פנחס עשת, “לא פסל של חומר אחד”

שיח גלריה בתערוכה בגלריה טל כפר ורדים, שבת 20.5.2023 שעה 11:00


 

פנחס עשת היה אמן חוקר, בוחן את סוגי החומרים, מפתח טכניקות לעיצוב הרעיון בהתאם לכל חומר. התערוכה בגלריה טל בכפר ורדים מתמקדת בחומרים השונים בגוף יצירתו של עשת, מתחילת דרכו (1956) ועד השנים האחרונות של יצירתו (2005): עץ, אבן, ברזל, נייר, בד מעוצב, פוליאסטר, פורצלן, ושילובים  ביניהם. הרעיון הפיסולי נעשה במודלים וברישומים עד לגיבושו.

 

כפרניק ESHET פנחס עשת, "לא פסל של חומר אחד"
פנחס עשת

 

בראיונות הרבים מדבר עשת על יצירתו, על מה שרצה להביע, על ההתחלות החדשות, על התהפוכות בתולדות האמנות, על המקוריות שמחפש האמן כדי להיות שונה מאחרים. לדבריו, האמן לוקח מכל מוריו את אותם הדברים שהוא חושב לחשובים, ומעצב את היצירה לפי שיקוליו ואמונתו תוך חיפוש מתמיד של זהותו.

עשת מתגלה כאמן חושב, נמרץ, מחפש תשובות, עובד קשה, ומתחיל כל פעם מחדש, מתנסה בחומרים ובוחן רעיונות . ביצירתו ניתן לגלות הומור דק ומבט מפוקח על תהליכי היצירה, ומקומה של האמנות בפרספקטיבה של החיים.

 

כפרניק ESHRT1-scaled פנחס עשת, "לא פסל של חומר אחד"
תערוכתו של פנחס עשת בגלריה טל בכפר ורדים

 

תערוכה מקיפה זו, המזמנת לנו הזדמנות להיכרות מחודשת עם אמן חשוב זה. בתערוכה מוצגים פסלים מאוסף עזבון הגברת מיה גל עשת ואוסף האמנית הפסלת דליה מאירי, שהגתה פרויקט זה, הייתה תלמידתו של עשת בבצלאל, ובשנה האחרונה הייתה אסיסטנטית שלו בבצלאל. מאירי שאבה השראה מעשת, ויצירתה הושפעה ממנו כפסלת צעירה. התערוכה כוללת עבודות מוקדמות של דליה מאירי מתקופת בצלאל, המאפשרות לבחון השפעות הדדיות של האמן ותלמידתו.

בשיח גלריה, בשבת הקרובה, תספר מאירי בהרצאה על פנחס עשת, האמן, אישיותו, יצירתו ועל אמנים שהשפיעו עליו ועליה.

מוזמנים לאירוע מיוחד ומעורר השראה.

שבת 20.5.2023 שעה 11:00 – בגלריה טל כפר ורידם.

ללא תשלום, ניתן להזמין מקום מראש במייל talgallery@gmail.com.

 

התערוכה פתוחה עד 29/7/23

 

עדי גרינפלד

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן