מחברים את הפריפריה


בכירי משרד התקשורת בוחנים פריסת תשתיות תקשורת בגליל המערבי

 

כפרניק 5546778-scaled מחברים את הפריפריה
נציגי משרד התקשורת ואשכול גליל מערבי בביקור בכפר ורדים

 

הסגל המקצועי של משרד התקשורת ביקר לאחרונה באשכול רשויות גליל מערבי, כחלק מתהליך של צמצום פערים בפריסת תשתיות התקשורת לפריפריה

מטעם משרד התקשורת השתתפו בביקור: מימון משמילה משנה למנכ”לית ומנהל מינהל הנדסה, גדעון שטרית מנהל אגף בכיר רישוי, וכן מנהלים בכירים בתחומי פיקוח טכנולוגי ומינהל כלכלה במשרד התקשורת. נציגי אשכול גליל מערבי במפגש היו טל כהן מנהל אגף תכנון אסטרטגיה וחדשנות, יניב קריאף מנהל אגף חירום ובטחון, יפתח לנדאו רכז תכנון ומידע, עדי אוזדובה עוזרת מנכ”ל ואחראית תחום התיירות, דניאל טבלינסקי ואבי טייטלמן, יועצי תקשורת.

 

כפרניק 554699-scaled מחברים את הפריפריה
משרד התקשורת: נדאג לתשתיות מהירות בפריפריה

 

 

המשתתפים הסכימו כי תשתיות תקשורת הן כלי חיוני לפיתוח כלכלי, לאיכות חיים טובה יותר ולצמצום פערים, ואף החלו לגבש תכניות ומהלכים – וזאת בשעה שבאזורים פריפריאליים קיים כשל שוק הנובע ממיעוט יחסי של צרכנים ותנאי שטח קשים, מה שמייצר אי כדאיות כלכלית לפרוש תשתיות.

סוכם כי משרד התקשורת ימנה נציג לצוות ההיגוי של תכנית האב לגליל המערבי וכי יבחנו אפשרויות לייצור תמריצים ממשלתיים ואזוריים לחברות אשר יזכו במכרז לפרישת תשתיות תקשורת ברשויות האשכול.

בהמשך ערכו תצפית על אזור התעשייה העתידי כברי ובחנו את האופן שבו ניתן לבצע פרישה אופטימלית של תשתיות תקשורת מתקדמות לאזור התעשייה.

בבית ג’אן נערכה פגישה עם ראש הרשות ראדי נאג’ם אשר אמר: “בבית ג’אן אחוז משכילים גבוה והרבה בעלי מקצועות חופשיים. תשתיות התקשורת ברשות מיושנות ומבוססות על מיפוי לא מדויק. לא ניתן לקיים ברשות עבודה ולמידה מרחוק, מה שגורם להגירה של צעירים ובריחת מוחות מהרשות. אנחנו ושאר הרשויות, צריכים שיפור משמעותי בתשתיות התקשורת “.

הביקור נחתם בביקור בכפר ורדים עם ראש הרשות אייל שמואלי שאמר: “שמחתי לארח היום את ההנהלה הבכירה של משרד התקשורת והנהלת אשכול גליל מערבי. רפורמת סיבים אופטיים שמוביל שר התקשורת יועז הנדל היא בשורה חשובה מאוד לתושבי הפריפריה. על מנת לנצל יתרון לגודל ולהפוך חלום מציאות יש צורך מובהק לשילוב של משרד התקשורת עם אשכול גליל מערבי ונברך על חיבור זה שנעשה היום.”

שמואלי הוסיף כי כל התשתיות לסיבים בכפר ורדים בבעלות המועצה. בשלב א’ כפר ורדים ישנם סיבים מוטמני חול ונבדקת חלופות פריסה בתנאים אלו, ובשלב ב’ ישנן תשתיות מלאות. המועצה ביקשה ממשרד התקשורת לבחון אפשרות להענקת רישיון פריסה לרשויות בהן התשתיות בבעלות הרשות – וכרגע ממתינים להוצאת רישיונות פריסה של משרד התקשורת לחברות קטנות/בינוניות בישובי קו העימות.

 

צילום: אשכול רשויות גליל מערבי

 


3 תגובות

  1. סיב תזונתי הגב

    חבל שהשר שהוביל את היוזמה פוטר היום….

  2. נ הגב

    אוף, הגיע הזמן שהכפר ישתדרג עם האינטרנט. בזק בעצמם בשוק מהתשתית העתיקה

  3. קשריהו הגב

    תשתית הטלפוניה המיושנת של בזק באמצעותה מגיע גם האינטרנט האיטי אל ביתנו ממש פשוטה . חוטי הנחושת מחוברים באמצעות פיתול קצותיהם האחד לשני, ללא כל בידוד או כיסוי. כך יוצא שכמעט בכל מערכת גשם חזקה, הטלפונים וגם הקשר האינטרנטי משותקים לפחות ליום אחד. הגיע הזמן לקידמה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן