נס חנוכה של דוד וודיאנסקי


המרכז הרפואי לגליל: חולה קורנה ממעלות החלים לאחר חודשיים וחצי בהם היה מונשם ומורדם

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-12-13-at-14.03.30-scaled נס חנוכה של דוד וודיאנסקי
דוד וודיאנסקי עם צוות היחידה לטיפול נמרץ צילום: רוני אלברט

 

 

 דוד וודיאנסקי, בן 52 ממעלות-תרשיחא, פקח את עיניו, יצא לאור השמש ונשם אוויר טרי – וזאת לאחר חודשיים וחצי בהם היה מורדם ומונשם. זהו חולה הקורונה הקשה ביותר שהחלים, מבין מאות חולי קורונה שהגיעו למרכז הרפואי בגליל בנהריה בחודשים האחרונים.

בתחילת חג החנוכה חזר דוד לדבר, כאשר המשפט הראשון שאמר לבת זוגו, אלין, היה: “אני רוצה לחזור הביתה”. עוד באותו היום הוא הועבר לבקשתו למרפסת היחידה לטיפול נמרץ ע”י הצוות המטפל, שם לראשונה מזה שלושה חודשים ראה את אור השמש ונשם את האוויר שבחוץ. בימים הקרובים הוא יעבור לשיקום ממושך בבית לווינשטיין.

וודיאנסקי, אדם בריא בדרך כלל וללא מחלות רקע, התעורר בוקר אחד, בסוף אוגוסט, עם מצוקה נשימתית קשה וחום גבוה. בת זוגו, אלין, הזמינה אמבולנס, ובדרך איבד את הכרתו. בבדיקה התברר כי דוד חלה בקורונה והועבר, מונשם ומורדם, למחלקת כתר מונשמים.

כעבור שלושה שבועות, לאחר שהחלים ממחלת הקורונה, הועבר דוד, כשהוא עדיין מונשם ובמצב קשה, ליחידה לטיפול נמרץ, שם נגמל כעבור שבועות ספורים ממכונת ההנשמה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-12-13-at-14.03.08-scaled נס חנוכה של דוד וודיאנסקי
דוד וודאינסקי עם בת הזוג אלין וחלק מהצוות המטפל צילום: רוני אלברט

 

אלין מספרת: “רק לפני חודש וחצי אמרו לי הרופאים שהמצב שלו קשה מאוד ואין הרבה סיכוי שיתאושש, אבל אני לא הפסקתי להאמין. כל הזמן הייתי אופטימית, גם ברגעים הקשים ביותר. אני מבקשת להודות לצוותים המסורים והמדהימים שעשו עבודת קודש”.

אלין, חולה אונקולוגית שבעצמה נמצאת בסיכון גבוה, ביקרה את דוד פעם אחת כשהיה מאושפז במחלקת הקורונה, אז התמגנה מכף רגל ועד ראש. לאחר שהועבר לטיפול נמרץ, התאפשר לה לבקר אותו מדי יום. לבני הזוג שני ילדים משותפים, בני 17 ו-12.

דוד: “אני עובד כטכנאי מחשבים, וכנראה נדבקתי בקורונה מאחד הלקוחות, בעת שביקרתי בביתו. הכל קרה לי בבת אחת, פתאום הרגשתי שאני לא נושם, ומאז אני לא זוכר כלום. לא היו סימנים מקדימים. אני מקווה לחזור כמה שיותר מהר לחיים רגילים כמו פעם”.

וודיאנסקי הודה לצוותים ביחידה לטיפול נמרץ ואמר: “זה כמו מלון 5 כוכבים”.

מנהל היחידה, ד”ר ניקולא מחול: “דוד התאושש בצורה מופלאה. בוקר אחד בשבוע שעבר, כשהגעתי ליחידה, הוא אמר לי: ‘בוקר טוב ד”ר’. כולנו היינו בהלם, עמדנו פעורי פה. היה לו צינור שמחובר לקנה הנשימה ולא האמנו שיצליח לדבר. מצד אחד, אפשר להגיד שזה נס חנוכה, אבל מצד שני, לכולנו ברור שזה הרבה בזכות עבודה נפלאה של צוות רב-מקצועי, הכולל בין השאר רופאים, אחים, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאלים ומרפאים בעיסוק. מצבו של דוד מוגדר קל ויציב, ולקראת סוף השבוע יועבר לשיקום בבית לווינשטיין”.

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן