הטקס בוטל, הכביש יפתח


מחר (14/11/18): פתיחת כביש 6 מיקנעם ועד לתל קשיש * בעוד מספר חודשים יושלם הקטע לסומך * יש צורך בהרשמה מחודשת

 

כפרניק kz-253x300 הטקס בוטל, הכביש יפתח
פיתוח כביש 6 צפון

 

ממשרד התחבורה נמסר הבוקר כי בעקבות האירועים בדרום, בוטל טקס הפתיחה הרשמי של כביש 6 צפון מיקנעם לתל קשיש שהיה מתוכנן להיום, אולם הכביש יפתח מחר לתנועה.

מדובר על קטע כביש של כשבעה קילומטרים, הכולל את מנהרת יקנעם באורך של 1.7 קילומטרים, מחלף תלת-מפלסי בתל קשיש וגשר באורך של כ-700 מטרים לכיוון צפון מזרח.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי קטע כביש זה הוא חלק מפרויקט הארכת כביש 6 צפונה, המורכב משני מקטעים באורך של 21 קילומטרים, וכולל שלוש מנהרות כפולות ביקנעם, רכסים ואיבטין, ושני מחלפים מערכתיים.

בעוד מספר חודשים צפוי להיפתח הקטע השני של הכביש, מתל קשיש ועד סומך, באורך של 15 קילומטרים, שיעבור דרך מחלף העמקים עד למחלף סומך ויכלול שתי מנהרות: מנהרת רכסים באורך כ-2.5 קילומטרים, ומנהרת איבטין באורך של כ-560 מטרים.

הנסיעה בקטע הכביש החדש תחויב בתשלום אגרה וכל בעלי הרכב יידרשו להירשם כמנויים בחברת “כביש 6 צפון”. עם זאת, מלבד הרישום, לא נדרש כל התקן מיוחד. התעריף עבור קטע הדרך השני שיפתח בעוד מספר חודשים יהיה תעריף מוזל במיוחד והמשכו של כביש שש ממחלף סומך עד לשלומי, כברי ואחיהוד, שייסלל בעתיד, יהיה ללא תשלום.

יו”ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל, חוסאם בשארה, הדגיש את ניסיונה הרב של החברה ואמר כי התמחות החברה בפרויקטים זכיינים אפשרה לה לנהל את פרויקט כביש 6 צפון ביעילות תוך הקפדה על איכות ביצועית ובטיחותית, לרווחת משתמשי הדרך.

מנכ”ל כביש חוצה ישראל, דני שנבך, הוסיף כי הכביש תוכנן ונבנה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ומצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות לניהול יעיל של הכביש ולבטיחות  הנהגים. לדבריו, החברה ממשיכה במרץ את הקמת המקטע השני עד צומת סומך, כך שיוכל להיפתח כבר ברבעון הראשון של 2019.

מנכ”ל חברת שפיר חוצה צפון, שי לינדנר, ציין כי הכביש החדש הוא אחד מהפרויקטים המורכבים ביותר שנבנו אי פעם בישראל, הן מבחינת הביצוע והן במספר הרב של הרשויות, משרדי הממשלה והגורמים הרגולטוריים שהיו מעורבים בפרויקט.

 

 

כפרניק kz1-265x300 הטקס בוטל, הכביש יפתח
ישראל כץ בביקור במנהרת יוקנעם כביש 6 צפון

**

השר כץ, מה יהיה על הרכבת לצפון??

 

 

***

בהמשך להודעת משרד התבחרה, ביקשו למסור מאשכול רשויות גליל מערבי את הדברים הבאים

מדוע בהודעת משרד התחבורה מתחמקים מציון מחיר הקטע החדש בכביש 6 שיפתח מחר?

אשכול רשויות גליל מערבי מברך על פתיחתו של קטע כביש 6 החדש לצפון. עם זאת מבין האשכול שמשרד התחבורה נמנע מעיסוק תקשורתי במחיר הנסיעה בקטע החדש, אולי בגלל שהוא יקר באופן משמעותי ביחס לשאר קטעי כביש 6. גם ההבטחה לעלות נמוכה לקטע שיפתח בתאריך לא ידוע ולבנייה עתידית של קטעים בצפון ללא תשלום אינה מעלימה את העובדה שמשרד התחבורה גובה יותר מתושבי הצפון עבור הנסיעה בכביש 6 מאשר הוא גובה מיתר תושבי המדינה.

מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון: “הנסיעה של תושבי הצפון בכביש 6 יקרה משמעותית מהנסיעה של תושבי הדרום והמרכז. העובדה שמשרד התחבורה בוחר להתעלם מהנושא ולא לציין את מחיר הקטע בהודעה על פתיחתו מראה שגם שם מודעים לבעיה אך במקום לתת לה מענה הם מטאטאים אותה מתחת לשטיח. אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות להתערב בנושא ולקבוע תעריף חדש והוגן עבור תושבי הצפון”.

**

 

אכן פנינו למשרד התחבורה בבקשה לקבל תגובה לאשכול גליל מערבי, כולל תעריפים מפורטים.

את התעריפים לא קיבלנו, אבל הנה הם לפניכם.

יש לציין כי המחיר למקטע יקנעם – תל קשיש הינו גבוה באופן יחסי לקטע הקצר:

לרכב פרטי:  4.18 ש”ח בשעות העומס: א’ – ה’ 7:30 – 21:00  /  שישי וערב חג 13: – 17:00  /   שבת וחג 17:00 – 21:00

2.39 ש”ח בשעות “רגילות”.

**

לרכב כבד, מעל 5 טון: 8.35 ₪ בשעות העומס (דומות, אם כי בימי א’-ה’ החל ב-6:00).

4.77 ש”ח בשעות “רגילות”.

**

באופן כללי מציינים במשרד התחבורה כי כביש 6 הינו פרויקט לאומי לחיבור הצפון והדרום ומציינים כי “התעריפים נקבעו על ידי ועדת מכרזים של החשב הכללי, כחלק מתנאי המכרז ואושרו בועדת הכלכלה של הכנסת ובממשלה”.

“במטרה לחזק את הפריפריה, נקבע כי הנסיעה בקטע הכביש השני שיפתח בקרוב (קטע 3), מתל קשיש לסומך, תהיה בתעריף מוזל, והנסיעה בכביש 6 ממחלף סומך ועד לשלומי, כברי ואחיהוד תהיה בחינם.

“יצוין כי משרד התחבורה קבע מדיניות לפיה לכל כביש אגרה יש אלטרנטיבה ללא תשלום, ובמקרה זה של הארכת כביש 6 צפונה, לרשות הנוסעים עומד במקביל כביש 70”.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן