שביתה בבית-חולים נהריה


18-19 בפברואר: השבתה חלקית במרכז הרפואי לגליל  * הרקע: דרישת הוועד להעסקה ישירה ולא דרך התאגיד

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-17-at-16.19.34-scaled שביתה בבית-חולים נהריה
צילום רוני אלברט

 

בימים ג’-ד’ השבוע (מחר ומחרתיים), 19-18 בפברואר, תתקיים במרכז הרפואי לגליל בנהריה שביתה של עובדי מינהל ומשק ותאגיד הבריאות.
מבית החולים נהריה נמסר כי במהלך השביתה ייערכו אך ורק ניתוחים דחופים, וכל הניתוחים האלקטיביים יידחו או שיעברו ועדת חריגים במקרה הצורך.
השביתה לא תחול על: המחלקה האונקולוגית והמכון האונקולוגי, פגיה, דיאליזה, חדר מיון, יחידות טיפול נמרץ (נשימתי, לב, ילדים ונוירוכירורגי), חדרי לידה והיחידה להפריה חוץ גופית (IVF). גם במרפאות החוץ לא יינתן שירות במהלך השביתה.

לדברי איציק בוזגלו, יו”ר ועד העובדים, ההשבתה על רקע דרישת הועד כי כל העובדים יהיו עובדי מדינה בהעסקה ישירה. כרגע חלק מהעובדים מועסקים על ידי תאגיד הבריאות במרכז הרפואי לגליל.

לדברי בוזגלו, האוצר כבר חתם על הסכם כזה לפני כארבע שנים ובו התחייבות להעסקה ישירה עד יוני 2019 – דבר שטרם בוצע. בית הדין לעבודה אישר את השביתה, במתכונת שבת, במסגרת סכסוך העבודה. באם לא תחול התקדמות, כפי הנראה תהיינה השבתות נוספות בזמן הקרוב.

תגובת המרכז הרפואי לגליל:
השביתה, כפי שאושרה, נסובה סביב אי קיום החלטה לקליטתם של עובדי מינהל ומשק המועסקים שלא דרך המדינה.
בית הדין לעבודה התיר לוועד עובדי מינהל ומשק לשבות למשך 48 שעות, החל ממחר, 18/2/2020, בשעה 06:00, ועד 20/2/2020, בשעה 06:00.
לצערנו, אין בידי המרכז הרפואי לגליל הסמכות לקלוט עובדים אלו. אנו מצרים על הפגיעה בשירותים הניתנים לתושבי האזור, ומקווים שהגורמים האמונים על קיום ההסכם ומימושו, יביאו מצב זה לכדי פתרון בהקדם האפשרי.

 

 


2 תגובות

  1. דוד הגב

    איזה חוצפה זה בית חולים לא בית ספר שאפשר לעשות שביתה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן