אלימות? לא בבית ספרנו!


תיכון אמירים כפר ורדים בפעילות חינוכית למניעת אלימות
שמוליק בצלאל

לומדים אחרת באמירים: על מניעת אלימות, התמכרויות ונהיגה בסיכון.

כפרניק  אלימות2 אלימות? לא בבית ספרנו!

לומדים אחרת באמירים: על מניעת אלימות, התמכרויות ונהיגה בסיכון.

 

השבוע השתתפו כל תלמידי בית הספר אמירים בכפר ורדים בפעילות אינטראקטיבית בסבבים על פי שכבות בתחומים שונים של מניעת אלימות (פיזית, וירטואלית ומילולית) התמכרויות לסמים ואלכוהול ונהיגה בסיכון.

לשכבות ז'-ח' התקיימה הפעילות "החיים הם לא משחק ילדים", תכנית המתייחסת למניעת אלימות והצקות: אלימות פיזית ומילולית, הטלת חרמות, העלבות והצקות, אלימות וירטואלית באינטרנט וברשתות החברתיות.

לשכבות ט'-י' התקיימה הפעילות "מכורים לחיים", תכנית בנושא סמים ואלכוהול. התלמידים הכירו מקרוב את ההשפעות ההרסניות של הסמים על גופנו, הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית.

לשכבות י"א-י"ב התקיימה הפעילות "סינמה דרייב". התוכנית התייחסה לאירועי נהיגה בסיכון, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, עייפות, נהיגה במהירות ונהיגה בהסחת דעת, כגון שליחת מסרונים.

כל פעילות הייתה מורכבת ממספר חוויות, תוך שימוש בטכנולוגיות מגוונות. התלמידים צפו בסרטונים במשקפי תלת מימד ובעזרת שלט רחוק באנונימיות מוחלטת קיבלו התלמידים החלטות, הביעו את דעתם והעבירו מידע רב ערך, שהיווה בסיס לדיון בהמשך. המידע הנצבר פוענח on line והוקרן בפניהם על המסך כמשוב. כך ראינו לאורך הפעילות את התהליך שעברו התלמידים בקשר לכוונתם לשנות את התנהגותם העתידית.

נראה כי התלמידים חוו חוויה רבת ערך בה מצאו הזדמנות להביע את עמדותיהם ולהיחשף לאלו של חבריהם, כמו כן עברו תהליך בו גיבשו ואף בחלק מן המקרים שינו את תפיסתם ודעתם בנושא.


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן