רופאים מתנדבים במרכז הרפואי לגליל

ד"ר רונה ספקטור, פרופ' דיוויד זלצמן, ד"ר מרק קיסין, ד"ר לואיס פרופטה, ד"ר אסף שמש, ד"ר ג'ונתן בייר, ד"ר דן אייזנברג, ד"ר איתי שליט, וד"ר אמיר כימיא


 

רופאים רבים הגיעו בשבועות האחרונים, לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, להתנדב במרכז הרפואי בגליל בנהריה.

אלו חלק מהרופאים המתנדבים:

 

ד”ר אמיר כימיא, בן 59, נשוי ואב ל-4 ילדים, עבד 21 שנים בביה”ח לילדים של בוסטון (Boston Children’s Hospital), שנחשב לביה”ח לילדים הטוב בעולם. כן שימש פרופסור עמית (Associate professor) באוניברסיטת הרווארד. כעת הוא עובד בביה”ח לילדים של מדינת קונטיקט.

 

כפרניק e3a7ea9e-f83b-4be2-94b2-02b04b95a708-scaled רופאים מתנדבים במרכז הרפואי לגליל
ד”ר אמיר כימיא מתנדב במרכז הרפואי לגליל. צילום: רוני אלברט

 

 

ד”ר כימיא הוא מומחה ברפואת ילדים, ברפואת ילדים דחופה ובמיחשוב רפואי (Medical Informatic). הוא למד בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון, והמדריך הקליני הראשון שלו היה פרופ’ שאול שאשא ז”ל, ששימש שנים רבות מנהל המרכז הרפואי לגליל.

במסגרת התנדבותו עוסק ד”ר כימיא בעיקר בהדרכת סטודנטים לרפואה, סטאז’רים, מתמחים ומומחים, בנושא רפואת ילדים מבוססת עובדות וניהול ידע רפואי – וזאת בשיתוף מנהלת אגף ילדים, ד”ר דנה קרופיק, ומנהל מלר”ד ילדים, ד”ר איתמר מונצ’ק, אותם הוא מכיר מזה שנים.

ד”ר כימיא: “כישראלי, היה לי חשוב מאוד להגיע ולהתנדב בתקופה הזו. יש לי פינה חמה בלב למרכז הרפואי לגליל. יש כאן אנשים נפלאים והתקבלתי בזרועות פתוחות. עקב מחויבויות קודמות, עליי לשוב בימים הקרובים לארה”ב, ואם יהיה צורך, אשמח לחזור לכאן”.

 

נוסף על ד”ר כימיא הגיעו למרכז הרפואי בימים האחרונים ארבעה מתנדבים נוספים: ד”ר אסף שמש, מומחה לרפואה דחופה ומנהל ביה”ח היהודי בהונגריה; ד”ר ג’ונתן בייר, אף הוא מומחה לרפואה דחופה מהמרכז רפואי במישיגן; ד”ר דן אייזנברג, כירורג כללי ומומחה בתחום הבריאטריה מביה”ס לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד וממערכת הבריאות של העיר פאלו אלטו שבקליפורניה; וד”ר איתי שליט, רופא טיפול נמרץ והרדמה, העובד ומתגורר באוסלו, נורבגיה.

 

**

 



 

שלושה רופאים בכירים מארה”ב הגיעו ביוזמת הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה, ובסיוע משרד הבריאות, להתנדב במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

 

כפרניק 90c6e815-b451-424e-ab1b-f0bb23987ce0-scaled רופאים מתנדבים במרכז הרפואי לגליל
מתנדבים בבית חולים נהריה. מימין: ד”ר פרופטה, פרופ’ זלצמן וד”ר קיסין צילום: רוני אלברט

 

שלושת הרופאים המומחים ובעלי השם הם: פרופ’ דיוויד זלצמן וד”ר מרק קיסין מהמרכז הרפואי היהודי שבלונג איילנד” (Island Jewish Medical Center Long),

וד”ר לואיס פרופטה מביה”ח Ascention St. Vinsent באינדיאנפוליס, בירת מדינת אינדיאנה.

 

ד”ר קיסין, כירורג כלי דם, הוא היחיד מבין השלושה הדובר עברית: “נולדתי ברוסיה ועליתי לארץ עם הוריי בגיל 8. בגיל 16 עברתי עם המשפחה לארה”ב, ובשנת 87′ חזרתי ארצה כדי להתגייס לצה”ל כחובש קרבי. בתום השירות הצבאי חזרתי לניו יורק, שם למדתי רפואה והשתלבתי בבתי חולים שונים.

“כשהגיעו הדיווחים מהארץ, אמנם הייתי בניו יורק, אך ליבי היה בישראל. לא יכולתי להתרכז בכלום, לא בבית ולא בעבודה. יצרתי קשר עם בתי חולים שונים בישראל ושאלתי אם מישהו זקוק לעזרתי, וכך הגעתי למרכז הרפואי לגליל”.

 

פרופ’ זלצמן, כירורג לב-חזה: “כל חיי הבוגרים רציתי להגיע לישראל. אפילו כמעט עשיתי עלייה. שוחחתי עם מרק ושנינו הסכמנו שאנחנו חייבים ברגע כזה לעצור הכול בארה”ב ולטוס ולסייע לישראל”.

 

ד”ר פרופטה, מומחה ברפואת חירום, השתלב במלר”ד (מחלקה לרפואה דחופה – מיון) של המרכז הרפואי לגליל, שם הוא מלמד ומדריך מתמחים בתחום רפואה דחופה וכירורגיה, תוך מתן דגש על פצועי טראומה: “זה הביקור הרביעי שלי בישראל, והפעם הראשונה בה אני מתנדב בבית חולים בארץ.

“שניים מבניי קיבלו חינוך דתי בישיבה בניו יורק, וכיהודים יש לנו זיקה רבת שנים לישראל. לפני כ-15 שנים הגעתי לסמינר במרכז הרפואי לגליל, כחלק משיתוף פעולה של ביה”ח עם ‘שותפות ביחד גליל מערבי’ של הסוכנות היהודית. למדנו אז מניסיון המומחים בתחום פציעות טראומה ומקרי אירוע רב-נפגעים, וכעת אני מעביר את הידע שרכשתי למתמחים באותו מרכז רפואי. עבורי זו סגירת מעגל”.

 

 



 

 

רופאה נוספת שהגיעה להתנדב במרכז הרפואי לגליל בנהריה, היא ד”ר רונה ספקטור, רופאה מומחית בכירורגיית חזה.

 

כפרניק b831b2a7-1795-4de3-a3eb-dc546272e68a-scaled רופאים מתנדבים במרכז הרפואי לגליל
מבוסטון לנהריה. ד”ר רונה ספקטור צילום: רוני אלברט

 

ד”ר ספקטור, העובדת ב-14 השנים האחרונות במרכזים רפואיים בבוסטון, עבדה בישראל בביה”ח בילינסון. לאחר מכן עזבה לארה”ב, שם עשתה תת-התמחות בכירורגיית חזה במרכז הרפואי Brigham And Women’s Hospital, המסונף לביה”ס לרפואה של הרווארד.

עימה היה גם ד”ר משה לפידות, המשמש היום מנהל היחידה לכירורגיית חזה במרכז הרפואי לגליל.

 

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד”ר צבי שלג: “מחמם את הלב לראות רופאים ברמה כה גבוהה, שעוזבים הכל, עבודה ומשפחה, ומגיעים אלינו בהתנדבות מלאה. מעבר למימד המקצועי, מדובר בבני אדם מחויבים ורגישים, שתורמים אצלנו גם לאווירת הסולידריות ולתחושת שותפות הגורל”.

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן