה שכבר התנסו בניווט ספורטיבי.

    מסלול קצר+ – אורכו כ-4 ק”מ, והוא כולל 11-13 תחנות (כשעתיים בהליכה).
    מסלול בינוני – אורכו כ-5 ק”מ, 12-14 תחנות (כשעתיים וחצי בהליכה).
    מסלול בינוני+ – אורכו 6-7 ק”מ, 13-16 תחנות (לא מומלץ למתחילים).
    מסלול ארוך – אורכו 7-9 ק”מ, 16-24 תחנות (לא מומלץ למתחילים).

    תחנה 3 – מה הציוד הנדרש לניווט?

    נעליים – נעלי הליכה נוחות או נעלי ריצה, כאלה שלא איכפת אם יתלכלכו בבוץ או יתמלאו קוצים.
    ביגוד – מכנסיים נוחים ורחבים, רצוי ארוכים. חולצה בהתאם למזג האוויר. בגשם – מעיל ניילון.
    כרטיס ביקורת – מקבלים בהרשמה ומנקבים במהלך הניווט, כהוכחה לכך שמצאתם את כל התחנות. יש שני סוגים של כרטיסי ביקורת: אלקטרוני (במסלולים התחרותיים בלבד) וידני (לוח קרטון). הכרטיס האלקטרוני הוא לוחית פלסטיק קטנה שמחזיקים ביד, ומצמידים לתחנה לצורך “ניקוב”. בסיום הניווט פורקים את זמני הביניים שנאגרו בכרטיס וכך מתקבלת התוצאה. אם אינכם יודעים כיצד “לנקב” בקשו מהמזניק להסביר לכם. השכרת כרטיס אלקטרוני לתחרות עולה 10 ש”ח. הכרטיס הידני הוא בריסטול שעליו מודפסות משבצות ממוספרות. בכל תחנה יש מנקב ידני, בעזרתו מחוררים את המשבצת המתאימה.
    מצפן – אי אפשר בלי (חוץ מאשר בעממי ובקצרצר). ניתן לקנות בשטח התחרות.
    מפה – מקבלים בזינוק.
    צידה לדרך – אם אינכם ממהרים, אתם יכולים לקחת שתיה ופירות לדרך. בכל מקרה, לאורך המסלול פזורות מספר תחנות מים לשימושכם.

    תחנה 4 – כיצד נרשמים לניווט?
    לפני שתתחילו לנווט, עליכם לעבור מספר שלבים מקדימים:

    גשו לעמדת הקופה ושלמו עבור מספר המפות שברצונכם לקנות (ושוב – אם אתם מנווטים בקבוצה, רצוי שלפחות לכל שלושה תהיה מפה). תצטרכו גם למלא טופס פרטים אישיים והצהרת בריאות.
    אם בחרתם במסלול העממי, גשו לעמדת הניווט העממי, מסרו את טופס פרטים אישיים והצהרת בריאות, קנו את המפות וצאו לדרך. אם אתם מנווטים בקבוצה, רצוי שלפחות לכל שלושה תהיה מפה. אם ברצונכם להשתתף במסלול אתגרי יותר – עברו לסעיף הבא.
    עם הקבלות וטופס הפרטים האישיים הולכים לקבוע זמן זינוק בעמדת הרישום התחרותי. כאן תקבלו גם את כרטיס הביקורת, שאותו תנקבו במהלך הניווט.
    חפשו את השילוט המכוון לזינוק. לעיתים הזינוק נמצא מספר מאות מטרים משטח הכינוס – קחו זאת בחשבון כשאתם קובעים זמן זינוק.
    הגעתם לנקודת הזינוק? חכו לדקת הזינוק שלכם, קבלו מפה ו…בהצלחה!

    תחנה 5 – איך מנווטים?
    Control

    ראשית, הצפינו את המפה – סובבו אותה כך שקווי הצפון המסומנים עליה יפנו לצפון (לפי המצפן). עכשיו בדקו את המסלול. ההתחלה היא במשולש, המסמן את נקודת הזינוק. מכאן צריך להגיע לתחנה 1, 2, וכן הלאה, בהתאם למסלול המסומן, עד לסיום, אשר מסומן בעיגול כפול. תאורי התחנות מרוכזים בטבלה בצד המפה.
    אם אינכם מכירים היטב את סימני המפה והצבעים המיוחדים לניווט ספורטיבי – זה הזמן לעיין במקרא שבצד המפה. שימו לב גם לקנה המידה ולמרחק האנכי בין קווי גובה סמוכים.
    החליטו על הדרך לתחנה הראשונה לפי סדר העדיפויות הבא:
    דרך ברורה ופשוטה לניווט.
    דרך נוחה (לא תלולה מדי או סבוכה מדי).
    דרך קצרה.
    תוך כדי ניווט, הקפידו לשמור על המפה מוצפנת, ושימו לב לצמתים ופרטים בולטים שאתם פוגשים בדרך. ודאו בעזרתם שאתם מתקדמים בהתאם לתכנון.
    כשתתקרבו לאזור התחנה, בדקו את תאור התחנה המדויק, כפי שהוא מופיע בטבלה שבצד המפה. הרימו את הראש והגבירו עירנות. אם הכל כשורה, תגיעו לתחנה הראשונה.
    חשוב! יש לוודא שהתחנה שהגעתם אליה היא באמת התחנה הנכונה. עושים זאת על ידי בדיקה שקוד התחנה (הרשום על התחנה עצמה, ליד המנקב) זהה למספר הקוד הרשום בטבלה ליד תאור התחנה. אם יש התאמה, מצמידים את הכרטיס האלקטרוני לתחנה, או מנקבים את הכרטיס הידני במשבצת המתאימה למספר התחנה.
    המשיכו באותו אופן לתחנה הבאה.
    שימו לב!!! עליכם לסיים את המסלול עד לשעת הגג המצויינת על המפה. אם מסיבה כלשהי החלטתם להפסיק את הניווט, חובה להגיע לנקודת הסיום ולהודיע שסיימתם בשלום. אחרת יצטרכו לחפש אתכם בשטח.

    תחנה 6 – מה עושים אם מתברברים?
    לא נלחצים – זה קורה לכולם, גם לטובים ביותר. הכי טוב לחזור למקום האחרון שבו ידעתם בוודאות את מיקומכם, ולהמשיך ממנו. אם לא מתחשק לכם לחזור, או שקשה להחליט לאן לחזור, הצפינו את המפה ונסו להבין היכן אתם נמצאים. מצאו פרטי נוף בולטים (צומת דרכים, הר, שדה פתוח) והעזרו בהם כדי להתאים את השטח למפה. תוכלו גם להסתייע בנווטים העוברים לידכם.
    תחנה 7 – מילה ירוקה לסיום
    הניווטים מתקיימים ביערות, שמורות טבע ופארקים בכל רחבי הארץ. מסלולי הניווט לוקחים אתכם ישר אל תוך הטבע, ומאפשרים לכם להנות ממנו באופן בלתי אמצעי, בחודשים היפים ביותר של השנה. אנא שמרו על שטחי הניווט, הימנעו מפגיעה בצומח ובדומם ואל תשאירו פסולת בשטח. כך נוכל כולנו לחזור ולהנות גם בשנים הבאות.

  4. מומחה קטן הגב

    הנזק היכול להגרם בריצה בירידה
    ספורט זה דבר מצוין בתנאי שיודעים להשתמש בו נכון .

    יוצא לי הרבה פעמים לראות אנשים הרצים בירידה אשר לא מבינים איזה נזק הם גורמים לעצמם כי הרי בירידה צריך לבלום וכל בלימה היא עוד חבטה לחיסול הברכיים והסחוס הנמצא בינהם.

    ראיתי אנשים הרצים מתפן למעלות.

    פגשתם ירידה עברו להליכה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן