הוצאת ספרי תורה

שלושה ספרים: רפואה, נחמה והכרת הטוב * ד"ר זאב קלינסקי * יוכי גבע * נינל חייט ואברי יחנוביץ'


 

דברים שאמרה אסנת אור-לוירר במעמד כל נדרי במניין המשפחתי (קונסרבטיבי) בכפר ורדים:

 

אני מתכבדת להזמין לנשיאת ספרי התורה לתפילת “כל נדרי”, והשנה בסימן רפואה, נחמה והכרת הטוב, חברות וחברים אהובים בקהילת המניין וכפר ורדים המהווים דוגמא למסירות, מנהיגות ועשייה למען הכלל.

 

בדרך/ חנה סנש קסריה 12.1942

קוֹל קָרָא והָלַכְתִי,

הָלַכְתִי כִּי קָרָא הַקּוֹל.

הָלַכְתִי לְבַל אֶפּוֹל,

אַך עַל פָּרָשַת דְּרָכִים

סָתַמְתִי אזנַי בַּלוֹבֶן הַקַּר

וּבָכִיתִי כִּי אִבַּדְתִּי דָבָר.

 

גם השנה האחרונה העצימה את הקולות הקוראים אותנו לפעולה, אם קולות חיצוניים ובעיקר קולות פנימיים, נושאי הספרים שלנו השנה, היום – נענים לאורך שנים לקול הקורא לעשייה, מי במרחב הרפואה, מי במרחב הנחמה ומי בהכרת הטוב. מגיפת הקורונה הציבה אתגרים רבים בפני העולם, ללא הבחנה בין מגדר, צבע ולאום. מיליוני בני אדם נפטרו, ואנו נדרשים לערבות הדדית ומקווים שתחלוף מהעולם.

 

 



 

ספר ראשון:  ד”ר זאב קלינסקי.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-15-at-16.07.07-1-scaled-1 הוצאת ספרי תורה
ארכיון: ד”ר זאב קלינסקי בדברי פרידה ביציאה לגמלאות

 

ד”ר קלינסקי – נידמה לי שאני מהמעטות שאינן חברות בכללית, ועדיין גם כך, שמו הלך לפניו. הוא היה במשך 33 שנים עמד בראש מרפאת קופ”ח כללית בכפר. 5 שנים אחרי שהחל לעבוד כאן – גם בנה בכפר את ביתו יחד עם יעל. ד”ר קלינסקי היה, ועודנו, רופא משפחה רב דורי מסור, שקט ומרגיע, שטיפל בכל בני ובנות המשפחה, מהתינוקות ממש ועד לבני גיל הזהב שבקהילה. תמיד קשוב לרחשי הלב של המטופלים וגם, ככל האפשר, לרצונותיהם בקשר לדרך הטפול בהם.

רשימת הפציינטים שלו ארוכה וכוללת רבים מתושבי הכפר וחברי המניין המשפחתי: אדם דרוקס ז”ל ורות שתבדל לחיים ארוכים, שלמה דה הרטוך ז”ל ובני משפחתו ועוד רבים אחרים. כפי שתמך ועודד והיה בעבור מטופליו בשעות הקשות ביותר, כך גם היה בשבילן כשהבריאו ויצאו ממצוקה.  לא מפתיע שד”ר קלינסקי התייצב ותמך וסייע לקהילת כפר ורדים בהתמודדות עם נגיף הקורונה ממש מישיבת החירום הראשונה בנושא, והיה לכוח מוביל ומניע מאז ועד לפרישתו לאחרונה.

אנו מתכבדים מאוד בבואך הערב, ומבקשים דרכך להודות לצוותי הרפואה כולם, בארץ ובעולם, על המסירות, הנחישות, על המחיר שאתם שילמתם ומשלמים על היותכם המלאכים השומרים עלינו מכל רע. תבורך אתה ותבורך משפחתך – אנחנו כקהילה מתברכים בך שנים ארוכות. אנו מתכבדות/ים לבקש אותך, ד”ר קלינסקי, לשאת את ספר התורה הראשון של “כל נדרי” לשנה זו.

 



 

ספר שני: יוכי גבע

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-19-at-16.30.42-scaled הוצאת ספרי תורה
יעקב גבע ז”ל ויוכי גבע תבדל”א

 

יוכי גבע חברתנו האהובה – את יעקב ויוכי מכירים פה ותיקי היישוב, כי כמוהם, גם את ויעקב ז”ל, מראשוני הכפר. אנשי חינוך הייתם שניכם עד לאסון הגדול בו איבדתם את אייל וליאת, אסון ששינה את מסלול העשייה של חייכם. מעפר קמתם, הרחבתם את המשפחה הפרטית, והקמתם רשת דיור לבעלי צרכים מיוחדים. הביטוי “אנשי חסד” נולד עבור אנשים כמוכם. ראשונים גם לשים את היד בכיס וגם לקום לעשות!

יעקב איננו לצערנו עוד, אך את יוכי, יחד עם סיגל  ושאר המשפחה, ממשיכה בעשייה. מעולם לא שמעתי מפיך “לא”, אין לך טענות ולא מענות – תמיד בחיוך, בנעימות ובעיקר באופטימיות. הייתה לכם שנה קשה, יעקב אושפז לפני קרוב לשנה במחלקת קורונה – הספיק לצאת ולהחלים אך לא חזר לעצמו, ונדם כעבור כמה שבועות. הוא חסר לכם ולנו, הוא חסר בעולם העשייה והחסד. ולא רק הוא: איבדנו השנה אהובות ואהובים, רבים מידי, ומהר מידי.

בשמו ובשם כל יקירינו האהובות והאהובים, שאינם עימנו עוד, אנו מתכבדות/ים להזמינך לשאת את הספר השני.  יוכי, בעיקר בשם החיים שצריך להמשיך, וראוי להמשיך למרות הכל – ובזכות נשים כמוך, העולם אכן טוב יותר.

 



 

 

ספר שלישי: נינל חייט ואברי יחנוביץ’

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-19-at-14.14.40-scaled הוצאת ספרי תורה
ארכיון: עופר דוד ונינל חייט

 

את הספר השלישי נפקיד בידיהם של שניים. נינל ואברי.

נינל חייט ואברי יחנוביץ’ – שניים שהולכים יחד כבר 25 שנה, וגורלם קשור בגורל המקום הזה קשר בל ינותק: בערב ראש השנה לפני 25 שנה, התכנסו כמה זוגות חברים [מטלו, ראנד-לקריץ, בת’ דיויס, ועוד] שהחליטו לחגוג את מועדי ישראל כמשפחה, ביחד בחצר ביתה של נינל. ג’ודי יחנוביץ’ ז”ל הייתה שם מתחילת הדרך יחד איתם – ועד לימיה האחרונים ממש (יוני 2021), שימשה כחברת ועד של הבית הזה, ותכננה עם הרבה נטלי וסוזן את הפרוכת החדשה ואת הגינה הכחולה הניבטת מאחורי ארון הקודש.

מסירות  לקהילה איננה דבר של מה בכך – ובטח לאורך שנים.  אתם שניכם, אברי – כנציג המקימות והמקימים, ואת נינל, כמי שבזכות תרומתה רבת השנים של קרן זימר, יש לבית הזה אפשרות קיום, ממש כפשוטו – אתם לא מן המדברות/ים אלא מהעושים .

השנה נחגוג 25 שנה למניין, 20 שנה לסוכת שלום ו-10 שנים לנוע”ם. זה לא היה יכול לקרות בלעדיכם. בלי הפעילים המסורים מתחילת הדרך וכל אלה שלאורך השנים התווספו ונשאו בעול בהמשך הדרך. וכמובן, לא היינו כאן בלי התמיכה הכלכלית הנדיבה ואורכת השנים של קרן זימר, כי כידוע “אין קמח – אין תורה”.

עולם חסד יבנה – כך ציוונו מקדמא דנא, ואתם, במעשיכם, לאורך השנים, באופן ישיר ועקיף, מקיימים את הבניין הזה, את הבית הזה, בעבור כולנו. אנו מתכבדות/ים לבקש מכם, שניכם, לשאת יחד את הספר השלישי.

 

כולכם יחד, וכל אחד ואחת לחוד, מייצגים את הטוב, והחן והחסד של הקהילה שלנו, של כפר ורדים.

 

קוֹל קָרָא והָלַכְתִי,

הָלַכְתִי כִּי קָרָא הַקּוֹל

….

וּבָכִיתִי כִּי אִבַּדְתִּי דָבָר

 

בתקווה כי נמשיך כולנו בעשיית טוב ונאבד פחות בשנה הקרובה,  אתם הדוגמא עבורנו ביום ובמעמד זה ואנו בטוחים כי זכויותיכם הרבות יעמדו לנו ולכל ישראל, לחיים טובים, לבריאות ולשלום.  העין הטובה בה אתם מסתכלים על המציאות ופועלים בה ובעבורה, תשמש לנו דוגמא בעת הזאת לטוב ולחסד שיש בעולם. ברוכות וברוכים תהיו.

 

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן