מסתמן: חקיקה להטבות המס

מליאת המועצה: מיסים, סיבים, פנלים ולדים * תערוכה של קובי קושניר


 

בפתח ישיבת מליאת מ.מ. כפר ורדים שנערכה השבוע, עדכן ראש המועצה אייל שמואלי כי נכון לעכשיו נראה כי הדרך הטובה ביותר לפתרון הטבות המס תהיה במסגרת “חקיקה מסודרת” הנוגעת לכפר ורדים, ולא בהארכת הוראת המעבר, הנתקלת בקשיים משפטיים. לדבריו, ישנה הסכמה רחבה בכנסת לעיוות הנקודתי שנוצר, והבנה בחשיבות התיקון.

 

כפרניק 20210712_205048-1-scaled מסתמן: חקיקה להטבות המס
מליאת מ.מ. כפר ורדים יולי 2021

 

עדכונים נוספים:

 

בשבוע הקרוב (20/7/21) מתוכנן ביקור של שר התקשורת יועז הנדל ומנכ”ל בזק לחנוכת קו הסיבים האופטיים שנסלל במהירות שיא בכפר ורדים. כ-90 אחוז מהקו כבר נפרס, ובזק החלה בחיבור ובשיווק שירות התקשורת המהירה.

 

 

קרן דרוקמן-אדיב, יו”ר הועדה לאיכות הסביבה, הציגה בפני המליאה את מדיניות המועצה בנוגע לפנאלים סולאריים על גגות הבתים. לאחרונה נערך במארג כנס תושבים, ביוזמתו של הלל גלזמן, בנושא פנלים על בתים פרטיים. בכנס השתתף גם ראש המועצה והפעילה הסביבתית יעל כהן-פארן (בעבר ח”כ). דרוקמן-אדיב הדגישה כי הצבת פנלים על גגות בתים פרטיים היא עניין אישי של התושבים עצמם.

באשר למבני הציבור, למרות הלחץ הציבורי, הנושא לא נמצא כרגע על סדר היום של המועצה, וייבחן שוב לקראת השנה הבאה. היא ציינה כי מבדיקה שערכה, נמצא כי החזר ההשקעה בפועל, שונה לעתים מזה שהחברות מבטיחות.

שמואלי הוסיף כי זהו נושא מוברך, אולם לא נמצא כרגע בתכנית העבודה, ובכל מקרה דורש בחינה מעמיקה של היבטים כלכליים, תחזוקה, בטיחות, אסתטיקה ועוד.

חבר הרשימה הירוקה, יואב ניצב, אמר כי גורמים אינטרסנטיים מפיצים מידע עקום, והנתון של 10,000 מ”ר גגות מבני ציבור איננו תואם את המציאות. הוא הוסיף כי במסגרת האג’נדה הסביבתית, יש לקחת בחשבון גם את השפעות ייצור הפנאלים, פינויים בסוף דרכם והשינוע.

 

**

 

 



 

 

המועצה אשרה פה אחד תב”ר על 1.992 מיליון ₪, ולקיחת הלוואה של 1.6 מיליון ₪ לצורך החלפת תאורת רחוב לפנסי לד חסכוניים. 

שמואלי הסביר כי עלות הפרויקט קרוב ל-2 מיליון ₪, כאשר משרד הכלכלה משתתף ב-20 אחוז מהעלות. השתתפות משרד הכלכלה עומדת לפוג בתוך זמן קצר, ולכן יש לאשר את התב”ר וההלוואה כבר עכשיו.

ראש המועצה אמר, כי תאורת הלד חסכונית ביותר ומדובר בהחזר בטוח ומהיר יחסית. עוד הוסיף, כי בכפר כ-1800 גופי תאורה (ישנים). פנסי הלד מייצרים אור לבן או צהוב (בורד הכפר הציבו כבר תאורה צהובה/חמה בתדר של 3000 קלווין), ויש לבדוק את מכלול הנושאים תוך שיתוף ציבור – ובחינה בישובים שכנים בהם כבר הוחלפה התאורה.

 

כפרניק 20210712_204921-scaled מסתמן: חקיקה להטבות המס
אישור פה אחד במליאת מועצת כפר ורדים

 

עוד קיבלה המליאה שתי החלטות פרוצדורליות: תיקון לחוק עזר שמירה ואבטחה ואישור התקשרות ללא מכרז להכשרת מתקנים וחצרות גנים (לאחר שלמכרז המועצה לא הוגשו הצעות).

היועץ המשפטי של המועצה, עו”ד עדי הרטל, הסביר בקצרה את הצורך הפורמלי בהחלטות, שהתקבלו פה אחד.

 

 



 

בפתח הישיבה הציג האמן קובי קושניר תערוכת צילומים חדשה המוצגת בחדר הישיבות של המועצה (אוצרות: דקלה גרציאני ורפאלה צינר-פוקס). קושניר ציין עוסק בצילום ובפיתוח תמונות (פילם) מגיל צעיר. בשנים האחרונות עבר בעיקר לדיגיטלי, ואף עוסק בעיבוד וחיבור תמונות ליצירות חדשות ומורכבות – כאשר מדגיש את נקודת המבט והפרשנות שלו לסיטואציה המצולמת.

 

 

כפרניק 20210712_201905-scaled מסתמן: חקיקה להטבות המס
קובי קושניר, רפאלה פוקס ודקלה גרציאני במליאת מ.מ. כפר ורדים

 

 

כפרניק 8879002 מסתמן: חקיקה להטבות המס

 

 




תגובה אחת

  1. אריק הגב

    העיקר שהמועצה שהעבירו למעלות את שלב ג ופארק התעשייה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן