הדרוזים והצ’רקסים נגד הממשלה


רפיק חלבי מדליית אל כרמל: הצעה של ראש הממשלה מבזה * רפיק מרעי מחורפיש: זקוקים ל- 600 מיליון שקלים

 

כפרניק 111116789000000-scaled הדרוזים והצ'רקסים נגד הממשלה
הדרוזים והצ’רקסים מבקשים המשך התקצוב

 

בפגישה שהתקיימה השבוע בין ראש הממשלה ושר האוצר לראשי הרשויות הדרוזיות והצ’רקסיות, והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח’ מואפק טריף, נוצר חשש ממשי להשבתת הרשויות המקומיות הדרוזיות והצ’רקסיות ופיטורי מאות עובדים ברשויות החל מהראשון בינואר 2020 – בסיום תכנית החומש למגזר הדרוזי והצ’רקסי, במסגרתה העבירה הממשלה כ-2.4 מיליארד ש”ח לארבע שנים לרשויות המקומיות.

לדברי נציגי המגזר, הממשלה טרם אישרה את המשך תכנית החומש לשנים הבאות, והמשמעות כי הרשויות לא יוכלו לשלם חלק מהמשכורות, החינוך המיוחד והרווחה ברשויות יושבתו בהיעדר תקציבים, החינוך ייפגע קשות, ועוד.

ראש מועצת סאג’ור, ג’בר חמוד, פרס בפרוטרוט את מצוקת היישובים בפני ראש הממשלה ושר האוצר, וכך גם ראשי הרשויות האחרים.

רפיק חלבי, ראש מועצת דלית אל כרמל, אמר כי ההצעה של ראש הממשלה “מבזה”, גם מהבחינה הרגשית, אחרי שהציבור הדרוזי מרגיש שהמדינה עלבה בו, וגם מבחינת הצרכים.

“נמשיך את המו”מ מול הממשלה מטעמי כבוד ואם לא נקבל את המינימום הדרוש ניאלץ לצאת להפגין ולהשבית את הרשויות”, הוסיף חלבי.

רפיק מרעי ראש מועצת חורפיש:”אחרי הישיבה שהתקיימה עם ראש הממשלה ושר האוצר וראשי המועצות, הוצע לנו סכום של 150 מיליון שקלים, לה סירבנו. אנו זקוקים ל – 600 מיליון שקלים, על מנת להמשיך ולדאוג לתושבים. בימים אלו אנו יושבים עם אגף התקציבים על הפרטים על מנת לקדם את התקציב, והתשובה שנקבל מהאגף תקבע איך אנחנו ממשיכים. אנחנו מאוד מקווים שנקבל תשובה חיובית ונוכל לחזור לשגרה שלנו”.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן