ים של תב”רים וענייני תחבורה


תקציבים למועדון הזהב, במפרים, איכות הסביבה וריהוט רחוב * ספק בנחיצות הכיכר בכניסה לכפר

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-11-at-14.05.46-scaled ים של תב"רים וענייני תחבורה
איושר תב”רים פה אחד

 

בפתח ישיבת מליאת מ.מ. כפר ורדים, במסגרת עדכוני ראש המועצה – אמר אייל שמואלי כי בוחן את הנחיצות התחבורתית והכלכלית של הקמת כיכר יציאה מהכפר על כביש תפן-מעלות (854). לדבריו, חברת נתיבי ישראל נמצאת כבר בעיצומן של עבודות גדולות להקמת כיכר על אותו הכביש ביציאה מגבעת האורנים ל-854.

כיכר זו יכולה לייתר במידת מה את הכיכר המתוכננת מכפר ורדים: הנוסעים מהכפר לכיוון צפון ומזרח (סאסא, פקיעין וכו’) יוכלו לצאת דרך גבעת האורנים או אפילו כפי שרבים עושים כבר היום דרך מחלף יפה נוף. בנוסף, יש חשש אמיתי שכיכר גבעת האורנים תעמיס תנועה רבה על הכביש לכיוון דרום (תפן, כרמיאל) באופן שמאוד יקשה השתלבות בכיכר מכפר ורדים. לדברי שמואלי, יתכן ויהיה הרבה יותר נכון, זול, מהיר ופשוט לסלול ביציאה מהכפר נתיב האצה לימין ונתיב השתלבות נוח לשמאל.

הדברים נאמרו גם על רקע העובדה כי ברשות המועצה הקצעה של 1.7 מיליון ₪ בלבד לכיכר, כמחצית מהסכום הנדרש. שמואלי סיכם כי הנושא ייבחן על-ידי יועץ תחבורה.

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-11-at-14.05.461-scaled ים של תב"רים וענייני תחבורה
אייל שמואלי: נבחן נחיצות הכיכר ביציאה מכפר ורדים

 

בהמשך הישיבה אושרו, פה אחד, התב”רים (תקציבי פיתוח והשקעה. מקרנות הרשות) הבאים:

 

אושרו 50 אש”ח למועדון הזהב (50+) לעבודות שיפוץ, איטום, צביעה והקמת מחסום בחניה.

 

אושרו 25 אש”ח לשיפוץ ושיקום ריהוט רחוב ותחנות אוטובוס, כולל שימור פרויקט “אמנות בתחנה”.

 

אושר הגדלת תב”ר איכות הסביבה ב-100 אש”ח (מ-137.5 ל-237.5 אש”ח). התב”ר במסגרת כ-60 מיליון ₪ שקיבל אשכול רשויות גליל מערבי מהמשרד להגנת הסביבה לפרויקטים שונים (למשל, מכונת הטיאוט).

נדרשת השתתפות הרשויות ב-10% מעלות הפרויקטים בכל רשות. בתכנית להחליף את המיול, לבחון רכישת בובקט וטיפול ב”תחנת מעבר” לפסולת.

 

אושרו 100 אש”ח להקמת במבפרים בדרך ההר וברחוב תבור. שמואלי ציין כי אנחנו עדים לנסיעות מאוד מהירות ברחבי הכפר (“סכנת נפשות בדרך ההר”) וכי הבמפרים יהיו “תקניים” ומאספלט.

במענה לשאלה “תחבורתית”, עדכן שמואלי כי הכבישים בשלב ג’ טרם נפתחו לתנועה וחוקי התמרור קובעים כי במקרה כזה על הקבלן להציב שילוט המתיר תנועת רכבי עבודה בלבד. לאחר שהסתיימו עבודות הפיתוח הראשוניות בשלב ג’, הוסר התמרור והוצבו בולדרים בכניסה מהכפר סמוך לבית העלמין. הבולדרים פונו באופן בלתי חוקי מספר פעמים.

בימים אלו נכנס קבלן של תאגיד המים מעיינות זיו להקמת תחנות סניקה גדולות, ובאחריות התאגיד/הקבלן להציב את התמרור הזמני, המתיר רק לרכבי עבודה לנוע בשטח.

עוד עדכן שמואלי כי המועצה קיבלה שני מיליון ₪ להסטת כביש 8833 לכיוון כיכר הכניסה העתידית לשלב ג’.

 

במסגרת הדיווח על תקציבי פיתוח, עדכן שמואלי כי המשרד לענייני דתות משפץ את הפרגולה והמדרגות בבית העלמין בעלות של כ-80 אש”ח על חשבון המשרד.

 

 

בהמשך נדווח על נושאים נוספים שעלו במליאה.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן