שבוע האחות בכללית

673 אחיות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי טיפלו ביותר מ-60 אלף מאושפזי קורונה בקהילה


 

לכבוד שבוע האחות הבינלאומי מסכמות אחיות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, בניהולה של רות ברוך, תקופה של הישגים משמעותיים מתמיד. הקורונה הציבה בפני האחיות והאחים בקהילה, שגם כשיגרה מהווים גורם חשוב ביותר בשרשרת הטיפול, אתגרים חדשים והם הוכיחו יכולת תגובה למצבים בלתי צפויים בשילוב של מקצועיות ומסירות.

 

כפרניק 887903254-scaled שבוע האחות בכללית
האחות רים סועאד בחיסון קורונה בכרמיאל

 

במהלך משבר הקורונה היו אלו 673 האחיות שבמחוז שיצאו לבצע בדיקות קורונה בתנאים קשים, לעתים באוהלים בימי חום כבד. כשהן עטויות מיגון כבד ותוך סיכון להיחשף לנגיף. אחיות ואחים בכללית במחוז ביצעו עד כה מאות אלפי דגימות והם ממשיכים להפעיל עמדות דיגום במרפאות ברחבי המחוז. מעל 60 אלף חולי קורונה מבוטחי כללית שאושפזו בביתם או במלוניות לוו מרחוק באופן צמוד על ידי האחיות והאחים שדאגו גם לפתור ולסייע לחולים גם בעיות שאינן דווקא רפואיות ונשאו באחריות כבדה לאבחן מרחוק מצבים של החמרה של החולים במחלה שמתאפיינת בשינויים פתאומיים ואכן הצילו חיי מטופלים רבים כשאיתרו בזמן אמת הדרדרות וקשיי נשימה ודאגו לפינוי בעוד מועד לבית חולים. אחיות ואחים יצאו בניידות עד הבית שהפעילה כללית במתכונת ייחודית לביקורי בית אצל חולים עריריים או מבוגרים שחששו להגיע למרפאות וגם זאת עשו תוך סיכון להידבק במחלה.

 



 

 

שיא הפעילות היה מבצע חיסוני הקורונה, שהצלחתו התאפשרה בזכות מאות האחיות והאחים שביצעו את החיסונים עד שעות ערב מאוחרות, כולל שבת וחג. סך הכול ביצע צוות הסיעוד של כללית במחוז כחצי מיליון חיסונים והשיגו בדרך זו כיסוי חיסוני ללמעלה מ80% ממבוטחי המחוז (למעט ילדים שאינם בקבוצת יעד לחיסיון בשלב זה). המבצע כלל גם מתן חיסון למונשמים ומבצע מקיף בו הגיעו האחיות לכ-1600 מטופלים מרותקים וביצעו את החיסון בבתיהם.

כל זאת, תוך כדי המשך מתן שירות רציף ורגיל במרפאות ודאגה לשמור על האיכות הרפואית, המעקב והאיזון של מטופלים עם מחלות אחרות כמו סוכרת, אי ספיקת לב, יתר לחץ דם ועוד.



 

 

ברוך מציינת כי אחיות המחוז, שגילן הממוצע הוא 45.3 הן צוות מיומן ומקצועי ביותר, כאשר לשני שליש מהן יש תואר ראשון ו-136 תואר שני ואף תואר שלישי וזאת בנוסף להכשרות רבות וקורסים על בסיסיים. כמו כן, יש אחיות שהתמקצעו בתחומים מסיימים, כמו סוכרת, פצעים קשיי ריפוי, פסיכיאטריה ועוד. פרט פיקנטי הוא העובדה שבקב האחיות השם הנפוץ ביותר הוא אירנה ובקרב האחים – מוחמד. מדובר בסקטור עם רוב נשי, אך יותר ויותר גברים מצטרפים למקצוע שמבסס עצמו כתחום מרתק ועם סטטוס גבוה.

 

כפרניק 8878765566-scaled שבוע האחות בכללית
רות ברוך, מנהלת סיעוד בחיפה גליל מערבי כללית

 

לקראת שבוע האחות שגרו רונן נודלמן, מנהל המחוז ורות ברוך ברכות לכל צוותי הסיעוד במחוז בציינם את חשיבות המקצוע בשגרה ובוודאי כפי שבאה לידי ביטוי מרשים במהלך הקורונה. תודות למבצע החיסונים המוצלח יוכלו האחיות לציין את יום האחות במפגש חגיגי ומפנק שמתוכנן בעבורן בחודש יוני על ידי הנהלת כללית במחוז.

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן