הגן השפתי באלקוש יסגר


בשל חוסר ילדים ל”תקן”, גן צבר ייסגר * שמעון גואטה להורים: יש להירשם בשלומי או במעלות * משרד החינוך: פועלים במסגרת תקנים שקבעה המדינה

 

כפרניק 000000056 הגן השפתי באלקוש יסגר
צילום: שי-לי גולדנברג-מדמון

 

 

גן צבר באלקוש, הגן השפתי (חינוך מיוחד, מיועד לילדים עם איחור בהתפתחות השפה) היחידי במ.א. מעלה יוסף – ייסגר בשנת הלימודים הקרובה, וזאת בשל מיעוט הילדים והיעדר תקן להמשך הפעלתו.

לדברי אחת האימהות, שי-לי גולדנברג-מדמון מעין יעקב, הגן השפתי ייסגר משום שנשארו בו חמישה ילדים בלבד. כאשר התקן עומד על מינימום שישה ילדים.

“הילדים שלנו עדיין זקוקים לגן השפתי, למבנה המוכר להם, לצוות האהוב עליהם, לצוות הפדגוגי, לטאץ’ הרגשי, הנפשי והחינוכי”, אומרת גולדנברג-מדמון.

לדבריה, למרות בקשות ההורים להיפגש עם ד”ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך (בעצמה תושבת אבן מנחם שבמעלה יוסף…), לא נערכה פגישה כזאת וכן אין גם תשובות מהשר החינוך הרב רפי פרץ וממנכ”ל המשרד  שמואל אבוהב.

 

במכתב ששיגר להורים שמעון גואטה, ראש מ.א. מעלה יוסף, הוא אומר כי פניותיו לשמחון לפתוח את הגן נענו בשלילה ולכן ההורים מתבקשים לרשום את ילדיהם לגנים בשלומי או במעלות.

 

כפרניק 67352703_447559559170414_2542325291510923264_n הגן השפתי באלקוש יסגר
שמעון גואטה: הילדים יצטרכו להירשם במעלות או בשלומי

 

ממשרד החינוך נמסר כי הרישום והשיבוץ לגן נעשה על-ידי הרשות המקומית, מכח סמכות ואחריות שנתן המחוקק. המשרד פועל במסגרת תקנים סדורה שקבעה המדינה.

בחינוך המיוחד המסגרות קטנות יותר, מדרך הטבע ועל כן הראיה היא על בסיס אזורי כאשר אין פתרון נקודתי-ישובי.

במקרה של הגן השפתי באלקוש, הפער בין הרישום לתקן הוא גדול, בלתי ניתן לגישור ורחוק מאד מהמספר שצוין.

כל החלטה שמתקבלת בעניין זה משותפת למשרד ולמתי”א ונעשית בידיעת הרשות.

בכל מקרה, לטובת ההורים והילדים יועמדו פתרונות ראויים והולמים ושאינם מרוחקים מהישוב באופן חריג. ממילא לא כל ילדי הגן באים מהישוב נשוא הפניה אלא מישובים נוספים ברחבי המועצה.

באשר למפגשים: מפקחי המחוז הם נציגיה של מנהלת המחוז ופגישה עמם כמוה כפגישה עם מנהלת המחוז.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן