מרפאת להט”ב בגליל המערבי

המענה הצפוני לאוכלוסייה הלהט"בית: מרפאת כללית * ד"ר אולגה בן קורט: לתת מענה רפואי מותאם לקהילה באופן רגיש ומקצועי


 

נפתחה מרפאת להט”ב ייעודית בהנהלת ד”ר אולגה בן קורט, מומחית ברפואת משפחה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי.

ד”ר בן קורט נחשפה לתחום רפואת הלהט”ב, כאשר ערכה חלק מהתמחותה במרפאת גן מאיר בתל אביב והחליטה להוביל מהלך לפתיחת מרפאה דומה בחיפה: “חשוב להכיר את התחום ולהבין את המשמעות של חיים בארון ומחוצה לו וההשלכות הרפואיות הנלוות לכך. לעיתים קרובות הפגישה במרפאת הלהט”ב היא הפעם הראשונה בה המטופלים מדברים על נטיותיהם המיניות והדבר משפיע לאין ערוך על אופן הטיפול בהם. אחד הדגשים העיקריים במרפאה הוא נושא שמירה על פרטיות המטופלים, שפעמים רבות מצריך רגישות וגמישות ייחודיים”.

יהודה כהן אח במרפאת בונן והאמון על תחום הסיעוד במרפאת הלהט”ב: “הבדיקות הרבות והייחודיות מעלות שאלות רבות בקרב המטופלים ואני שמח ללוות ולהדריך כל פונה. מגיעים אלינו מטופלים מרחבי הצפון ואנחנו מקבלים אותם ברגישות מהצעד הראשון שלהם במרפאה”.

 

כפרניק 998778655-scaled מרפאת להט"ב בגליל המערבי
מימין: מרפאת להט”ב ד”ר אולגה בן קורט, יהודה כהן וד”ר טלי לבנשטיין

 

 

“האוכלוסייה הלהט”בית רוצה להגיע לטיפול ולהרגיש בנוח”, אומרת ד”ר בן קורט, ומוסיפה שרבים מחברי האוכלוסייה לא מרגישים בנוח לשוחח על הנושא עם רופא המשפחה שלהם, לעיתים קרובות הרופא לא ישאל על הנושא וכך נוצר מעגל בו הם יקבלו מענה חלקי למצבם הרפואי.

מסיבה זו בעיקר ד”ר בן קורט עובדת בימים אלה יחד עם ד”ר רועי צוקר מנהל תחום רפואת להט”ב בכללית, על תוכנית הכשרה לרופאים בנושא טיפול מותאם לקהילת הלהט”ב ומעבירה הרצאות רבות בנושא. חשוב שרופאי המשפחה ידעו את הבסיס אך יוכלו תמיד לפנות לגורם מייעץ בתחום. את הקמת המרפאה ליוו מנהלת מרפאת בונן ד”ר טלי לבנשטיין וד”ר רחל דהן מנהלת מינהלת חיפה והשרות ניתן בה בשיתוף פעולה מלא בין כלל אנשי הצוות: עובדי המשרד, הסיעוד, בית המרקחת והרופאים.

מרפאת הלהט”ב בבונן מיועדת למבוטחי הכללית מעל גיל 18 בחיפה וגליל מערבי, ניתן לזמן תור באפליקציה ובאתר הכללית ללא צורך בהפניה.

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן