החינוך כמצפן ומוקד לעלייה לרגל


שמואלי, כהן, היימן ויאיר עם פורום מוביל חינוך בכפר ורדים: המשך תכנית למידה מבוססת תהליכים חברתיים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-22-at-19.41.03-scaled החינוך כמצפן ומוקד לעלייה לרגל
פורום מובילי חינוך בכפר ורדים

 

בשבוע שעבר נערכה פגישה של ראש מועצת כפר ורדים, אייל שמואלי, ונציגי ועדת החינוך היישובית, עופר כהן ואיתן היימן, עם פורום מוביל חינוך שמרכזת חני יאיר מנהלת מחלקת החינוך. בפורום  נוטלים חלק מנהלי המסגרות החינוכיות והחברתיות בכפר, כמו גם מנהלת השירות הפסיכולוגי והמפקחות על הגנים ועל החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי מטעם משרד החינוך.

במפגש נדונה תכנית SBL (למידה מבוססת תהליכים חברתיים) אשר פועלת בכפר בשנה אחרונה, בהנחיית ד”ר אלי וינוקור ואבינועם יומטוביאן מהאקדמית גורדון. נציגי המועצה הביעו את רצונם לקדם תהליך חינוכי משמעותי שיהפוך את מערכת החינוך המצוינת בכפר ורדים למצפן חינוכי-חברתי ולמוקד לעלייה לרגל, וזאת במסגרת תכנית רב שנתית שתגובה בתמיכה ובתקצוב משמעותי מהמועצה.

חברי הפורום הודו לנציגי המועצה על האמון ועל ההזדמנות להעמיק את הפעילות החינוכית בהקשריה החברתיים והקהילתיים. כמו כן, הביעו את שביעות רצונם מהעבודה המשותפת סביב תכנית SBL בשנה האחרונה ודיווחו על שיתופי הפעולה ועל תחושת הקהילתיות שנרקמה ביניהם.

חברי פורום מובילי החינוך עדכנו את חברי המועצה כי החלו בעבודה משותפת בהנחיית ד”ר וינוקור ויומטוביאן, על תכנית מפורטת לשלוש השנים הקרובות, שמטרתה להפוך את כפר ורדים לכפר חינוכי-חברתי שבו האיכות החינוך נמדדת על פי איכות היחסים בין כלל השותפים בתהליך החינוכי – אנשי החינוך, הילדים, ההורים והקהילה. תכנית חינוכית-חברתית-קהילתית זו תוגש לקראת סוף שנת 2020 לאישורה של המועצה.

 

 


תגובה אחת

  1. שלי אהובה הגב

    שינוי משמעותי וחשוב בתחום החינוך לקראת חברה המתנהלת מתוך עבודת צוות ועזרה הדדית, הלוקחת בחשבון את כל הרכב הקהילה מהילדים מורים הורים ומועצה.
    למידה מבוססת תהליכים חברתיים מביאה אותנו לחיים משמעותיים בתוך הקהילה . כפר ורדים מהווה דוגמא לחינוך חדשני לאזור כולו .

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן