הרחבת מועדון הזהב ויד-2

מועצת כפר ורדים: תקציב של 1.65 מלש"ח להרחבת מועדון 50 פלוס וחנות יד שניה * הצפי לסיום: הקיץ הקרוב * דינה להב: תרמנו לקהילה כשלושה מיליון ש"ח


 

מליאת מ.מ. כפר ורדים אישרה אמש פה אחד תקציב של 1.65 מיליון ₪ להרחבת מועדון הזהב (50+) ולהקמת חנות יד שניה.

התקציב: 1.210 מלש”ח מפעל הפיס (אמות מידה).

240 אש”ח מקרנות הרשות כהלוואה לחנות יד-2 שיוחזרו למועצה תוך 4 שנים (כתוצאה מהקטנת שכ”ד).

200 אש”ח מקרן עיזבונות.

 

כפרניק IMG_20230213_202946-scaled הרחבת מועדון הזהב ויד-2
אישור פה אחד לבינוי חנות יד-2 והרחבת מועדון הזהב

 

ראש המועצה, אייל שמואלי, הזכיר כי הנושא היה על סדר היום בישיבה הקודמת והוסר בשל היעדר הסכמות עם עמותת גיל הזהב ומכתבים שונים שהופצו לציבור בנושא. לדבריו, נערך תהליך גישור וסוכם כי איתמר ניב וז’אק בן זקן ילוו מטעם העמותה את התכנון והבניה. שמואלי הדגיש מספר פעמים כי האחריות הבלעדית על הפרויקט היא של המועצה בהובלה מקצועית של מחלקת ההנדסה וראש המועצה.

יורם איילון הביע פליאה כי נציגי העמותה לא הגיעו לישיבה לברך על המוגמר ולתמוך בהחלטה ובסיכומים.

מהנדס המועצה, דורון לבב, אמר כי המועצה תפעל במהירות לקבלת היתר ולמכרז להקמת המבנה, והוא מקווה להשלים את הבניה כבר בקיץ הקרוב.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-16-at-10.04.49-scaled הרחבת מועדון הזהב ויד-2
הדמיה של מועדון הזהב וחנות יד 2 סיפורי בדים

 

דינה להב, מנהלת חנות יד-2 בכפר ורדים, הודתה לחברי מליאה על הפתרון לחנות, וזאת לאחר שהנהלת המרכז המסחרי העלתה באופן דרסטי את דמי השכירות / דמי ניהול.

היא ציינה כי החנות, שהוקמה לפני יותר מעשרים שנה ביוזמת חנה אש ז”ל (כאשר בראשות המועצה עמד ד”ר אריה ברן כשלצדו מנוח שמלץ המנהל האגדי של מחלקת תחזוקה), העבירה במשך השנים כשלושה מיליון ₪ לתרומות לפעילות בקהילה.

החנות גם מהווה מרכז תעסוקה למגוון רחב של תושבים, כולל מהגיל השלישי ובני נוער במחויבות אישית. ביד-2 ביטוי לערכים כמו קהילתיות, סביבתיות ואחריות חברתית – ומכל הארץ באים ללמוד על המקום וגם לקנות.

חברי המועצה הודו בחום לדינה ולכל מתנדבי (בעיקר מתנדבות) החנות על שירות רב שנים לקהילה.

גזבר המועצה, ספי בארי, העיר כי נושא ההלוואה של המועצה לחנות, צריך לעבור את כל ההסדרים של משרד הפנים.

 

 



 

 

להלן מכתב שהופץ לאחרונה בתיבות הדואר מטעם עמותת גיל הזהב בכפר ורדים, שמטרתו היתה להציף הסכמה כמה שיותר רחבה של כמה שיותר מהגורמים המעורבים:

 

תושבים יקרים,

לאחרונה סערו הרוחות לגבי תהליך קבלת ההחלטות הנוגע להרחבת מועדון 50+ והקמת החנות “סיפורי בדים” (חנות יד שניה) לצידו.

הנהלת עמותת גיל הזהב, שהובילה את תכנון ההרחבה מראשיתו יחד עם וועדת בינוי, נכנסה לעובי הקורה גם בתהליך המשבר הנוכחי במטרה לסייע במציאת דרך לשינוי האוירה.

צר לנו מאד שמכתב שהיה מיועד לעיני ראש המועצה בלבד, הופץ לכלל הציבור שלא על דעת כל חברי ההנהלה (אריה ברן, יו”ר העמותה, הביע את צערו והתנצל על כך בפני ראש המועצה).

 בשל הסערה בעקבות המכתב הורד נושא אישור התקציב להרחבה ולהקמת החנות מסדר היום של המועצה.

אין ספק שמלכתחילה מוטב היה לו השינויים בתכנית המקורית ( משנת 2020) היו נדונים בפורומים שהכינו את תכנית המבנה שאף אושרה במועצה.

בחודשים האחרונים התקיימו לא מעט תהליכים, שהובלו ע”י גופים שונים בכפר, כדי לאפשר כמה שיותר במות לשיח פתוח ופרודוקטיבי.

ואכן אייל שמואלי, ראש המועצה, קיבל את הצורך בשיתוף מעגלים רחבים יותר ובהצגה ברורה של השיקולים לבניית חנות יד שניה בצד המועדון, שהתבססו על אילוצים של זמן, כסף וצורך בפתרונות מהירים ודחופים, שדחו הצעת מקומות חלופיים למיקום חנות יד שניה.

בעקבות סדרה ארוכה של מפגשים שכללו מלבד נציגי הנהלת העמותה – נציגות מוועד המועדון, נציגים של וועדת הבינוי המקורית, חברות מצוות החנות, גורמים נוספים וכמובן ראש המועצה, המנכ”לית והמהנדס הומלץ לצרף אל מהנדס המועצה את המהנדס איתמר ניב מצוות הבינוי המקורי ואת קבלן הבניין ז’אק בן זקן כדי שיבדקו ביחד פתרונות אפשריים להרחבת הלובי והמסדרון, הקמת המחסן וכו’.

העובדה שהתכנון המחודש מבוסס על בנייה קשיחה, תאפשר בעתיד הקמת קומה שניה מעל התוספת, וזו תוכל להגדיל משמעותית את שטח המועדון, לכשיוחלט על כך, ולהתאימה לצרכים העתידיים.

הנהלת עמותת גיל הזהב מעריכה את כל המעורבים שלקחו חלק בתהליך מתחילתו והשקיעו את מיטב זמנם, מרצם ורעיונותיהם ומודה למועצה ולעומד בראשה על הנכונות להקשיב לדעות השונות ולשפר את התוצר בהתאם.

יתכן שלא כל המעורבים מרוצים מהתוצאה הסופית.

אולי ללא אילוצי הזמן, תנאי השטח והתקציבים המוגבלים, ניתן היה להגיע לפתרון אופטימלי יותר ולבחון חלופות נוספות, אבל בהינתן המצב הקיים נראה לנו שהמכתב הזה נותן ביטוי לרחשי הלב של כל השותפים שמעוניינים בסופו של דבר הן בהפעלת החנות והן בהרחבת שטח המועדון , כך שתוספת הבניה תשרת את כל המועדונים וקבוצות הפעילות השונות של גיל הזהב.

אנחנו מקווים שראש המועצה, שפעל רבות לקידום התכנית ואף היה זה שגייס את המימון הנדרש, יעלה את הנושא שוב על סדר יומה של המועצה, וניתן יהיה לקדם את הפרויקט החשוב הזה לטובת כלל האוכלוסייה המבוגרת של כפר ורדים במהירות האפשרית.

 בברכה

 חברי הנהלת העמותה

 אריה ברן, סימונה בלסון, אורי אמיתי, רפי סלע, ארנה מאיר

 

העתק: אייל שמואלי – ראש המועצה

 

 




10 תגובות

  1. אריק הגב

    מועצה מיותרת..

  2. חרא לי בכפר הגב

    איפה שיש רוגלך ובורקסים שם תמצא את נציגי הירוקים.
    אגב, להבנתי נציג הירוקים (הסיעה הכי מיותרת ולא תורמת בכפר) מרים יד לא להצבעה אלא לקבל עוד רוגלך.
    ירוקים מיותרים (לפחות ההנהגה שלהם)

  3. יעקב זיו הגב

    “הצפי לסיום: הקיץ הקרוב” כך כתוב למעלה. זה בעוד 6 חודשים.
    נראה לכם שאפשר לסיים בזמן כל כך קצר, כשדרושים שינויים נוספים בתכנון ואין עדיין אישורים מהוועדה במעונה? אני בספק.

    חוץ מזה , אין באמת צורך להיעלב ולהתנצל: כותבי המכתב לראש המועצה נשאלו במייל אם יש להם התנגדות לפרסום מכתבם. איש לא התנגד.

  4. צחי הגב

    צודק
    פשוט בדיחה

  5. רני הגב

    צ ו ד ק

  6. מוטבה שתיקתה הגב

    המכתב המתרפס לראש המועצה מאת העמותה לגיל הזהב בא מבית היוצר של אריה ברן …..
    ……
    עכשיו הוא בשליטה כנראה והעביר במועצה החלטה לביצוע התבר של התוכנית לבניית מועדון חמשים פלוס והדבקת של בניין חדש המיועד ליד שנייה
    זהו אסון אקולוגי שראש המועצה יצטער עליו בעתיד הלא רחוק כלומר בבחירות הקרובות

  7. משתתף הגב

    לטרחן למעלה. אם תביט טוב על שולחן הישיבות תראה שאין שם רוגלך ובורקס. בעיקר ירקות חתוכים. מזכיר לי את דוד אמסלם וסיפור שעון הרולקס

  8. המשתתף הגב

    לטרחן שחרא לו בכפר . אם תביט היטב בשולחן המועצה תראה שאין שם לא רוגלאך וגם לא בורקס. לפי שיטתך אולי רק רולקסים ….

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן