מימוש זכויות בגליל המערבי

גלגליל, המרכז החדשני באשכול גליל מערבי בשיתוף ומימון הביטוח הלאומי, בניהול ורדה קורן


 

הביטוח הלאומי ומחלקת פיתוח חברתי באשכול רשויות גליל מערבי, משיקות יחד את “גלגליל”  מרכז נייד וראשון מסוגו באזור, לצמצום הבירוקרטיה בתחום השירותים לאזרח, בניהולה של ורדה קורן ממעלות.

השירות יגיע בשנה הראשונה באופן פיזי אל התושבים ברשויות אשר ישתתפו בפיילוט – כאשר מעל 60% מההשקעה בפרויקט, דרך קרנות הביטוח הלאומי.

 

כפרניק 777689080-scaled מימוש זכויות בגליל המערבי
ורדה, קורן, מנהלת גלגליל בגליל המערבי למימוש זכויות. צילום: ראדי עווד

 

“גלגליל” יסייע לאוכלוסיות רבות שעמדו בפני חסמים רבים כמו נגישות ומרחקים, ונאלצו לוותר על המגיע להן ע”פ חוק. בשנתו הראשונה הוא יגיע בכל יום באופן פיזי אל התושבים במרחב רשויות אשכול הגליל המערבי ביניהן נהרייה, מעלה יוסף, שלומי, מזרעה ופסוטה, ובהמשך יתקיים ברשויות נוספות.

המרכז פועל  חמישה ימים בשבוע ומעניק שירות אזורי משמעותי לתושבים ולעובדי הרשויות המקומיות, מידי אנשי מקצוע, מתנדבים ומלגאים בעלי תעודת שירות גבוהה ורקע מתאים.

מדובר במתן מענה מקצועי ואישי למימוש זכויות, אשר לא היה קיים עד כה בגליל המערבי – דבר שמנע מתושבים רבים לממש את זכויותיהם ולקבל את המגיע להם.

השירות יפעל בשיטת One Stop Shop ויעניק מעטפת של שירותים החל משלב הבקשה, דרך סיוע מילוי הטפסים, מידע והנגשה של הזכויות המגיעות לתושב מכלל המשרדים והרשויות בישראל ועד שליחת הטפסים לכדי מימוש.

מיצוי זכויות המבוטחים נמצא בלב העשייה של הביטוח הלאומי, וחמשת קרנות הביטוח הלאומי הן הגוף המוביל בפיתוח שירותים חברתיים בקהילה המסייעות לעשרות אלפי נכים, קשישים, ילדים, ומשפחות במצוקה חברתית כלכלית. הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי, שכאמור סייעה במימון של מעל 60% בפרויקט, מפתחת מענים לשירותי רווחה ניסיוניים וחדשניים לקבוצות אוכלוסייה בסיכון.



 

 

מורן מזרחי, מנהלת אגף קרנות הביטוח הלאומי: “תכנית זו מהווה שיתוף פעולה ראשון מסוגו למיצוי זכויות מול תושבים אשכול רשויות, תוך זיהוי ומתן דגש על הצרכים הייחודיים של כל יישוב. היא מהווה נדבך נוסף בעשייה הענפה של הביטוח הלאומי והקרנות, להגברת מיצוי זכויות התושבים בכלל ופריפריה החברתית והגיאוגרפית בפרט”.

מירב בן שימול, מנכ”לית אשכול גליל מערבי: “אני מברכת על המיזם ועל פתיחת המרכז החשוב הממשיך את הפעילות שהאשכול מוביל בתחום השירותים החברתיים וגיוס משאבים לאזור. הכנסת חדשנות וקידום אזורי חשובה לאזור כולו. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לקרנות הביטוח לאומי על מימון המיזם ועל תחילתה של שותפות ולרשויות האשכול על המשך שיתופי פעולה פוריים”.

אורי צ’רלס פרידלנד, מנהל המחלקה לפיתוח חברתי: “אני מברך וגאה על זכייתנו בקול קורא להפעלת שירות חשוב זה לתושב. ברצוני להודות  לקרן הביטוח לאומי על המימון והשותפות במיזם אשר מנגיש שירותים שעד כה היו חסרים בגליל המערבי. האשכול שמח להיות מוביל ופורץ דרך בתחום, ומדובר בשירות ראשון מסוגו שמטרתו צמצום פערים והעצמת האזרח והרשות. ציונות בגלגול מודרני של עשייה חברתית עם ולמען כל אזרח. המיזם נותן ערך קהילתי מוסף על ידי השתתפותם של מתנדבים ומלגאים בצוות המקצועי שנותן את השירות. אני מאחל לרשויות הנבחרות הצלחה רבה ומברך את ורדה קורן, מנהלת המיזם בברכת הצלחה”.

ורדה קורן, מנהלת המיזם: “המענים של המרכז ניתנים במגוון תחומים המותאמים לאוכלוסייה ולמגזר. בכל יישוב המעורב בתוכנית ‘הגלגליל’ הוקם צוות עבודה המורכב ממנהל התוכנית וגורמי במקצוע ברשות, אשר יחד דייקו את טיב ואופי השירות בהתאם לצרכי התושבים. כמו כן, התוכנית תדאג להכשרות רוחביות ומתן ידע מקצועי בנושא מימוש זכויות עבור העו”סים ברשויות ועובדי רשויות מקומיות אשר נותנים שירות ומקיימים מפגש עם קהל”.

 




תגובה אחת

  1. קובי הגב

    אכן נושא חשוב שדורש התייחסות. בין השאר הגישה האנכרוניסטית בנוגע להטבות שהביטוח הלאומי מעניק לגמלאים. ויש עוד. אז נשאר רק להגיד תודה להמתין ולהסתפק במה שנותנים. וכל זה לא היה עולה לו השירות הציבורי והתעשייה הנסמכת על ידי המדינה היו מאפשרים גם לאוכלוסייה המבוגרת להשתלב בתפקידים הולמים את כישוריה וניסיונם הרב כך שלא היו נזקקים לכול ההטבות שאינן מחזירות. משחק הזה כולם ובעיקר המדינה מפסידים.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן