לולי ענק יוקמו סמוך לתרשיחא

חלק מהלולים יהיו במרחק של 57-130 מטר מבתי תרשיחא * ועד מעונה: יוזמת משרד החקלאות ובהקפדה על איכות הסביבה * 20/7: הפגנה


 

זאהר ג’דעון – תרשיחא

״הקלות הבלתי- נסבלת של הקיום״ – זהו שם של רומן שכתב הסופר הצ׳כי הנודע מילן קונדרה. גולת הכותרת של ספר היא השתלטותו של האבסורד כהלך-רוח המדגיש חוסר משמעות לכל קיום ערכי ואנושי על החיים החברתיים, ציבוריים, פוליטיים ואנושיים. אבסורד הוא סיטואציה כזו שאינה מתיישבת עם ההיגיון והשכל הישר. האדם נתקל לא פעם בתופעות אבסורדיות, ועשוי להגיב עליהן בדרכים שונות, כמו: גיחוך, פליאה, פחד או כעס.

לצערנו הרב, כזה הוא הדבר בכל הנוגע לכוונתה של הועדה של תכנון ובנייה ״מעלה הגליל״ שבמושב מעונה להוציא לפועל תוכנית גרנדיוזית של הקמת לולי הטלה בקטע הכביש 8833 ביציאה ממושב מעונה מצד ימין ולכיוון תרשיחא. להעביר את “החרא” שלך לפתח ביתו של השכן שלך בצירוף טענות שווא הוא שיאו של האבסורד המתואר כאן!

 

כפרניק 359818558_10227535396242859_9039270482514002980_n-scaled לולי ענק יוקמו סמוך לתרשיחא
עבודות עפר להקמת הלולים החדשים של מעונה. סמוך לתרשיחא

 

 

למען הסר ספק, השטח המדובר הוא בגודל 25 דונם בערך ואשר ע״פ התוכנית שמספרה 19737/ג ותוכנית המשך נוספת שמספרה 255-0322594 ( מושב מעונה – יזמות כפרית ) מתכוונים להקים מספר לולי הטלה בממדים גדולים מאוד.

שטח זה ממוקם במלואו מול בתי מגורים ומשפחות בתרשיחא, ולפי המידע שיש בידינו הלולים יהיו בקרבת מקום די קריטית מבחינת מרחק אווירי הנע בין 57 מטר בערך מהבית הראשון הכי דרומי ועד פחות מ 130 מטר בערך מהבית היותר קיצוני מצד הצפוני שממוקמים מול השטח המדובר הנ״ל. במילים אחריות, ישנה פגיעה ישירה ומשמעותית ברמה הבריאותית התברואתית של חיי האוכלוסייה הגרה בסמיכות למקום, החל מזיהום האוויר, ריחות סירחון שעלולים לצאת מהלולים הנ״ל, מזהמים שונים, וכל הסירחון הנאלח הקשור לצואה שתצטבר מיום יום עד לפינוי המשוער שלה – כל המפגעים והמטרדים הללו צפויים לצאת מאותם לולי הטלה ענקיים, ואף עלולים לפגוע תרתי-משמע באיכות האוויר שאנו נושמים! שלא לדבר על הכיעור האקולוגי שמבנים ענקיים כאלה יוצרים באמצע שטח ירוק וטבעי.

מאז שנודע לנו הדבר, ובצורה מפתיעה ביותר מזה מספר ימים ולאור כניסתם של דחפורים ענקיים לעבוד בשטח הנ״ל, התחלנו להתארגן בתרשיחא קבוצת של אנשים אכפתיים הגרים בסמיכות ישירה לשטח המדובר, יחד עם עוד אנשים טובים ואכפתיים נוספים במטרה לקדם התנגדות נחרצת ובלתי-מתפשרת לתוכנית הנ״ל. המאבק שלנו מתנהל בצורה מקצועית ועניינית וללא-לאות, הן ברמה המשפטית- חוקית והן ברמה הציבורית.

 

כפרניק c5013360-fa01-4285-828d-00af547f2a0e-scaled לולי ענק יוקמו סמוך לתרשיחא
שלטים בתרשיחא: הלולים של מעונה לא יוקמו מול הבתים שלנו

 

 

חשוב לציין בהקשר זה, שגם עיריית מעלות תרשיחא, בראשות מר ארקדי פומרנץ וסגנו מר נח׳לה טנוס, פועלים ביחד איתנו כדי לעצור את התוכנית הקטסטרופלית הזו שעלולה לפגוע לא רק בתרשיחא ובתושביה. אלא שצפוי גם, בייחוד לאור משב הרוחות הצפוניות שעשויים לעבור מעל מתחם הלולים הנ״ל, כך גם בנוסף לריחות ולסירחון והמזהמים הרבים עלולים להגיע למרחקים נוספים ורבים שיכולים להשיג יישובים נוספים ושכונות נוספות בסביבה.

הרבה פעולות וצעדים נעשו עד עכשיו, ורמת ההתארגנות המבקשת להתנגד להקמתם של לולים אלה מול אזורי מגורים, הולכת ותוספת לה תאוצה רבה הן במעלות תרשיחא והן בסביבה בכלל. יחד עם זאת, בכוונתו לקדם את הפעילות שלנו ולהעלות את רמת המאבק הציבורי והמשפטי למישורים נוספים הן ברמת התקשורת הציבורית-ארצית והן ברמת מעורבותם בהמשך של חברי כנסת, ארגוני סביבה למיניהם וארגוני זכויות אדם ואזרח.

אנו קוראים לכל התושבים בסביבת מעלות תרשיחא, להדק חגורות ולהצטרף למאבק הצודק והאמיתי הזה, וטובה שעה קודם מאשר שיהיה מאוחר מדי !

— —

 



 

 

דוד בן דוד, מזכיר אגודת מושב מעונה מסר:

מדובר בתוכנית רחבת היקף המתייחסת לענף ההטלה בכל המושבים בארץ ובמעונה בפרט.

עבור מושב מעונה הוגשה תוכנית שמספרה 19737/ג שנדונה במהלך מספר שנים והובאה לתוקף בשנת 2013. יוזם התוכנית הינו משרד החקלאות.

לתוכנית הנ”ל מונה צוות תכנון אשר התייחס לכול הסוגיות בצורה מקצועית. הוועדה המחוזית דנה בהתנגדויות לתוכנית הנ”ל ובסופו של יום החליטה לאשר התוכנית.

עיקרי התוכנית הינם גידול מטילות במסגרת מפוקחת באזורי גידול בכדי להגן על בריאות הציבור, שיפור תנאי המחייה ורווחת העוף ומעבר ללולי חופש בהתאם להסכמים בינלאומיים עליהם חתומה מדינת ישראל.

המהלך הנ״ל נכפה על החקלאים וכתוצאה מכך נקבעו אבני דרך שאי עמידה בהם גורמת לכך שפרנסת החקלאי נפגעה ולמרבית החקלאים קושי כלכלי גדול מאוד לבצע המהלך שנקבע ע״י גופים רבים במדינה. לצורך סיוע לחקלאים אושר תקציב פיתוח לאזורי הגידול ע״י מדינת ישראל.

בסופו של יום, המהלך יביא לשיפור בתנאי המחיה של המטילות ישפר את איכות החיים של כלל התושבים באזור לאור העובדה כי בלולים אלו מותקנות מערכות אוורור מניעת אבק ופינוי הלשלשת מבוצע בתדירות גבוהה להמשך טיפול באתרים שהוכשרו לכך, ובכך מגינים מפני זיהום מי התהום.

 

כפרניק 50995af4-eb32-4d96-b68c-a358f710ae77-scaled לולי ענק יוקמו סמוך לתרשיחא
הלולים החדשים של מעונה. למרגלות הר בטח וסמוך לתרשיחא

 

— —

 

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר כי בודקים את הנושא מול כלל הגורמים הרלוונטיים.

 

ביקשנו גם את תגובת המשרד לאיכות הסביבה ואת הועדה לתכנון ובניה מעלה הגליל (במעונה).

תגובתם טרם התקבלה.

 



 

— —

 

בואו לפגין נגד הקמתם של לולי הטלה מול בתי מגורים בתרשיחא

לאור חשיפת התכנית המסוכנת להקמת לולי הטלה ענקיים מצד של מעונה ומול בתי מגורים בתרשיחא , והסכנות הבריאותיות, התברואתיות והאקולוגית הכרוכות בזה לכל יישובי הסביבה, אנו קוראים בזה לכל תושבי מעלות-תרשיחא וכל תושבי הסביבה לבוא ולהפגין נגד תכנית מסוכנת זו.
ההפגנה תתקיים ביום חמישי 20/7/23 בשעה 18:00 בערב , בכניסה הצפונית של מושב מעונה ( מהצד של מעיליא).

חשוב לציין, שבהקשר זה אנחנו פועלים בתיאום עם עיריית מעלות תרשיחא כדי לקדם את המאבק שלנו נגד תכנית זו.

חייבים לעצור את המפגע הבריאותי והתברואתי הזה !!

בכבוד רב
ועד הפעולה והמאבק נגד תכנית מסוכנת זו.

 

 




2 תגובות

  1. השר דיכטר הגב

    לא ניתן יהיה להגיש בגץ

  2. אריק הגב

    שיקימו את הלולים בכפר ורדים.
    גם ככה המועצה ישנה בעמידה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן