ישקר בעזרה לנפגעי המלחמה

נרתמים לחילוץ מאוקריאנה * המשפחות של סבטלנה ויינדורף, אנסטסיה פונומרנקו ואלכסנדר מוסקובץ – הגיעו לישראל


 

עם תחילת הלחימה באוקראינה, גייסה חברת ישקר, בבעלות ברקשייר האת’ווי האמריקאית, את צוותי ההנהלה והעובדים בחברות הבת של הקבוצה בארצות הגובלות עם אוקראינה: פולין, סלובקיה, רומניה והונגריה, במטרה לאתר את קרובי המשפחות של עובדי החברה בישראל המתגוררים באוקראינה. חברת ישקר מסייעת לקרובי משפחות עובדי החברה להימלט מהתופת, להגיע לגבול, משם הם מועברים למלונות או לבתי מארחים מישקר. כמו כן, נרכשו עבור כל בני המשפחות כרטיסי טיסה לישראל.

“הקרבות באוקראינה מתקיימים במרחק של כמעט 3,000 ק”מ מישראל, אבל בעבור חלק מעובדי החברה, יוצאי אוקראינה, מדובר במלחמה על הבית”, אומר אריה רבהון מישקר. “עשרות רבות מבין עובדי החברה בישראל נולדו וגדלו באוקראינה. חלקם עלו לארץ במסגרת פרויקט משותף לישקר, משרד הקליטה והסוכנות היהודית וכאשר בחרו לעלות לארץ השאירו אחריהם משפחה: הורים, אחים, סבים וסבתות אותם סייענו להביא בימים אלו לישראל”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-16-at-12.52.48-1-scaled ישקר בעזרה לנפגעי המלחמה
חולצה מאוקראינה: Liubov Nosach אמו של אלכסנדר מוסקובץ עובד ישקר

 

רבים כבר הגיעו מאוקראינה המדממת לישראל בסיוע חברת ישקר, ביניהם: אמה של עובדת ישקר, סבטלנה ויינדורף מכרמיאל שפנתה וביקשה סיוע לאימה אלוינה המתגוררת בעיירה בוצ’אץ’ הנמצאת כ-135 ק”מ דרומית-מזרחית ללביב. החברה איתרה אדם מקומי שלאחר מסע של שלושה ימים ולילות ברכבו מצא את אמה של ויינדורף והסיע אותה לגבול עם סלובקיה, שם המתין לה עובד ישקר מסניף סלובקיה ויחד עם אשתו אסף אותה, אירח והלין אותה  בביתם הפרטי. בזמן שהאם שהתה בבית המארחים מנהל סניף ישקר בסלובקיה תיאם ורכש כרטיס טיסה עבורה ואף ליווה אותה לטיסה לישראל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-16-at-12.52.48-scaled ישקר בעזרה לנפגעי המלחמה
עובדת ישקר סבטלנה ויינדורף ואמה אלוינה

 

גם אמה, אחותה ושתי האחייניות של  אנסטסיה פונומרנקו עובדת ישקר מכרמיאל, יצאו מהעיר קריבוי רוג. בגבול סלובקיה פגש את הפליטות נציג ישקר, שיכן אותן במלון ורכש עבורן כרטיסי טיסה לישראל. המשפחה הגיעה ביום רביעי האחרון לארץ והתקבלה בהתרגשות רבה.

 



 

אימו של אלכסנדר מוסקובץ עובד ישקר מכרמיאל, המתגוררת בקייב, החליטה להיחלץ מהמצב המאיים בעיר. מנהל סניף ישקר רומניה פגש אותה בגבול ודאג לכל צרכיה. יחד אתה הגיע גם כלבה האהוב. הסניף המקומי של ישקר נרתם מיד למשימה וקנה את כל הציוד הנדרש עבור הטיסה לכלב כולל ביקור אצל הווטרינר לביצוע החיסונים המתאימים וביום חמישי האחרון הגיעה האם לישראל בלוויית כלבה האהוב.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-03-16-at-12.52.47-scaled ישקר בעזרה לנפגעי המלחמה
Liubov Nosach אמו של אלכסנדר מוסקובץ

 

“עובדים אלו הם רק שלושה מתוך רבים מעובדי ישקר יוצאי אוקראינה שקיבלו סיוע בעקבות המצב הקשה, להצלת משפחותיהם, הבאתם לגבול וסיוע בהבאתם ארצה. במקרים אחרים העברנו עזרה כספית לקרובי משפחה שבחרו להישאר באוקראינה אך נותרו ללא אמצעים כספיים. אנחנו ממשיכים לטפל בבקשות שהתקבלו וערוכים לנוספות שאנו צופים כי עוד יתקבלו. אומר אריה רבהון.

יש לציין כי ישקר כבר החלה לפני מספר שנים בהבאתם לארץ של עולים מארצות חבר המדינות ובין היתר מאוקראינה, שלהם זכות שיבה ועברו מבחני התאמה בארצותיהם למקצועות הדרושים במפעלי החברה בתפן. במסגרת תוכנית זו המשותפת לסוכנות היהודית ולמשרד העלייה והקליטה, העובדים נקלטים במרכז קליטה בכרמיאל ובתום חצי שנה משתלבים בהכשרה במפעלי ישקר. בתום הכשרה של כ-10 חודשים, בקורס משותף של משרד העבודה, הם משתלבים כעובדים מן המניין בחברה. כיום עולים חדשים אלו, שהגיעו לפני מספר שנים מאוקראינה מסייעים למשפחותיהם שנותרו מאחור באמצעות ישקר, להגיע ולהשתקע כמותם בישראל. מפעל ישקר מצהיר כי יקלוט עובדים מתחומים הרלוונטיים וקורא למשרדים הממשלתיים ולעולים החדשים לפנות לישקר לצרכי הכשרה וקליטה במפעל.

ישקר, הינה חברה גלובלית, מהמובילות בעולם בתחום ייצור ושיווק כלים ופתרונות מתקדמים לעיבוד שבבי וידועה כמובילה ומחויבת לחדשנות של פיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים. הפריסה הגיאוגרפית הבינלאומית של ישקר כוללת כ-60 סניפים וחברות הפועלים כזרוע השיווקית של החברה בעולם. בין לקוחותיה העיקריים נמנים לקוחות מתעשיית הרכב והתעופה, יצרני מכונות ותבניות, לקוחות מתעשיית האנרגיה וכן רבים אחרים בהן משולבים תהליכים של עיבוד שבבי בתהליך ייצור המוצרים. החברה מעסיקה מעל 6,000 עובדים בארץ ובחו”ל. ישקר בבעלות חברת ברקשייר האת’ווי האמריקאית של היזם וורן באפט. את ישקר הקים התעשיין סטף ורטהימר. מפעלי ומשרדי החברה ממוקמים באזור התעשייה תפן, מנכ”ל ישקר אילן גרי.

 

**

קיבוץ יחיעם בבית ראשון במולדת לעולים מאוקריאנה

 

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן