מפעילי כטמ”ם וצוללנים מהגליל המערבי


כטמ”ם: סרן נ’ ממעלות וסג”מ נ’ מהגליל המערבי * צוללות: סמלים נ’ וט’ שלמדו במנור-כברי

 

דובר צה”ל הודיע השבוע על סיום שני קורסים יוקרתיים:  קורס מפעיל כטמ”ם, כלי טייס מאויש מרחוק; וקורס צוללנים (אנשי צוות צוללות).

בין המסיימים יש גם 4 תושבי הגליל המערבי, עליהם ניתן לומר את הדברים הבאים:

 

מפעיל כטמ”ם, סרן נ’:

 

כפרניק 2223244-scaled מפעילי כטמ"ם וצוללנים מהגליל המערבי

 

בן 26, גדל במעלות וכיום משפחתו גרה במעלות ובעכו. עלה מרוסיה בגיל שנה, והצעיר מבין 4 אחים.

תחביביו: גלישת סאפ, סקי, אפייה ולטייל בארץ ובעולם. בתיכון הרחיב ביולוגיה ופיזיקה. בעל תואר ראשון כפול בהנדסת חשמל ובפיזיקה מהטכניון, ולומד לתואר השני הנדסת חשמל באוניברסיטת תל-אביב. נ’ היה מד”צ בתנועת הנוער, מדגיש שעולם החינוך חשוב לו, וברור לו שאחרי הצבא ימשיך לעסוק בחינוך. הוא התגייס למסלול מיוחד במסגרת העתודה האקדמית, למד 4 שנים בטכניון וסיים את המסלול בהצטיינות.

בהמשך שובץ בטייסת מנ”ט (מרכז ניסויי טיסה) ושירת בה במשך 4 שנים כאיש צוות עזר אוויר בתפקיד מהנדס ניסוי טיסה. במסגרת תפקידו חווה את העולם האווירי וטס בכלל המערכים (קרב, כטמ”ם, מסוקים ותובלה), ואף הוסמך כאיש צוות עזר אוויר במקומו של הנווט במטוסי ברק, סופה ובז לטובת טיסות ניסוי.

נ’ הרגיש שהייתה חסרה לו העשייה המבצעית, עבר תהליך מיון מורכב שנמשך כשנה, זאת על מנת להיכנס לקורס מפעילי כטמ”ם כקצין מצטיין. הוא הראשון שהגיע בתור מהנדס ניסוי טיסה לקורס היוקרתי. הוא מספר שהקורס מצוין, ושלכל חניך יש מדריך אישי שתמיד ייתן מענה וליווי לצד פיתוחו האישי. לדבריו, הקורס מקנה שאיפה למצוינות ופיתוח ערכי והמדריכים “תופרים” חליפה אישית לכל אחד על מנת להפוך אותך למפעיל מצוין בסוף הדרך. חוויה שזכורה לו מהקורס: טיסת הסולו – טיסה בה החניך, בפעם היחידה בכל שירותו כמפעיל כטמ”ם, היחיד שאחראי על המטוס בעת הגיחה.

 

 

 מפעיל כטמ”ם, סג”מ נ’:

 

כפרניק 22234528-scaled מפעילי כטמ"ם וצוללנים מהגליל המערבי

 

בן 21 ומתגורר במועצה מקומית בגליל המערבי.

חובב ספרות, קולנוע ואוהב לבלות עם חברים ומשפחה. בתיכון הרחיב תיאטרון וביולוגיה. גר בקליפורניה תקופה עם משפחתו בשל עבודת אביו. נ’ היה ב”חוגי סיירות” החל מכיתה ה’. בסוף כיתה י’ יצא לקורס מד”צים ובכיתות י”א- י”ב הדריך בתנועה. בהמשך היה במכינה קדם צבאית יחד עם עוד 20 חברים, שם גם החל לחשוב על הצבא בצורה רצינית יותר. לנ’ היה חשוב לעשות שירות משמעותי, וחקר המון את עולם הכטמ”ם טרם הגעתו לקורס. הוא מספר על הקורס שהוא טוב ואינטנסיבי מאוד. החוויה הזכורה לו מהקורס היא ה”הדדי” הראשון, מדבר על התחושה להטיס יחד עם חבר.

 

**

 

 

צוללן סמל נ’:

כפרניק 4443-scaled מפעילי כטמ"ם וצוללנים מהגליל המערבי

 

הראשון מבין בני משפחתו שמשרת בזרוע הים. למד בבית ספר מנור כברי בו הרחיב תיאטרון והיסטוריה, הדריך בתנועת הנוער בני המושבים ומנגן על גיטרה.

עם סיום לימודי התיכון בחר לצאת לשנת שירות בפנימיית “עדנים” בבאר שבע, בה מתגוררים בני נוער בגילאי 12-18 בעלי קשיים נפשיים, לעיתים לאחר אשפוז פסיכיאטרי. “השנה הזו הייתה משמעותית מאוד עבורי” מספר נ’. “בשנת-שירות הדגש הוא על התרומה האישית שלך, אבל אני מרגיש שלצד הנתינה קיבלתי המון”.

לפני למעלה משנה התגייס נ’ לזרוע הים, ולאחר טירונות התחיל את קורס צוללן –  קורס אתגרי ואינטנסיבי אשר אורכו שנה וחודשיים. “הגעתי לקורס כי רציתי לעשות שירות משמעותי ולהיות מוקף בסביבה חברית ותומכת”, מספר נ’.

במהלך הקורס לומדים החניכים על פעילויותיה השונות והחשאיות של שייטת 7, הלוא היא שייטת הצוללות, ואף מצטרפים למספר מבצעים.

 

 

צוללן סמל ט’:

 

כפרניק 45454545-scaled מפעילי כטמ"ם וצוללנים מהגליל המערבי

 

ט’ למד בתיכון מנורי כברי, שם למד במגמת יצור מוצר. בתור נער נהג להתחרות בגלישת גלים, והוא ממשיך לעסוק בספורט ימי כתחביב. אביו, גיל, בן 53, הוא בעל מועדון צלילה. בצבא שירת בחטיבת הצנחנים, ובמהלך תרגיל נפצע והוגדר כנכה צה”ל. למרות זאת, גידל וחינך את ט’ על אהבת המולדת והים, ועודד אותו להתגייס לשירות קרבי משמעותי בזרוע הים.

“גדלתי על אהבת הים, תמיד היה לי ברור שאתגייס לשירות בזרוע”, מספר ט’.

“במהלך הקורס הייתי כותב לפעמים מכתבים לחברה שלי כדי לשמור על הקשר כי אין את הטלפון לשלוח הודעה”, משתף ט’ בחיוך. “היום כשאני מסיים את הקורס, אני מבין שהניתוק הזה הוא אחד הדברים שהכינו וחישלו אותי לקראת השירות”.

 

צילומים: דובר צה”ל

 

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן