לקראת הכרזה: שמורת נחל יחיעם


נדחה הערר שהגישה מועצת כפר ורדים כנגד השמורה * רשט”ג: 4,060 דונם של שטחים פתוחים ומסדרונות אקולוגיים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-16.37.41-scaled לקראת הכרזה: שמורת נחל יחיעם
תכנית שמורת טבע חדשה נחל יחיעם

 

 

ראש מועצת כפר ורדים, אייל שמואלי, עדכן אמש את חברי מליאת המועצה כי נדחה הערר של כפר ורדים כנגד הכרזת נחל יחיעם כשמורת טבע. הערר נבע מתכניות להקמת שביל שיחבר את שלב ג’ לשלב ב’, ופיתוח קל (פארק) באזור שמתחת לבית העלמין.

משעה שהוכרזה “שמורה”, כמעט ואין אפשרות לבצע כל עבודה בשטח, והכל תחת הסכמת ופיקוח רשות הטבע והגנים. יתכן וניתן יהיה להקים שביל הליכה צר (שביל מסומן) ואולי גם שביל אופניים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-16.50.34-scaled לקראת הכרזה: שמורת נחל יחיעם
שמורת נחל יחיעם. צילום: רשט”ג

 

מרשות הטבע והגנים נמסר כי תכנית שמורת נחל יחיעם הרחבה אושרה לפני כחודש וחצי, כשלב מקדים להכרזה הסופית של השמורה. השלמת הליך ההכרזה הסופי בדרך כלל אורכת זמן רב ומשכה אינו ידוע מראש.

השמורה בשטח של כ-4,060 דונם עשירה בערכי טבע, מורשת ונוף ונמצאת מדרום לכביש 89 ומתוחמת בין הישובים כפר ורדים וינוח ג’ת ממזרח, קיבוץ יחיעם מצפון וכליל מדרום.

לתכנית שתי מטרות עיקריות והן הבטחת קיומם של שטחים פתוחים טבעיים במדרונות נחל יחיעם, המהווים מסדרונות אקולוגיים בכיוון צפון-דרום, לשמירת רצף בין השמורות נחל כזיב, נחל שעל, תל מרווה, נחל יחיעם ונחל בית העמק, ובנוסף חיבור יובלי הנחל – נחל משאן, נחל שלל, נחל עלום לערוץ המרכזי של נחל יחיעם והרחבת גדותיו.

השטח מיועד לשימור במצבו הטבעי על ערכי הטבע והנוף שבו, תוך פיתוח מינימלי של שבילי הליכה, שבילי אופניים, נקודות תצפית לאורך המסלול, הסדרת בריכות חורף לשימור המיגון הביולוגי של דו-חיים, גידור, שילוט ועוד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-16.50.35-scaled לקראת הכרזה: שמורת נחל יחיעם
שמורת נחל יחיעם. צילום רשט”ג

 

בישיבת המליאה נדונו עוד מספר נושאים הנוגעים לתקציבים מינויים, הטבות מס ונדווח עליהם בנפרד.


תגובה אחת

  1. מאשרים תקציבים ומינויים | כפרניק הגב

    […] 16/09/2020 19:15 לקראת הכרזה: שמורת נחל יחיעם […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן