מודי סעד: אל תצביעו לליכוד!

ביבי זלזל בנו, ובמעשיו פגע בעדה הדרוזית ובכל המיעוטים במדינת ישראל


 

מודי (מועדאד) סעד, יו”ר מועצת ינוח-ג’ת תוקף בחריפות את בנימין נתניהו, יו”ר הליכוד וקורא לדרוזים ולמיעוטים שלא להצביע לליכוד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25.

לדברי סעד, נתניהו לא סופר את הדרוזים והמיעוטים בארץ ובכל רשימת הליכוד אין אף דרוזי במקום ריאלי. אם בעבר היה המקום ה-28 מובטח לנציג העדה, החליט יו”ר הליכוד לדחוק את הנציגות למקום ה-44 ולהגדירה כ”מיעוטים”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-08-28-at-12.28.22-scaled מודי סעד: אל תצביעו לליכוד!
מודי סעד: ביבי זלזל בדרוזים. לא להצביע לליכוד

 

אל יקל הדבר בעינכם, משום שכבר ב-2008  פקד סעד קרוב ל-600 מתושבי ינוח-ג’ת לליכוד, כולל נציגות של חמישה צירים במרכז הליכוד (“כל חיי האמנתני בליכוד, אבל רק כשפרשתי מהמשטרה יכולתי להזדהות”). אפילו לאחר חוק הלאום, המשיך סעד לתמוך בליכוד, “לטובת המדינה והעדה”, הוא אומר.

אמנם השיחה עימו נערכה זמן קצר לפני הגשת הרשימות לכנסת, אבל כבר היה ברור כי הנציגות הדרוזית ברשימת הליכוד לכנסת נדחקה לאחור.

“יכול להיות שביבי עשה שיקולים אלקטורליים”, הוא אומר. “אבל אני לא רוצה שיסתכלו עלי רק בזווית הזו. חשבתי שאנחנו שותפים לדרך, אבל נתקלנו בזלזול ובפגיעה בכל העדה ובמיעוטים בארץ. למעשה ביבי דחק אותנו ומשמעות מעשיו שאיננו רוצה אותנו בליכוד. אני מקווה שבסוף יתברר כי הדרוזים לא פראיירים מול העוול שנעשה לעדה שלמה, ותהיה לליכוד פגיעה קשה בקלפי”.

 

  • אתה מזדהה עם אחת המפלגות האחרות?

“לא הזדהיתי, אבל בטח שלא אצביע לליכוד”.

 

  • דווקא הייצוג הדרוזי מה שהרגיז אותך? מה בנוגע להיותו של ביבי נאשם בפלילים בשלושה תיקים: בשוחד, מרמה והפרת אמונים? פרשת הצוללות? וחוק הלאום?

“אני איש ציבור שבעיקר מייצג את העדה הדרוזית. בית המשפט יקבע אם אשם או זכאי וכך גם ועדת החקירה לעניין הצוללות. חוק הלאום הוא רע וצריך לבטל אותו. אבל אני לא מתבייש להגיד שכל ההתנהלות של ביבי כלפי העדה וגם כל נושא השריונים והפגיעה בכל המוסדות הדמוקרטיים של הליכוד ובראשי המפלגה – הם שהכריעו את הכף נגדו. אני חושב שיש היום בכל העדה התמרמרות גדולה על הליכוד ונראה את זה חזק בקלפי. אני גם מקבל תמיכה רחבה מאוד ממגזרים שונים בעדה הדרוזית. לא כולם יוצאים עם זה החוצה, אבל אני אדם אמיץ שלא מפחד להגיד את האמת על השולחן”.

לקראת סיום השיחה חוזר סעד ואומר שוב: “כליכודניק, זה מאוד מצער אותי להגיד, אבל אסור לתת לביבי להקים את הממשלה הבאה”.

**

 

יש לציין כי הודעתו של סעד לא מפתיעה, משום שכר התאיין לרדיו לפני מספר שבועות וגם פרסם כבר ביולי את הדברים הבאים:

*”מנהיגים נהיים גדולים לא בזכות הכוח שלהם, אלא בזכות היכולת שלהם להעצים אחרים.”
בנימין נתניהו הוכיח שאינו כזה, פגע במפלגה ובאנשיה ובגללו לא הצלחנו להרכיב ממשלה.
דחק אנשים ראויים וטובים הצידה והחוצה.
עכשיו תור המיעוטים ובעיקר הדרוזים ?????
די הגיעו מים עד נפש אדון נתניהו ….
אני קורא לוועידת מרכז הליכוד לא לאשר את המלצת וועדת החוקה בליכוד לגבי מיקום המיעוטים במשבצת ולהשאירם במקומם ואפילו להחזירם למקום ה-24 כפי שהיו קודם.
ואם לא אני מצהיר בכך :
שאהיה ראשון העוזבים בצער רב את מפלגת הליכוד ואקרא לא לתמוך בליכוד !
בדאגה גדולה,
מודי סעד
ראש המועצה
ביאנוח ג’ת

 

 



 

נציגות דרוזית במפלגות בחירות 2022:

עלי סלאלחה מבית ג’אן  – מקום 4 במרץ.

חמד עאמר משפרעם – מקום 6 בישראל ביתנו.

מופיד מרעי מחורפיש  – מקום 19 במחנה הממלכתי (גנץ).

עפיץ עבד מירכא – במקום ה-44 ברשימת הליכוד.

רק לפני ימים ספורים כתב השר לשעבר איוב קרא: “מודה לאלפי חברים שתמכו בי לצאת למלחמה צודקת עקב הדחתי מרשימת הליכוד על אף זכייתי ברוב קולות.

“מלחמתי בבתי המשפט הייתי עקרונית ולא כדי לזכות במקום המשפיל – 44 לעדה הדרוזית, קיוויתי עם זכייתי לקדם את המשבצת למקומה הטבעי ה-28 כפי שהיה שנים ולהחזיר בכך את החיוך לאלפי קצינים וחיילים דרוזים כפי שהובטח לי על-ידי הליכוד.

“סבי נלחם להקמת ישראל ושכל את שני דודי, אבי נלחם במלחמת השחרור ושכל את שני אחיי ואני נפצעתי קשה בלבנון והלום קרב. לאור התנהלות זו כלפי וכלפי עדתי האצילה, החלטתי לפרוש מהפוליטיקה”.

 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-08-28-at-12.02.51-scaled מודי סעד: אל תצביעו לליכוד!
מודי (מועדאד ) סעד – ראש מועצת ינוח ג’ת

 

מודי (מועדאד ) סעד, מכהן כאשר מועצת ינוח-ג’ת קרוב לארבע שנים.

הוא בן 49 ונשוי למיאדה.

אב לאמיר קצין בצבא בקבע (מנישואין קודמים) ולנדין בת 10 וקרין בת 7.

הוא יליד הכפר ינוח, בעל תואר במשפטים, סא”ל מיל. (בתחום הלוגיסטיקה). פקד בדימוס ממשטרת ישראל. שירת במשטרה 9 שנים ותפקידו האחרון היה מפקד במשטרת הוד השרון / רעננה.

בהמשך עבד ביחידות המעברים (בגלבוע) והיה מנהל מרחב צפון בחברת אבטחה נוף ים.

מוטו: “מקבל את השונה ולא חושש להשתנות”.

 

צילומים: בן עמי מוסק

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן