שבחים לבית חולים נהריה

יהונתן צבי שנפגע בתאונה ליד אדמית: יחס מעולה במרכז הרפואי לגליל. אפילו האוכל היה טעים


 

להלן מכתבו של עו”ד יהונתן צבי מירושלים, לאחר שזוגתו וחבריו נפצעו בתאונת דרכים בסמוך לאדמית

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-05-09-at-22.09.55-scaled שבחים לבית חולים נהריה
הרכב של משפחת צבי לאחר התאונה

 

לכבוד

פרופ’ מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה

פרופ’ נכבד,

הנדון : לאחר תאונת דרכים מיום 2/5/2021

 

1. זוגתי, אני ועוד שני זוגות יצאנו לטיול יום הולדת ה-66 שלנו ליומיים לגליל. בתום יום הטיול הראשון, כשלושים מטר לפני הכניסה לאדמית (שם היה לנו צימר ללינה), נכנסה בנו מכונית נהוגה בידי צעיר מערב אל עראמשה, שיצא לעקיפה במהירות גבוהה מבלי להסתכל, נכנס בנו חזיתית (ונהרג במקום). מאחר ומכוניתנו הייתה במהירות איטית, חמישה מאיתנו נפגעו יחסית קל.

 

2. במהירות שיא מעוררת השתאות הגיעו כוחות ההצלה למקום, ובתוך דקות פונו הפצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה. אני לא נפגעתי ונותרתי במקום כשעה נוספת, ולאחר מכן הגעתי לחדר המיון. מאז הגעתי ועד שהאחרונה מאתנו (בת זוגי) שוחררה הביתה ביום 5/5/21, עברתי חוויה “בית חולימית” מפתיעה ומיוחדת, בעקבותיה מכתבי זה.

 

 



 

 

3. לצערי אנחנו “מנוסים” בחוויות בתי חולים ברחבי הארץ, לרבות בתי החולים הגדולים בעיר מגורי ירושלים, ובגוש דן. ציפיותינו היו בהתאם לנסיוננו העשיר. להפתעתנו הרבה התהליך בחדר המיון “זרם” ביעילות ובמהירות, ובתוך כארבע שעות כבר שוחררו שניים מאתנו לאחר שצולמו/נבדקו/נחבשו, ובתוך עוד זמן קצר כבר אושפזו שניים מאתנו במחלקה כירורגית ב’.

 

4 . בית החולים נקי ומסודר, יצירות אמנות רבות במסדרונותיו, רמת הרפואה ביחס אלינו הייתה גבוהה, אולם העיקר לדידנו היה ההון האנושי. הצוות שטיפל בנו – לכל אורך הדרך – רבים מהם מהמגזר הערבי – רופאים/אות, מתמחים/ות, אחים ואחיות, עובדי רנטגן, משק בית, וגם אנשי ביטחון – היה מסביר פנים, חייכני, סימפטי ואמפטי,התייחס בכבוד רב למאושפזים ולנו (המלווים), באוזן קשבת וטיפול כמעט מיידי בכל נושא. כל מי שניגש למיטת זוגתי הציג עצמו, הסביר מיהו ומה תפקידו, מי נמצא עמו, התעניין בשלומה, ורק אז ניגש לטפל בה. ועוד הפתעה – האוכל שהוגש היה ממש טעים!

 

5 . כולנו – כל שלושת הזוגות – היינו בדעה שהתנהלות בית החולים היא יוצאת דופן יחסית למקובל בישראל. פרט לי כולם נפצעו ונפגעו – הטיפול הרפואי איננו נעים, יש כאבים וסבל, הטראומה של התאונה היא חוויה קשה – ודווקא הרוגע, הנעימות והיעילות שבהתנהלות הצוות של בית החולים – וזה מעבר למקצוענות ולמיומנות הרפואית – היוו גורם מנחם, מרגיע ומעודד. אין לתאר את החשיבות של היחס הזה לנפגע תאונה, ובכלל לכל מטופל, והלוואי שבתי חולים אחרים בארץ היו מאמצים את דרך ההתנהלות הזו.

 

 



 

 

6 . אנחנו נוהגים להתלונן הרבה, ולעיתים מזומנות גם בצדק, ביחס לשירותים שאנו מקבלים או לא מקבלים. חווית בית חולים – בהגדרה – איננה נעימה. ודווקא משום כך אני מוצא לנכון לציין בפניך לשבח את התנהלות בית החולים שבניהולך. התאונה הייתה מיותרת, טראומטית, הרסה לנו את המכונית ואת הטיול, וחלקנו נזקק עתה להחלמה של שבועות רבים. אולם בעטיה הכרנו את המרכז הרפואי לגליל בנהריה ואת צוותו, וזו הייתה חוויה מתקנת נהדרת.

 

7. בשם כולנו אני מבקש להודות לך, ובאמצעותך גם לכל צוות בית החולים.

 

בכבוד רב,

יהונתן צבי, עו” ד

העתקים: פרופ’ חזי לוי, מנכ”ל משרד הבריאות

ד”ר רינה דולינסקי, מנהלת אגף רפואה דחופה, מרכז רפואי הגליל נהריה

ד”ר איגור וקסמן, מנהל מחלקה כירורגית ב’, מרכז רפואי הגליל נהריה

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן