נעצרו חמישה תושבי ירכא

השב"כ והמשטרה עצרו צעירים מירכא בחשד כי חטפו שלושה פלסטינים, כנקמה על והחזקת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו ז״ל


 

הותר לפרסום: בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו במהלך השבועות האחרונים חמישה תושבי ירכא, אשר חטפו באיומי נשק שלושה פלסטינים, תושבי אזור ג’נין – כנקמה על חטיפת גופתו של טירן פרו ז״ל תושב דליית אל כרמל.

הוגש נגד הצעירים מירכא כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-03-02-at-11.31.29-2-scaled נעצרו חמישה תושבי ירכא
ירכא, מתחם המגורים של הפועלים הפלסטינים

 

מהמשטרה נמסר, כי מחקירתם של החמישה בשב״כ וביחידה המרכזית (ימ”ר) מחוז חוף – עלי פתחי עלי עטאללה בן 20, כרים יוסף סלים עטאללה בן 23, וואל פח’רי מוחמד עטאללה בן 21 ושני צעירים נוספים (שבעת ביצוע העבירה היו קטינים) – עלה כי בחודש נובמבר 2022, לאחר שפורסמה חטיפתו והחזקת גופתו של טירן פרו ז״ל, החליטו הנאשמים לנקום. לשם כך, הגיעו החמישה ביום 24.11.2022, בשעת לילה מאוחרת, למתחם בו שוהים פועלים פלסטינים בירכא וחטפו באמצעות איומי נשק שלושה עובדים תושבי ג’נין.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-03-02-at-11.31.29-1-scaled נעצרו חמישה תושבי ירכא
כאן שהו הפלסטינים לפני שנחטפו בירכא

 

החמישה לקחו את הפלסטינים לאזור מבודד בתוך תא מטען של רכב, אילצו אותם ליצור קשר טלפוני עם בני משפחתם ולהודיע להם כי נחטפו. בנוסף, תקפו את הפלסטינים באופן קשה עד זוב דם, תוך אמירה לקורבנות כי התקיפה באה לאור היותם פלסטינים וכנקמה על חטיפתו של טירן ז”ל. לאחר התקיפה שיחררו הנאשמים את הקורבנות באזור סמוך, והללו נזקקו בהמשך לטיפול רפואי.

עוד עלה מהחקירה כי החשודים קשרו קשר מבעוד מועד לאחר שצפו בפוסטים ברשתות חברתיות אודות חטיפתו של הצעיר הדרוזי, הצטיידו בכלי נשק, אלות, סכינים, גרזינים ורעלות פנים וחיפשו אחר קורבנות פוטנציאליים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והיום 02.03.2023, עם סיומה של החקירה, הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתבי אישום בבית המשפט המחוזי כנגד המעורבים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

**

 

כפרניק TP0000-scaled נעצרו חמישה תושבי ירכא
טירן פרו ז”ל מדליית אל כרמל

 

 

טירן פרו (18, מדליית אל כרמל) נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים בשטחי הרשות הפלסטינית בנובמבר 2022, לאחר שנסע עם חברו לג’נין לתקן את רכבו.

גופתו נחטפה מבית החולים בג’נין על ידי חמושים מגדודי חללי אל-אקצא, וגרמה לתסיסה בקרב הקהילה הדרוזית.

גופתו של פרו הוחזרה למשפחתו לאחר כמה ימים.

 

(צילומים: משטרת ישראל)

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן