שביתה בעיריית מעלות תרשיחא

ועד העובדים: בעקבות חילופי המנכ"לים הופרו הסכמות * העירייה: צעד חסר אחריות


 

ועד העובדים של עיריית מעלות תרשיחא הכריז היום (ב’ 21/12/20) על שביתה כללית בעירייה.  לדברי הוועד, העילה לשביתה הן הפרות הנהלת העירייה הסכמות עם המנכ”ל הקודם, עמית לוין, בהן ויתור העובדים על 5% מהשעות הנוספות, תמורת התחייבות העירייה שלא לפגוע בשכר העובדים מעבר לכך. 

לטענת העובדים, לאחר חילופי המכ”לים וכניסתו של אמנון אשל אסולין לתפקיד, עלו מהעירייה דרישות חדשות, מופרכות ומוגזמות.

עיקרי דרישות העובדים הנן קיצוץ ברכיבים שאינם שכר, צמצום הפיטורים ושיטת אחרון נכנס  – ראשון יוצא, ניוד עובדים בהסכמה בלבד, הגינות ושוויון בין העובדים ושכל הסכם ייתן מענה לפחות לשלוש שנים. העובדים גם מתנגדים לקיצוץ בשעות נוספות וכונניות.

לטענתם, העירייה פועלת בחוסר תום לב, ב”הפרד ומשול” ובאופן חד צדדי.

 

 

 

 

 

 



 

 

כפרניק 998675545600000-scaled שביתה בעיריית מעלות תרשיחא
ועד עובדי עיריית מעלות-תרשיחא: הפרת סיכומים

 

 



 

 

 

עיריית מעלות תרשיחא פרסמה הודעה לתושבים, בהם היא מכנה את השביתה “בצעד חסר אחריות” – וזאת בין היתר משום שתקציב המדינה עדיין תקוע ואיום הקורנה טרם הסתיים.

 

כפרניק 79326252_2906380012728394_4404686990105116672_o-1-scaled שביתה בעיריית מעלות תרשיחא
ארכיון. צילום עיריית מעלות תרשיחא

 

“בעקבות צעדי התייעלות ורה ארגון שחייבת הנהלת העירייה לנקוט ולמרות עשרות מפגשים עם נציגי ועד העובדים, בניסיון להגיע להסכם במשא ומתן, החליטו בוועד העובדים באופן חד צדדי ובנסיבות לא ברורות כלל, לפתוח בשביתה”, פרסמה העירייה.
“למרות שמנכ”ל העירייה, אמנון אשל אסולין ביקש מהוועד שלא להשבית את מערכת החינוך, שרק החלה לחזור לשגרה, בחרו בוועד העובדים שלא להיענות לבקשתו ולכן, מחר לא יתקיימו לימודים בגני הילדים ועבודת בתי הספר תשובש.

 



 

 

“למצער, הגיעו אלינו עובדים חוששים שאין להם קשר לשביתה או רצון לשבות אולם קיבלו לכאורה איומים שיבולע להם, לכאורה, אם לא יתמכו בשביתה גם אם היא לא נוגעת להם.
“כמו כן, הוועד משבית את שירותי המוקד העירוני, הפיקוח, אגף שפ”ע ושאר מחלקות העירייה. צר לנו על הפגיעה באיכות החיים, כולנו תקווה שהוועד יתעשת ויבין שטובת התושבים מעל הכל.
“העירייה נחושה על פי הנחיות משרד הפנים, לבצע את צעדי ההתייעלות המתבקשים ובה בעת, תעשה זאת במלוא הרגישות כלפי העובדים. העירייה לא תירתע מהפחדות, השירות לתושב מעל הכל. תמיד פה בשבילכם”.

 

 




תגובה אחת

  1. השבתה בעיריית מעלות תרשיחא | כפרניק הגב

    […] 21/12/2020 08:56 שביתה בעיריית מעלות תרשיחא […]

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן