החלפת שטחים, תאגיד המים, אפליקציית שירות ופורים


אייל שמואלי: דיון טוב בוועדה הגאוגרפית, בחינת צירוף נהריה לתאגיד המים, שדרוג אפליקציית המועצה וחגיגות פורים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-03-19-at-13.31.23 החלפת שטחים, תאגיד המים, אפליקציית שירות ופורים
אייל שמואלי: התפתחות חיובית במתווה החלפת השטחים

 

בפתח ישיבת מליאת מועצה מקומית כפר ורדים שנערכה אמש, עדכן ראש המועצה אייל שמואלי את חברי המליאה בנושאים הבאים:

הוועדה הגאוגרפית (ועדת הגבולות) ביקרה באזור ובחנה את מתווה החלפת השטחים בין כפר ורדים למעלות-תרשיחא. לדברי שמואלי, הסיור והדיון היו טובים וכרגע ממתינים להחלטת הוועדה, שבמידה ותהיה חיובית, תצטרך לקבל גם את אישורו הסופי של שר הפנים – עניין היכול להימשך גם מספר חודשים.

לשאלתו של חבר המועצה איתן היימן בנוגע לתכנית לאכלוס “המדרשה”, השיב שמואלי כי תיבחן האפשרות להקמת עמותה משותפת עם מעלות-תרשיחא להקמת בית לחיילים בודדים בשירות קרבי וכן הועלתה אפשרות להקמת “קיבוץ עירוני”. בכל מקרה, תכנית האכלוס איננה רלוונטית כל עוד לא נפלה ההחלטה הסופית על החלפת השטחים. עופר חלה הציע להקים צוות שידון מה לעשות ב”מדרשה”.

 

תזכורת להחלפת השטחים: על פי המתווה, מ.מ. כפר ורדים תקבל לשטח השיפוט שלה כ-20 דונם באזור “המדרשה” הנטושה, סמוך לשכונת יפה נוף ולכביש תפן, כך ששטחי הכפר יהיו פחות מ-9 ק”מ מגבול לבנון. הדבר אמור להבטיח את הטבות המס, הנמצאות כרגע במעמד של “הוראת שעה” עד יוני 2019.

במקביל, תעביר מ.מ. כפר ורדים למעלות-תרשיחא כ-230 דונם באזור התעסוקה שלב ג’ – במטרה ליצור שוויון בהטבות הממשלתיות השונות בכל אזור התעסוקה. הארנונה תתחלק בין הרשויות חצי-חצי והשליטה תהיה באמצעות מינהלת משותפת.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-03-19-at-13.34.20 החלפת שטחים, תאגיד המים, אפליקציית שירות ופורים
עופר חלה ואיתן היימן: מה יהיה במדרשה?

 

**

בעלי תאגיד המים “מעיינות זיו”, בוחנים את צירופה של נהריה לתאגיד. עד כה משק המים בנהריה התנהל ללא תאגיד, אולם הממשלה ונציבות המים פועלות למצב שכל משק המים יהיה תחת התאגידים.  זה לא מכבר גם החליטה רשות המים לצמצם את מספר תאגידי המים מ-56 לכ-30.

שמואלי הסביר כי במידה ונהריה תצטרף לתאגיד, יש להניח כי הוא יישאר על כנו ולא יאלץ להתפרק ולהצטרף לתאגיד אחר באזור. יש לבחון מהלך זה בזהירות, תוך התניות ברורות לממשלה כמו פירעון מיידי של הלוואות הבעלים לתאגיד ומענק תיאגוד. חברי המועצה ביקשו גם לבחון את מצב תשתיות המים בנהריה.

**

שמואלי עדכון כי נעשה מאמץ לשדרוג ושיווק אפליקציית השירות של המועצה. במסגרת זו מוכנסים לאפליקציה פיצ’רים נוספים של דו”חות, מעקב, הערות וכו’. הוא ציין כי לאחר השלמת השדרוג תנסח המועצה “אמנת שירות לתושבים”, ותפעל לשיווק האפליקציה. לדבריו, כרגע יש כ-800 הורדות, מתוך כ-6,000 תושבים וזה מספר מאוד נמוך.

חבר המועצה טוביה ארז הציע לקיים הדרכות נוער לתושבים המתקשים להוריד את האפליקציה ולהפעילה.

**

 

יום האשה צוין בכפר ורדים במספר אירועים והשבוע אנחנו בסימן חג פורים, כאשר מזג האוויר מצוין. ישנם אירועים קהילתיים רבים בכל הגילאים והציבור מוזמן. שמואלי גם ביקש מחברי המועצה להצביע ברגליים ולהשתתף באירועים השונים.

חלה ציין שזהו המיזם הקהילתי הראשון הגדול מאז הקמת המועצה, ויש להגיד מילה טובה לצוות המרכז הקהילתי, לתושיה סוחריאנו, לשרונה שלו מאייר ולכל העושים במלאכה.

 

 

כפרניק 5554433 החלפת שטחים, תאגיד המים, אפליקציית שירות ופורים

 

 

 


2 תגובות

  1. שוש הגב

    איני מוצאת את האפליקציה המדוברת. אין בחנות גוגל אפליקציה בשם כפר ורדים.
    עזרתכם בבקשה

  2. מאה ימי חסד | כפרניק הגב

    […] עד ליוני ואנחנו פועלים במספר כיוונים לקיבוע ההטבות. כפי שכבר דיווחתי למועצה, היה מפגש מוצלח עם הועדה הגיאוג… כפר ורדים גם מוגדר על-ידי הצבא כ”קו עימות”, אני […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן