חודשיים: עיריית מעלות תרשיחא ללא תקציב


שבעת חברי האופוזיציה התנגדו לתקציב העירייה: בלתי מאוזן ולא אחראי * פומרנץ: התנגחות לא עניינית

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-18-at-20.53.24-2-scaled חודשיים: עיריית מעלות תרשיחא ללא תקציב
מליאת עיריית מעלות תרשיחא. צילום זוהיר מתא, אתר אהלן

 

מליאת עיריית מעלות תרשיחא דחתה בישיבתה השבוע את הצעת התקציב שהניח ראש העיר, ארקדי פומרנץ, על שולחנה. שבעת חברי האופוזיציה, המהווים רוב במליאה, התנגדו להצעת התקציב שנפלה בהצבעה לאחר דיון ארוך שנמשך כשלוש שעות.

התקציב, כ-165 מלש”ח, כולל בין היתר גם קיצוצים שונים בגין פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות מארנונה וחניה ועוד – כמו גם בקשה לפריסת הלוואות העירייה לשנים רבות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-18-at-20.53.25-scaled חודשיים: עיריית מעלות תרשיחא ללא תקציב
תקציב 2020 מעלות תרשיחא. צילם: זוהיר מתא אתר אהלן

 

מוטי בן דוד, חבר המליאה מהאופוזיציה, אמר כי העירייה קלטה עובדים רבים, חלקם הגדול לא מהעיר ובשכר גבוה – כאשר בכוונתה לעשות פיטורי התייעלות לעובדים ותיקים ומסורים. “אם צריך לפטר – אז אחרון נכנס, ראשון לצאת”, אומר בן דוד. “זה הרבה יותר נכון והוגן”.

לדבריו, ישנם סעיפים רבים לשיפור התקציב, כמו הפחתה בהוצאות הליסינג של רכבי היוקרה לבכירים, איחוד החברה הכלכלית ומינהלת אגם המונפורט וקיצוץ רוחבי של “השומן” בכל המחלקות. הוא ציין את אזלת היד של העירייה שסגרה את האחלקרח, מעכבת שיפוץ מבנה הצופים ומחזיקה את המבנה שרכשה במרכז המסחרי (לשעבר בנק הפועלים) כ”פיל לבן”. בן דוד הוסיף כי פריסת ההלוואות תשעבד את העירייה לשנים רבות ואף תעודד המשך לקיחת הלוואות בלתי אחראיות.

יוסי ברדא, גם הוא מהאופוזיציה, אמר כי התקציב לא מאוזן ומסוכן. לדבריו, כבר בתקציב 2019 התריעו כי מסתמכים על הכנסות בלתי קיימות – ואכן השנה הסתיימה בגירעון של למעלה מ-10 מלש”ח, כאשר עוד הסתבר כי היו גם הוצאות לא מדווחות ולא מאושרות כחוק, במיליונים, ליועצים וחקירות. לדבריו, בתקציב 2020 ישנן “הכנסות” בעלמא, כמו חצי מילון ₪ מחניה או 1.5 מיליון ₪ מתוספת ארנונה לא מוסברת. בצד ההוצאות, ציין ברדא כי ניתן לחסוך באיחוד לשכות ראש העיר והמנכ”ל, בהפסקת עבודת נהג ראש העיר ובשכר בכירים. “אנחנו אופוזיציה אחראית, ובשעה שיוגש תקציב טוב והגיוני שיגובש בהשתתפותנו, נצביע עבורו”, אמר ברדא.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-18-at-20.53.23-scaled חודשיים: עיריית מעלות תרשיחא ללא תקציב
שבעת חברי האופוזיציה בעיריית מעלות תרשיחא

 

שלמה סויסה, נציג ש”ס גם מהאופוזיציה, הלין על הקפאת פיתוח תיכון “בנות יעקב” לבנות חרדיות, וזאת לדבריו ממניעים של הפעלת לחץ פוליטי.

במהלך הישיבה נערכה הפסקה קצרה להתייעצות הנהלת העירייה בנוגע לדרישות האופזיציה. חלק מההצעות התקבלו, אולם לא במלואן – וכאמור התקציב נדחה ברוב של 7:6.

תמכו בתקציב (קואליציה 6): ארקדי פומרנץ, יוגב אפוטה, לידיה רזניקוב, יורי קוצ’ר, נחלה טאנוס וחמד נעים.

התנגדו לתקציב (אופוזיציה 7): מוטי בן דוד, שמעון בן נעים, שמעון ביטון, יוסי ברדא, איימן שינאתי, כמיל עודה ושלמה סויסה.

 

יש לציין כי רון קובי, ראש עיריית טבריה, הודח לאחרונה מתפקידו, וזאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה לא הצליח להעביר תקציב. גורמים בעיריית מעלות-תרשיחא ציינו כי מצב זה ייתכן בעתיד גם בעיר. מנגד, נודע לנו על פעילות אינטנסיבית של פומרנץ לגייס חברים נוספים לקואליציה.

 

**

 

לאחר הישיבה פרסם ראש העיר, ארקדי פומרנץ, את הדברים הבאים:

“תושבות ותושבים יקרים שלום. אתמול התקיימה ישיבת המליאה בנושא תקציב 2020. לצערי אך לא להפתעתי, חברי האופוזיציה בחרו להצביע נגד גם לאחר שאישרנו חלק משמעותי ברגע אחרון תוך כדי ישיבה (ולמרות שהיו להם חודשיים להעביר הסתייגויות או תוספות לתקציב). בחרו חלק מחברי אופוזיציה להתנגח בצורה לא עניינית”….

“כולי תקווה שחברי המועצה יתעשתו ויניחו את הפוליטיקה האישית בצד למען העיר. לכך תמיד תהיה לי אוזן קשבת ונכונות לעזור”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-18-at-20.53.24-scaled חודשיים: עיריית מעלות תרשיחא ללא תקציב
מימין: חמד נעים, נחלה טאנוס, ארקדי פומרנץ ועמית לוין

 

**

באשר למספר סוגיות שעלו להלן, ביקשנו את תגובת דוברות העירייה (ערוך):

 

חברי האופוזיציה הוזמנו להיות שותפים לבניית התקציב ולהעביר את הצעותיהם, אולם בשבועות האחרונים נמנעו חברי האופוזיציה מלהעביר את תובנותיהם תוך כדי שימוש במניעים לא ענייניים.

במהלך הישיבה הציגו, לראשונה, חברי האופוזיציה בקשות לצמצום בפעילות העירייה ופגיעה במתן השרות לתושב, ביטול תקנים חיוניים ונקיטת צעדים אשר יביאו לביטולם/עיכובם של מיזמים ופרויקטים מניבים לעיר. יודגש כי בתקציב 2020 המוצע, נעשתה עבודה מקיפה של מנהלי המחלקות והגורמים המקצועיים.

בשנה האחרונה בוצעו השקעות רבות בחינוך החרדי, המשך היקף ההשקעות בסקטור החרדי תלוי כמובן בתכנית ההתייעלות העירונית ונבחן בימים אלו מחדש זאת ובעיקר לנוכח החובות הרבים שצבר סקטור זה למול עיריית מעלות.

מבנה הצופים נמצא בתכנון של הליך שיפוץ לאחר שראש העיר גייס תקציבים ממפעל הפיס.

מתקן האחלה קרח עובר אף הוא שיפוץ יסודי לראשונה מזה 25 שנים כולל החלפת ציוד הפעלה ושדרוג המתחם וצפוי להיפתח מחדש בתקופה הקרובה.

לגבי מבנה בנק פועלים, נבחנות מספר אפשרויות למכירה/השכרה של המבנה הממוקם במרכז המסחרי הישן ואותו רכשה בעבר החברה הכלכלית.

 

כל הצילומים: זוהיר מתא אתר אהלן.

באדיבות סלים חמיסה וזוהיר מתא – אהלן.

 


2 תגובות

  1. 6:6 | כפרניק הגב

    […] לידיעה קודמת: תקציב עיריית מעלות תרשיחא לא עבר במליאה […]

  2. תקציב בחסות הקורונה | כפרניק הגב

    […] (הדיון הקודם על התקציב) […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן