הזדמנות נדירה ללמידה עם אחריות אישית * התלמידים מייקרים אמיתיים, שלומדים ומלמדים
שמוליק צ’אושו
שתי קבוצות תלמידים החלו לפעול בשבוע שעבר בהנחייתי יזמות בלמידה מקוונת בכפר ורדים Make Corona 2020
התכנית היא גם הזדמנות נדירה ללמידה אחרת עם אחריות אישית ללמידה. התלמידים הם מייקרים אמיתיים, שלומדים ומלמדים. הם תלמידי בחוג המייקרים שאני עורך השנה בבי”ס קשת במסגרת חוגי העשרה.
במודל החונכות התלמידים הבוגרים: אייל כהן ויואב טאו (שכבת ו’) ואלמוג אמסלם (ט’); מדריכים את התלמידים הצעירים: אלון דהן, נועם עגיב, איתי ברקוביץ’, רום וקרט, פלג אזולאי (ה’) מיומנויות כגון: תכנות רובוט (THYMIO), אלקטרוניקה ובקרה (MICROBIT) ותכנות הדפסת תלת מימד (TINKERCAD).
אייל ידפיס את ההדפסות בתלת מימד ונעביר אותן לבית התלמידים הצעירים. ערכות מייקרים חולקו לבתי התלמידים והנחיות להורדת תוכנות הועבר בווטסאפ ובשיחות ZOOM.
המטרה: המשך רכישת מיומנויות לקראת בניית פרויקט הגמר “בראשית 2 – המשימה: מאדים”, שיופעל בסיום השנה ע”י התלמידים.
יוניסטרים – תיכון אמירים
תלמידי כיתות ט’-י’ ימשיכו בפעילות היזמות במסגרת תכנית יוניסטרים star-tup now (שנתית) בהנחיית ליאור רוזיליו וארז רם-לב יועץ עסקי.
התלמידים עברו את שלב Go No Go בהנחיית יזמים וההורים לפני שלושה שבועות. הם החלו לעבוד בשבוע שעבר באופן מקוון בצוותים השונים (כרית חכמה, ארון שיתופי, רובוט מעצב) מול המנחים בפגישת zoom וימשיכו בצוותים השבוע הקרוב לקראת האתגר הקרוב: תחרות חצי הגמר בפגישת zoom בתקווה לעלות לשלב הגמר הארצי בסוף השנה.
להורים ולתלמידים רציניים במיוחד, ימי קורונה הם גם הזדמנות ייחודית ללמידה אחרת, מקוונת תוך קבלת אחריות אישית.
להורים ולבני הגיל השלישי זו הזדמנות פז להתקרב לילדיהם או לנכדים דרך הרשתות החברתיות והאינטרנט תוך שמירה על הכללים של ההסגר ושמירה על הבריאות.
דף הפייסבוק שלי מוקדש להפנייה לקורסים חינמיים ולאתרים מקצועיים בתחומי מדע וטכנולוגיה לכלל הגילאים
אקדמיה בשישי
בימי שישי הדריכו בהתנדבות בוגרי אמירים שחר סונסינו ושקד אורן תכנות Python את תלמידי ט’-י’ (אמירים),
אלון ואורן צ’אושו הדריכו את תלמידי ז’ (אמירים) חומרה ותוכנה של כרטיס הבקרה האלקטרוני Arduino.
יואב קיפר מנהל ומהנדס בישקר הדריך את תלמידי י’-י”א לתכנת ולהפעיל את מערכת הזרועות הרובוטיות
DOBOT, כדי שידריכו בעתיד את התלמידים הצעירים רובוטיקה תעשייתית (מודל החונכות).
מודים להם, כל הכבוד!
מי אני?
שמוליק צ’אושו, תושב כפר ורדים מזה 20 שנה. מהנדס (31 שנה בצה”ל ובאלביט) מורה (8 בתיכון סולם צור ובאמירים-כפר ורדים) וחוקר (תזה-טכניון) חינוך ליזמות.
מנהל מרכז מצויינות -מטה אשר (ה’-ו’, ז’-ח’, י”א-י”ב), מנהל פדגוגי של החממה ליזמות קהילתית בכפר ורדים (ז’-י’).
המודלים הפדגוגיים המנחים אותי הנם למידה בגישת המייקרים, מודל החונכות (מד”צים): תלמידים בוגרים מלמדים מיומנויות (תכנות, אלקטרוניקה ובקרה, רובוטיקה, הדפסת תלת מימד), למידה עצמית ועצמאית ברשת (אתרים וסרטוני יוטיוב).
השאיפה לחבר יזמים ואת הגיל השלישי מהקהילה להנחיית היזמים הצעירים במסגרת החממה ליזמות קהילתית בכפר ורדים.
תודה מיוחדת לחני יאיר, מנהלת מחלקת חינוך, שתומכת ומאפשרת את הפעלת חממת היזמות הקהילתית במתכונת מקוונת.
שמוליק צ’אושו sam2278@gmail.com
השארת תגובה