מעלות-תרשיחא: כבוד לנשים

הרחובות בגבעת פרס: פרופ' רות גביזון, הנרייטה סאלד, אל"מ רות מושכל, עפרה חזה, נעמי שמר, ענת גוב, ריקה זראי, שושנה דמארי, רונית אלקבץ, בת שבע דה רוטשילד, גולדה מאיר ויפה ירקוני * בית-ספר ומעון בגבעת האורנים ע"ש רונה רמון ופנינה קליין


 

השבוע החליטה מליאת עיריית מעלות-תרשיחא לאשר את המלצת וועדת השמות העירונית, ולקרוא 12 רחובות חדשים בשכונה החדשה, “גבעת הנשיא פרס” (במזרח העיר לכיוון צוריאל) על שמן ולזכרן של 12 נשים מרכזיות בחברה הישראלית. בישיבה נכחו חלק מנציגי המשפחות וחלק מנציגי המשפחות הצטרף בזום. בנוסף אושררה ההחלטה לקרוא את שם בית הספר היסודי החדש ארזים ע”ש רונה רמון ז”ל ומעון יום על שם פרופ’ פנינה קליין ז”ל.

כן הוחלט על קריאת מצפור חדש בגבעת האורנים על שם אלי בן יעקב ז”ל שכיהן כראש מועצת מעלות-תרשיחא (1971-1976).

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-07-26-at-09.58.46-1-scaled מעלות-תרשיחא: כבוד לנשים
מליאת עיריית מעלות-תרשיחא: נותנים כבוד להנצחת נשים

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-07-26-at-09.58.49-scaled מעלות-תרשיחא: כבוד לנשים

 

 

עד כה במעלות תרשיחא כולה היתה רק כיכר אחת ורחוב אחד בלבד על שמן של נשים. היוזמה המבורכת הזו נולדה והתגבשה בהמשך לקורס של מרכז אדווה,  עמותת כ”ן ומפ”י (מטעם שגרירות ארה”ב), שבו נטלו חלק נציגות של מועצת הנשים העירונית. כחלק מן מטלות הקורס עלה הרעיון לקדם את מעמד הנשים בעיר מעלות תרשיחא, בין היתר על ידי הענקת שמות הרחובות על שם נשים.

אורה גלמן, נציגת מועצת הנשים בוועדת השמות העירונית בעיריית מעלות תרשיחא, קידמה את הנושא ודאגה להביא את ההצעה לקרוא 12 רחובות על שמן של נשים בשכונה החדשה והגדולה הנבנית במעלות תרשיחא, שכונת גבעת הנשיא פרס, בתוספת בית ספר חדש ומעון יום בשכונת גבעת האורנים, על שמן של נשים נוספות גם כן. בוועדת השמות העירונית אושרו כלל השמות פה אחד.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-07-26-at-09.58.46-scaled מעלות-תרשיחא: כבוד לנשים
אורה גלמן ראש לשכת ראש העיר ונציגת מועצת הנשים בוועדת השמות העירונית

 

מהעירייה נמסרו גם תודות ליו”ר מועצת הנשים ד”ר גלינה אמדור על ההתגייסות לקידום התהליך ולמור מיזן גלבוע מתכננת הערים מאגף ההנדסה בעיריית מעלות תרשיחא, על ריכוז וקידום התהליך מבחינת המשמעויות ההנדסיות.

 



 

 

להלן שמות הנשים שייקראו על שמם של רחובות ומוסדות בעיר מעלות תרשיחא:

רחובות בגבעת הנשיא שמעון פרס:

פרופ’ רות גביזון, הנרייטה סאלד, אל”מ רות מושכל, עפרה חזה, נעמי שמר, ענת גוב, ריקה זראי, שושנה דמארי, רונית אלקבץ, בת שבע דה רוטשילד, גולדה מאיר, יפה ירקוני.

 

כפרניק 362672340_654415436716698_9079133303839998042_n מעלות-תרשיחא: כבוד לנשים

 

בית ספר יסודי חדש בגבעת האורנים: ע”ש רונה רמון.

מעון יום חדש בגבעת האורנים: ע”ש פרופ’ פנינה קליין.

**

מצפור חדש בגבעת האורנים: ע”ש אלי בן יעקב, בעבר ראש מועצת מעלות-תרשיחא.

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן