בצל הקורונה – כינוס מליאה


תקציבי פיתוח לשלב ג’, פארק אגדות, מועדון הזהב וספורט * ערר בנושא שמורת טבע * וגם קורונה

 

אדם רנוב

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-26-at-08.50.53-1-scaled בצל הקורונה - כינוס מליאה
מ.מ. כפר ורדים מאשרת תב”רים פה אחד

 

 

השבוע, ביום שלישי 24 במרץ, התכנסה מליאת מועצת כפר ורדים לישיבה מן המניין, אשר נערכה בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתקיימה במארג תוך שמירת מרחק והגבלת מספר אנשים. במליאה דנו על משבר הקורונה במחוזותינו, וכן אושרו פה אחד מספר תב”רים הנוגעים לענייני היום-יום: פיתוח שלב ג’, שיפוץ מועדון 50 פלוס ועוד:

 

המועצה אישרה הגדלת תב”ר (תקציב בלתי רגיל) לטובת פיתוח שלב ג’הגדלה של  6,390,073 ש”ח. התב”ר במימון מלא של רשות מקרקעי ישראל. 

כמו כן, אושרה הגדלה בסך 5,292,311 ₪ לטובת תב”ר ביצוע תשתית קו מים ראשי. ראש המועצה, אייל שמואלי, ציין כי “קו המים הוא נושא לחוץ בזמן”.

טוביה ארז, חבר המועצה מטעם הירוקים, העלה את השאלה: עד כמה המועצה חשופה לחריגות בתקציב במסגרת עלויות הפיתוח? הוסכם כי השאלה תידון בנפרד בתום משבר הקורונה.

**

המועצה אישרה תב”ר על סך 300,000 ₪ במימון עמותת הורי ביה”ס תפן להכנת תשתיות למגרש מיני פיץ’ קטן (מגרש ספורט המשלב כדורגל וכדורסל, כמו הנמצא באמירים בסמוך לכניסה). המגרש החדש עתיד להיבנות מתחת לבית הספר תפן על מנת שישרת את תלמידיו, את המארג ואת תושבי שלב ב’. התשתיות למגרש, כאמור, במימון עמותת הורי בית ספר תפן והביצוע על ידי המועצה המקומית. התב”ר אושר במועצה לפני מספר חודשים, ועתה מאשררים.

**

למועצה הגיע אישור בסך 200,000 ₪ לשיפוץ והרחבת מועדון גיל הזהב, במימון ועדת העיזבונות של משרד המשפטים. אושר במסגרת תב”ר.

**

אושר תב”ר על סך מיליון שקלים, במימון רשות מקרקעי ישראל, במסגרת הקרן לשמירה על שטחים פתוחים לטובת “פארק אגדות אקולוגי”. מיקומו מהוואדי הקסום ועד השטח מתחת למארג. 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-26-at-08.39.42-scaled בצל הקורונה - כינוס מליאה
מליאת מ.מ. כפר ורדים במארג בשל הקורונה

 

 

המועצה החליטה להגיש ערר על החלטת ועדת המשנה להתנגדויות שבסמוך לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון:

בכוונת הרט”ג (רשות שמורות הטבע והגנים) להגדיר את השטח הנמצא בין המארג לבין שלב ג’ כשמורת טבע. המועצה הגישה לוועדה המחוזית התנגדות. 

בטרם הדיון להתנגדות, רט”ג פנתה אל המועצה שהדגישה כי היא אינה מתנגדת לשמורות טבע ואף אין לה כוונה לבנות בשטח זה, הגם שאין תב”ע לכך. מה שכן, המועצה מעוניינת לחבר בהנגשה רגלית את שלב ג’ לשלב ב’. שמואלי ציין, כי הוא היה שמח להוריד את ההתנגדות, אך בתנאי שיהיה הסכם חתום האומר שהרט”ג לא תתנגד לשביל האמור.

אולם, לאחר דין ודברים זה התגלגל הדיון לוועדה, שם הוחלט שישנה רצועה מספקת מסביב לכביש ולבתים העתידים של שלב ג’. בשל החלטה זו, המועצה החליטה להגיש ערעור לוועדת המשנה להתנגדויות.

 

**********

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-26-at-08.50.54-scaled בצל הקורונה - כינוס מליאה

 

מספר עדכונים, מפי ראש המועצה

 

בנוסף לעדכוני הקורונה שיצאו אתמול, ראש המועצה מסר את הדברים הבאים:

קריאה לצימרים: יש להפסיק פעילות. שמואלי עדכן כי המועצה תוציא פנייה, חרף הקשיים, אל בעלי הצימרים ומקומות הלינה בכפר, וזאת תחדד שיש לפעול רק על פי הוראות משרד הבריאות, כי “אנו לא רוצים להפוך את כפר ורדים לתיירות קורונה”. 

**

במועצה מדגישים כי ערוכים לכל תרחיש: שמואלי מציין כי המועצה נמצאת בקשר הדוק עם פיקוד העורף וכן עם סגן אלוף ערן גרטלר, מפקד היקל”ר (יחידת קישור לרשות) של כפר ורדים. בהקשר זה, שמואלי הוסיף, כי לדעתו, הטיפול בנגיף הקורונה הולך להתפתח לכיוון הצבא ובמועצה מוכנים ומתכוננים לכל תרחיש.

**

בפן הכלכלי, אפשרויות לשיהויי תשלומים: בתום עדכוני ראש המועצה, חבר המליאה עופר כהן העלה לדיון את ההיבט הכלכלי של תושבי הכפר והעסקים הקטנים והבינוניים בפרט. כהן אמר כי בעת המשבר, רצוי להקים פורום קהילתי ולבנות תכנית כלכלית. “מי שלקח הלוואה גדולה ואין לו אוויר לנשימה לחצי-שנה שנה – קורס”, ולכן יש לחשוב לטווח הרחוק.

ראש המועצה, התייחס לעניין והסביר כי דיונים כאלה מתקיימים במשרד הפנים, כל הזמן, והמשרד הוציא חוזר מנכ”ל שמבהיר חד משמעית  כי אין לרשות סמכות להוריד ארנונה, אלא רק לדחות ארנונה עסקית. עוד הודגש כי תוכנית כזאת תהיה ללא סיבסוד וכן שהמועצה כבר עכשיו נותנת אפשרויות לדחייה ולפריסה של תשלומים. גזבר המועצה, אילן עמרם ציין כי מחלקת הגבייה הפסיקה לפתוח תיקים חדשים ומנוהלת עם הפנים לתושבים.

**

ראש המועצה ביקש למסור את תודתו לחברי המועצה בשל תחושת הגיבוי המלא מצידם, בכל הנוגע להתנהלות המועצה בשעה זו, וכן ביקש להודות לכל עובדי המועצה.

עופר חלה ואיתן היימן, שלא נכחו בישיבת המועצה, התעדכנו טלפונית, ואמרו כי הם תומכים בכל ההחלטות לעיל.

 

צילומים: אדם רנוב


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן