שלומי נגד שר הדתות

המועצה המקומית שלומי בעתירה מנהלית נגד שר הדתות השר מתן כהנא: אשר את מינוי המועצה הדתית בישוב * שר הדתות: יש למנות גם נשים


 

בשבוע שעבר הגישה המועצה המקומית שלומי עתירה כנגד שר הדתות השר מתן כהנא בדרישה כי יאשר את רשימת חברי מליאת המועצה הדתית ביישוב.

 

כפרניק 4454375 שלומי נגד שר הדתות
מועצת שלומי נגד שר הדתות (הדף עבר עריכה קלה)

 

בעתירה נכתב, בין היתר, כי לאחר הבחירות המוניציפליות האחרונות ולאחר מו”מ בין הסיעות המרכיבות את מליאת המועצה בשלומי, בחרה מליאת המועצה את נציגיה למועצה הדתית, נציגים המשקפים נאמנה את אופי הישוב וכוללים נציגים המייצגים את האוכלוסייה בשלומי לרבות ייצוג מגדרי, דתי, עדתי ותרבותי.

חרף האישור על-ידי מליאת המועצה ברוב קולות וחרף העובדה שהיועצת המשפטית של משרד הדתות לא התנגדה לרשימת המועמדים כפי שאושרה, מסרב שר הדתות השר מתן כהנא לחתום ולמנות את מליאת המועצה הדתית כנדרש בחוק.

 

כפרניק 6665788 שלומי נגד שר הדתות
מתוך פרוטוקול מליאת מ.מ. שלומי בנושא המועצה הדתית

 

היום (15/3/22) אמור לפוג (באם העתירה לא תתקבל) האישור של המינויים, מנהלי המועצה הדתית בפועל, אלו הם המנהלים את המועצה עד למינוי הרכב המועצה דתית ביישוב והשר מבקש למנות אנשים מטעמו במקום הממונים כיום ניסים רובין ומשה מגירה.

 



 

גבי נעמן ראש המועצה: “שלומי הוא יישוב שרבים מתושביו הם מסורתיים ושרותי הדת חשובים להם, בקלות ניתן להתרשם מהעבודה הרבה והפעילות התורנית הענפה ביישוב. אני מאוד מעריך את השר ופעולתו אבל לצערי כבוד השר, מסיבותיו מסרב לאשר את ההחלטה הדמוקרטית של מליאת המועצה הנבחרת ומעדיף למנוע את אישור הרכב המועצה הדתית.

“צר לי שנאלצנו לפנות לבית המשפט אבל אין לנו כל ברירה וחובתנו כנבחרי ציבור לתת מענה לצרכי הדת של תושבינו. אני תקווה כי כבוד השר יקבל החלטה מהירה לאשר את הרכב המועצה הדתית ולא נאלץ להמשיך בהליכים המשפטים כנגד המשרד והשר”.

את המועצה מיצג עו”ד אלדר כהן ממשרד אושרי שלוש – משרד עורכי דין ונוטריון. ועו”ד חגי וגנפלד ואייל נון ממשרד נון נבון ממן ושות’.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-01-18-at-16.22.11-scaled שלומי נגד שר הדתות
גבי נעמן: צר לי שנאלצנו לפנות לבית המשפט (צילום: מ.מ. שלומי)

 

 

מלשכת שר הדתות נמסר: “השר כהנא הודיע לפני חצי שנה שהוא מתכוון לקצוב כהונה לכלל הממונים במועצות הדתיות. במהלך החצי שנה הפציר השר ארבע פעמים בראשי הרשויות שיחלו את ההליך המקובל לבחירת ההרכב ליו”ר מועצה דתית. מספר רב של רשויות פנו לשר כדי לקדם הרכבים והשר והמשרד פועלים לקדם את ההרכבים.

“במשך עשרת חודשי כהונתו הביא השר כבר ל-30 הרכבים, יותר ממה שעשו השרים שלפניו בארבע שנים. השר כהנא יצא למהלך רוחבי במועצות הדתיות שהביא להקשחת הקריטריונים ומינוי נשים. בימים אלו המשרד לשירותי דת מסיים את הליך הממונים החדשים. השר יתמוך ויסייע לכל עיר או מועצה שתבחר ללכת בדרך המלך של כינון הרכב.”

 

יש לציין כי ברקע העתירה גם מאבק קשה הנוגע לתפקודו של הרב משה אלחרר, רב העיר שלומי, שרק לאחרונה הורשע בלשון הרע ונדרש לשלם 140 אלף ש”ח פיצויים בתביעה של אגודת אכסניות נוער בישראל ו”בישולים י. וקנין קייטרינג בניחוח גלילי בע”מ” (בבעלות איריס ומשה וקנין מכפר ורדים).

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן