בית גיל הזהב, רשומון 2023

לנוכח הסערה הציבורית, הרחבת מועדון הזהב ירדה מסדר היום * יעקב, זיו, בן עמי מוסק, לידיה גרינפלד ומרגיט שפטלוביץ: היעדר שיתוף ציבור * אייל שמואלי: פועלים בשקיפות מלאה


 

נראה כי העימות המתחולל בימים האחרונים בין מועצת כפר ורדים והעומד בראשה, לבין מספר תושבים העוסקים בקידום אוכלוסיית הגיל השלישי בכפר ורדים, איננו מוסיף כבוד וחוסן קהילתי – וטוב יעשו הנוגעים בדבר אם ימהרו לגשר וליישר את ההדורים לטובת כולנו.

לפי שעה התוצאה היא הקפאה (זמנית?) של תכנית הרחבת המועדון.

 

כפרניק IMG_20230109_213433-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
מליאת מ.מ. כפר ורדים מורידה מסדר היום הרחבת מועדון 50+

 

מכיוון שהנושא בעל חשיבות ציבורית גדולה, והגיע לכל בית בכפר ורדים באמצעות מנשר שחולק בתיבות הדואר, וכן עלה במליאת מ.מ. כפר ורדים אמש – להלן הדברים כמעט ללא פרשנות או הרחבה:

  1. מנשר + נספח שחולקו בתיבות הדואר.
  2. התייחסות ראש המועצה בכתב.
  3. תמצית הדיון במליאה.

**

 

אי שיתוף הציבור בהחלטות הנוגעות לבינוי מועדון חמשים פלוס (מועדון הזהב)

(חולק בתאי הדואר הויז’ואל אינם חלק מהמכתב)

 

2 בינואר 2023

מועדון חמישים פלוס קיים זה שלושים שנה. במשך השנים חזר וביקש ועד המועדון להרחיב את המבנה כדי שיוכל להיענות לצרכים של תושבי הכפר הוותיקים, שמספרם גדל בהתמדה, והוא מגיע היום לכ-1500 איש ואישה, כ-20% מתושבי הכפר.

למרות הבקשות להרחבה, דבר לא נעשה. בשנת 2020 הוכנה תוכנית הרחבה בידי ועדת בינוי של מתנדבים ואנשי מקצוע, כולל הארכיטקט משה אפלבאום. הוגש מפרט צרכים ונערכו דיונים מעמיקים. התוכנית הסופית של ועדת הבינוי הוגשה לראש המועצה וקיבלה את אישורו.

 

כפרניק 8890887-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
ארכיון: תכנית מועדון הזהב של משה אפלבאום

 

ראש המועצה הבטיח בפורומים שונים שהתוכנית תוגש לאישור ועדת התיכנון והבנייה במעונה, אך עד היום זה לא בוצע. בפברואר 22׳, התחייב ראש המועצה לפני הנהלת חברי עמותת גיל הזהב, שהמבנה יהיה גמור באוקטובר 22׳.

בתאריך 28 בנובמבר 22׳ נקראה עליזה כץ, נציגת ועד מועדון חמישים פלוס, לפגישה דחופה אצל אייל שמואלי בנוכחות מהנדס המועצה והמנכ״לית. נמסרה לה מצגת עם תוכנית הרחבה אחרת של המועדון עם תוספת מבנה ייעודי לחנות יד שנייה. הטענה של ראש המועצה הייתה שדמי השכירות של חנות יד שנייה עלו משמעותית ולכן יש להעביר את החנות לשטח היחיד שמצא, הוא השטח שמאחורי המועדון.

התוכנית שבמצגת מקטינה את תוכנית ההרחבה המקורית, מקטינה כיתות, אוטמת חלונות, ומוסיפה מבנה של  145 מ״ר עבור חנות יד שנייה על השטח היחיד מאחורי המועדון שהיה עתודת קרקע להרחבת מועדון חמישים פלוס.

בעקבות קבלת התוכנית שבמצגת, הקימה עליזה כץ צוות חשיבה שכלל נציגים של הנהלת עמותה גיל הזהב, צוות הבינוי משנת 2020 וחברי ועד מועדון חמישים פלוס. הצוות דחה את התוכנית שבמצגת פה אחד ושלח מכתב ב-13 בדצמבר לאייל שמואלי, שעיקרו, אי הסכמה לשתף פעולה עם התוכנית שהוצגה (ראה נספח). כל חברי צוות החשיבה חתומים על המכתב.

בעקבות מכתב המחאה, זימן אייל שמואלי ישיבה עם כמה מחברי מליאת המועצה, מנכ״לית המועצה ומהנדס המועצה. נכחו גם חלק מהחתומים על מכתב ההתנגדות. בישיבה ראש המועצה דחה את כל ההתנגדויות לתוכניתו והיה נחוש לבצע את התוכנית שבמצגת ללא שיתוף הציבור.

 

כפרניק MG1000-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
התכנית החדשה של מועדון הגמלאים וחנות יד שניה

 

ראש המועצה היה אמור לשתף את הציבור בהחלטה אסטרטגית, הנוגעת לציבור הגיל השלישי, אבל הוא נמנע מלעשות זאת.

מן הראוי שיתקיים דיון ציבורי פתוח בנוגע לאי ביצוע ההרחבה המקורית, בנוגע להצמדת חנות יד שנייה למבנה המועדון על שטח ששייך למועדון, ובנוגע להקטנת שטח ההרחבה המקורית.

 

יעקב זיו, בן עמי מוסק, לידיה גרינפלד ומרגיט שפטלוביץ

 

**

 



 

 

נספח

(חולק בתאי הדואר. הויז’ואל אינן חלק מהנספח)

13 בדצמבר 2022

לכבוד ר״מ מקומית, אייל שמואלי

 

א.נ.,

הנדון: קריאה לבנייה מיידית של התוכנית המקורית להרחבת מועדון גיל הזהב משנת 2020

 

אתמול נערכה ישיבת צוות עם חברי ועד מועדון הזהב, נציגי הנהלת עמותת גיל הזהב וחלק מחברי ועדת בינוי, שהיו מעורבים בהצעה המקורית שאושרה בשנת 2020 להרחבת מועדון גיל הזהב.

בישיבה הובעה התנגדות גורפת לתוכנית המופיעה במצגת שהוגשה לעליזה כץ לפני כשלושה שבועות.

חברי הצוות טוענים שהתוכנית הונחתה על חברי ועד מועדון הזהב ולא תואמה עם אף גורם אחר שמוזכר למעלה.

 

כפרניק MG000-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
שרטוט התכנית החדשה לחנות יד-2 ומועדון גמלאים בכפר ורדים

 

יתרה מזו, התוכנית שבמצגת אינה תואמת את הצרכים שהוגדרו ע״י צוות הבינוי משנת 2020 ומקטינה את גודל ההרחבה המקורי בצורה משמעותית. התוכנית שבמצגת, שכוללת בניין ייעודי לחנות יד שנייה, תופסת את עתודת הקרקע שהייתה אמורה לשמש להרחבה עתידית של מועדון הזהב.

באשר לבניין הייעודי לחנות יד שנייה שמופיע במצגת, חברי הצוות סבורים שראוי שלאוכלוסיה המבוגרת בכפר יהיה מבנה מרווח ומכובד, שיענה על הצרכים. לחנות יד שניייה ייעוד אחר, שלא עולה בקנה אחד עם נתינת פתרון הולם לבני הגיל השלישי.

אנו מבקשים להזכיר למקבלי ההחלטות במועצה שהאוכלוסיה המבוגרת מהווה היום כ-20% מאוכלוסיית הכפר.

על כן, אנו דורשים מן המועצה ומן העומד בראשה, שיבצעו את תוכנית ההרחבה המקורית, משנת 2020, שכבר קיבלה את אישורו של ראש המועצה לפני כשנה.

אנו דורשים שתיושם התוכנית המקורית להרחבת מועדון הזהב. אנו מבקשים שהתוכנית המקורית תוגש בהקדם לוועדת תיכנון ובנייה במעונה, כפי שהובטח.

אנו מצפים שתבוטל התוכנית שבמצגת ומקווים לשיתוף פעולה עם כל הנוגעים בדבר במועצה.

 

כפרניק IMG_20230109_201314-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
אזרחים ותיקים במליאת מ.מ. כפר ורדים

 

בברכה,

חברי צוות חשיבה

עליזה כץ, אריה ברן, בן עמי מוסק, לידיה גרינפלד, יעקב זיו, יונה קלינגווסר, ירמי אגרט, נורית גלעד, איתמר ניב ועתליה מוסק.

 

**

 



 

 

התייחסות ראש המועצה אייל שמואלי בפתח הדיון במליאת המועצה

(הוקרא מהכתב)

 

כפרניק IMG_20230109_191512000 בית גיל הזהב, רשומון 2023
אייל שמואלי: חיפשנו פתרון למועדון ולחנות יד-2

 

הרחבת מועדון 50+ ובניית חנות יד 2

עם כניסת המועצה הנוכחית לפעילות החל שיח משותף עם כלל נציגי האוכלוסייה הוותיקה בהובלת סגנית ומ”מ ראש המועצה ואחראית הגיל השלישי שרונה שלו מאייר, מנכ”לית המועצה תמי חצ’ואל, יועצת חיצונית ששכרה המועצה וזאת במקביל לשולחנות עגולים בנושא במסגרת פרויקט תוכנית אסטרטגית  2035  שמוביל חבר המועצה איתן היימן.

בשיחות אלו עלה הצורך להרחבת מועדון 50+.

ראש המועצה, בתמיכת חבריה ועובדיה, פעל לגיוס משאבים לביצוע ההרחבה ואף הוסט סכום כסף שיועד למתקני משחקים לגיל הצעיר בפארק המשפחה העתידי.

 

כפרניק IMG_20230109_201257-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
אנשי הגיל השלישי במליאת המועצה

 

התקבלה תרומת מתכנן תושב הכפר לביצוע הרחבה בשיטת הבנייה הקלה, אך ראינו לנכון לשנות תכנון זה לבנייה קונבנציונאלית שתאפשר בעתיד הרחבה לקומה נוספת כמו גם בעיה בתכנון המקורי בפגיעה בקווי ביוב סמוכים למבנה.

במקביל לפעילות זו, התקבלה מבעלי המרכז המסחרי דרישה להעלות את מחיר השכירות הן למשרדי המועצה והן לחנות יד שנייה המהווה סיכון ממשי לסגירת החנות, הסכום הנדרש החל מאוגוסט 2023 עומד על :

K453 לשנה עבור משרדי המועצה.

K195 לשנה עבור חנות יד 2.

בנוגע לחנות יד-2 מדובר בסכום שמגלם 80% מרווחי החנות שמופנים לפעילויות ומיזמים קהילתיים לרבות פעילות מועדון 50+ ולכן, מהנדס המועצה מצא פתרון תכנוני של חיבור חנות יד-2 בסמוך להרחבת מועדון 50+ תוך פגיעה מינימלית בשטח ההרחבה המקורי.

גם הערך הכלכלי של משרדי המועצה הופר והמועצה מתכוונת לבנות בניין מועצה בעלות עתידית מהוונת דומה לשכירות הנדרשת.

אין למועצה טענה לבעלי המרכז המסחרי שפועל באופן עצמאי כלכלי ומקסום רווחיו של המרכז.

לצערנו בימים האחרונים ולאחר פגישה משותפת עם הועד המנהל של המועדון ובהצעת ראש המועצה להביא רעיונות נוספים לחנות יד 2, לא הגיעו הצעות ובמקום זאת באה מחאה של מספר תושבים מצומצם שאיננו יודעים אם משקף את רוח האוכלוסייה הוותיקה או מונע ממניעים אחרים.

 

כפרניק 8878787-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
תב”ר לחנות יד-2 והרחבת מועדון הגמלאים: ירד מסדר היום

 

לאור שיח זה מבקש אישורכם להורדת סעיף אישור תקציבי להרחבת מועדון 50+ והקמות חנות יד 2 מסדר היום.

 

**

 



 

 

דיון במועצה, חלקו בהשתתפות תושבים:

בפתח דבריו אמר שמואלי כי לא ייתן ידו לסכסוך ופילוג בין אוכלוסיות הכפר. כן ביקש לדייק את דבריו, כי הנתונים על השכירות מגלמים בתוכם גם דמי ניהול. הוא ציין כי כל ההבדל בין שתי התכניות להרחבת מועדון הזהב הוא ב-40 מ”ר במבואה, ואמר בהמשך כי ייתכן ובעתיד תעבור חנות יד-2 למבנה המועצה החדש. שמואלי הדגיש כי המועצה רואה בחשיבות גבוהה את צרכי הגיל השלישי ופועלת בהתאם. כן התייחס בהרחבה למכתב “השקרי” (לדבריו) שחולק בתאי הדואר ומחה על כך שהחתומים על הנספח לא היו מעורבים או מיודעים בהפצה.

 

כפרניק IMG_20230109_19333800 בית גיל הזהב, רשומון 2023
יואב ניצב ויורם איילון: ועד המועדון לא הציג בפנינו מסמכי תקציב מסודרים

 

חבר המועצה יואב ניצב סיפר כי בקדנציה הקודמת זומן לפגישה, יחד עם יורם איילון, עם ועד מועדון הזהב, לדון בבקשה להגדלת תקציב הפעילות. לאחר שביקש לראות את התקציב ופירוט הפעילות לפי סעיפים, הוצאות וכו’ – קיבל כתף קרה ולא הועברו שום נתונים. הוא הדגיש שהועד מתנהל ללא שום שקיפות, אותה הם כן מבקשים מהמועצה. עוד ציין כי חלק גדול מתמיכות יד-2 הולך למועדון הגמלאים, שבהתנגדותו לתכנית כורת את הענף עליו הוא יושב. לדבריו, בתכנית המוצעת יש הכפלה של שטח המועדון, ואין שום סיבה להתנגדות.

איילון חיזק את דברי ניצב באשר לאותה פגישה עם ועד המועדון, וניתוק המגע לאחר שביקשו לראות נתונים.

טוביה ארז אמר כי בויכוח על שיטת הבניה, חשוב להכיר ביתרונות העתידיים של הבניה הקשיחה. כן הדגיש כי קיימת אפשרות סבירה שהחנות תעבור בעתיד למבנה המועצה החדש, והשטח יתפנה לטובת המועדון.

 

כפרניק IMG_20230109_1933381111 בית גיל הזהב, רשומון 2023
קרן דרוקמן אדיב: למועצה אסור לעבוד עם העמותה לגיל הזהב

 

חברת המועצה קרן דרוקמן אדיב מחתה כי הפעילות של ועד המועדון איננה מוסדרת ולא כפופה למרכז הקהילתי, והזהירה משיתוף הפעולה ה”אסור” (לדבריה) של המועצה עם עמותת גיל הזהב.

חבר המועצה עופר כהן אמר כי הרחבת המועדון היא “פארסה” הנמשכת כבר תשע שנים, בשל כל מיני דרישות של ועד המועדון שמעכב את ההתקדמות.

 

כפרניק IMG_20230109_194533000 בית גיל הזהב, רשומון 2023
עופר כהן: כבר 9 שנים התכנית תקועה. טוביה ארז: עדיף בניה קשיחה

 

חבר המועצה איתן היימן אמר כי המועצה מחבקת את בני הגיל השלישי ויש לחזק את תשומת הלב לוותיקים. הוא ציין את התקציבים הרבים לוותיקים ואת המשרה החדשה של רכזת הגיל השלישי מטעם המועצה.

חברת המועצה וסגנית ראש המועצה, שרונה שליו מאייר, ציינה כי ייתכן והמשבר שנוצר הוא גם הזדמנות מצוינת לעשות סדר בכל הנוגע להתנהלות המועדון וסמכויות הועד – וכי כניסת רכזת הגיל השלישי תהיה הזדמנות טובה לכך.

 

בהמשך הדיון נתנה זכות הדיבור לתושבים הרבים שהגיעו לחדר הישיבות:

 

כפרניק IMG_20230109_205619-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
אורי אמיתי: לתת לעמותת ותיקי כפר ורדים לגבש תוכניות

 

אורי אמיתי אמר כי דעתו איננה נוחה מהמכתב שפורסם בתיבות הדואר, כולל הצירוף של מכתב ישן שהיה ממוען אישית לראש המועצה; אבל בהחלט היתה בקרב חברי העמותה תחושה של חוסר שיתוף ציבורי בתהליך. אמיתי הציע שהעמותה תעשה הליך מהיר של שיתוף ציבור וגיבוש הצעות לתוכניות.

מרגיט שפטלוביץ אמרה כי כל הפעילות במועדון בשיתוף ובידיעת המועצה. היא ציינה כי המעבר הפתאומי מהתכנית של משה אפלבאום לתכנית החדשה, מבלי להתייעץ ולעדכן, היה לא תקין ומעליב.

ירימי אגרט אמר כי כל פעולות העמותה נעשות בתאום ובשיתוף המועצה, בעיקר עם ענת גנץ, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים.

לידיה גרינפלד הדגישה כי הבעיה היא היעדר שיתוף ציבור. היא הלינה על הדרך בה הוצגה התכנית לעליזה כ”ץ, ובעיקר על הגניזה של התכנית הראשונה עליה עמל הצוות של העמותה זמן רב עד לגיבוש הסופי. גרינפלד גם הדגישה את החשיבות של לובי הכניסה לבניין והלינה על כך שאף אחד לא חתום על התכנית החדשה. היא גם ספרה שהוצאות המימון של ההדפסה והחלוקה בתאי הדואר היו מכספם הפרטי של ארבעת החתומים.

 

כפרניק IMG_20230109_212610-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
לידיה גרינפלד: היעדר שקיפות במועצה

 

ד”ר אריה ברן, יו”ר עמותת גיל הזהב, אמר כי אפשרות העברת מבנה החנות למועדון, הובא לידיעת העמותה רק בפגישת ההבהרה. הוא ביקש שלא להוריד את ההצעה מסדר היום, אלא לדחות אותה לזמן קצר (חודש) לשם גיבוש הסכמות. לדבריו, המכתב לא הופץ באישורו.

 

כפרניק IMG_20230109_213116-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
אריה ברן: להביא את הנושא לדיון נוסף

 

דקלה גרציאני ביקשה לקבוע מועד לפינוי החנות לטובת שימוש מועדון הגמלאים.

ענת גנץ אמרה כי מועדוני הגיל השלישי בכפר מפוצצים בפעילות וההרחבה מתחייבת לא מחר אלא כבר אתמול.

 

כפרניק IMG_20230109_212925-scaled בית גיל הזהב, רשומון 2023
ענת גנץ: חייבים לטפל במהירות בהרחבת מועדון הגמלאים בכפר ורדים

 

רוב חברי המועצה (בהתנגדות טוביה ארז) קיבלו את בקשתו של שמואלי והנושא הוסר מסדר היום.

 

 




15 תגובות

  1. דניאל הגב

    מענין המועצה הפגינה באופן מוחלט בזלזול בתושבי הכפר אין שיתוף הציבור בכלום ראה הר דפנה, פשוט זלזול יש להקים את ההרחבה עפ התוכנית המקורית לאיד שניה ומצער שהתפעול יקר אבל עדיין זה כסף שאם לא היה על המועצה מוטלת האחריות לממן

  2. איציק שבתאי הגב

    ראש המועצה: פועלים בשקיפות מלאה” קרי, אתם שקופים ואני עושה מה שאני רוצה.

    • דן הגב

      אתה סופר צודק המבוגרים בכפרשקופים העיקר שמשלמים
      אין שקיפות יש רק שצוחקים עליכם הקשישים

    • נחום הגב

      אני בשוק
      הנהלות חצופה מתנשאת ופוגעת בציבור שמונה 20 אחוז מהקהילה ותרומתו לאורך שנים עד היום. הגיע הזמן להעיר את ראש המועצה

  3. מוקי מזורסקי הגב

    תפקידם של המתנדבים בקהילה הוא להפיק אירועים תרבותיים סביב תכנים שתורמים לגוף ולנפש.
    תפקיד המועצה הוא להעמיד לרשות הקהילה תשתית של בנייני ציבור ומתקנים שישרתו את הקהילה.
    למועצה די משאבים, מומחים, יכולת וגם חזון לאפיין את צרכי הקהילה ולדרוש מתקנים מתאימים.

  4. תמי הגב

    לפי התרשמותי מפעילים במועדון 50+, מדובר במועדון הנותן מענה רחב לתושבים וותיקים ואחרים. מקום המביא גאווה ליישוב.
    לא ברור מדוע חילוקי הדעות והאשמות ההדדיות. האם בלתי אפשרי הוא ליצור פתרון שיהיו בו מכנים משותפים לכל הנוגעים בדבר?

  5. מאיר הגב

    באתר המועצה טוען ראש המועצה שהמועצה תפעל בשקיפות מלאה ובשיתוף התושבים בהחלטות המועצה. בפועל זה לא קורה בלשון המעטה. חברי המועצה כמעט ולא פועלים למען. ציבור אלא מהווים חותמת גומי לראש המועצה.

  6. ד.ל. הגב

    צודק מאיר, חברי המועצה הם רק חותמת גומי של אייל שמואלי.
    בושה של מועצה ובושה של תפקוד המועצה !!!
    מקווה שיהיו מועמדים ראויים יותר לראשות המועצה, כי הנוכחי לא יקבל יותר את קולנו.
    אכזבה גדולה

  7. יעקב הגב

    שיתוף הציבור הוא צעד חיוני
    כשאייל מבטיח לתושבים שיבצע מיזם כלשהו (כמו למשל סיום הרחבת מועדון הזהב עד אוקטובר 2022 – ראה פרסום בכפרניק), האם הוא מאמין להבטחתו? התשובה היא כן. אייל איש ישר ולא יפזר הבטחות שווא. לכן, המסקנה היא שההבטחה לא מומשה בגלל כשל ניהולי.
    אירועים בלתי צפויים, שעלולים לגרום לכשל ניהולי, יכולים לקרות בכל מערכת ביצועית. הדבר הנכון לעשות הוא לשתף את הציבור, אולי גם להקשיב לו ולהמשיך הלאה. אבל אייל, לא חושב שראוי לשתף את הציבור. התוצאה, סערה ציבורית מיותרת כפי שמתואר בכתבה זו.

    • גד הגב

      אני בהלם כל מה שכתבת דומה למה שהורי מרגישים פשוט חוצפה
      הורי וחבריהם המהוים 25 אחוז מהישוב לא נחשבים כל חברי המועצה שותפים למחדל

  8. דוח המבקר הגב

    הכול זו שאלה של סדרי עדיפויות.
    “… תושבי הכפר הוותיקים, שמספרם גדל בהתמדה, והוא מגיע היום לכ-1500 איש ואישה, כ-20% מתושבי הכפר.” עובדה שלעצמה גלומה בה בעיה בצביון המועצה המקומית (לא כפר ועוד רחוק מלהיות עיר). 1500 וותיקים איש ואישה מול 5500 נפשות – 1400 משפחות – 3000 איש ואישה שזה אומר 50% מאוכלוסייה עם צרכים קהילתיים דומים.
    המספרים אינם מדויקים המגמה ברורה. והשאלה היא למי דואגים קודם. הדאגה לאוכלוסייה הוותיקה בהחלט חשובה והכרחית אלא שהיא לא מספיקה לקידום מעמדה של כפר ורדים באזור הצפון / הגליל המערבי כפי שמייסדי היישוב ראו בחזונם.
    לדעתי ולדעת רבים – וותיקים ולא וותיקים – נוספים לרוב התושבים חסר מרכז תרבות שמתאים למגוון מופעים ברמה של ההופעה החד פעמית של דני סנדרסון בקיץ, למשל, וחסרה תשתית תעשייתית (כולל הייטק ) הולמת. שני מרכיבים חשובים על מנת למשוך אוכלוסייה יוצרת. במצב הנוכחי כפר ורדים יכולה להיות לא יותר מאשר השכונה היוקרתית של מעלות תרשיחא. רוצים? נדמה לי שלא.
    לא נעים להגיד, אבל בדרך כלל השקעה באוכלוסיית הוותיקים פחות עדיפה ביחס להשקעה בהבאת אוכלוסייה יצרנית ליישוב.
    חומר למחשבה, בהתחשב במטרות הקמת היישוב (השבחת האוכלוסייה וייהוד הגליל למשל).

    • רוני הגב

      קראתי את כל התגובות
      חדוחלק ראש מוצה וחברי המועצה שותפים למחדל
      הזקנים לא נחשבים
      והסיפור שצריך להוציא את יד שניה בולשיט שישארו וברור עם המועצה למ נה המועצה שיוקם

  9. מאירה הגב

    חבורת טרחנים עם פנסיה תקציבית והרבה זמן פנוי. לכו לעשות בייביסיטר לנכדים במקום לנסות לנהל את כולם. באיזה מקום בארץ חבורת מתנדבים מנהלת מו”מ עם המועצה על בנייה או הרחבה של מבני הציבור ? בזמן שבישובים סמוכים בנו עשרות מבנים ציבוריים בשנים האחרונות אצלנו מתווכחים 10 שנים על הרחבה של מבנה אחד.

  10. קשיש בפוטנציה הגב

    מאירה, אל דאגה, הרחבת המועדון לא תבוצע משום שאין ולא הייתה כל כוונה לבצעה. למרות שמדובר במיזם כמעט שנתיים ,עד היום לא הוכנו מתוכניות הנדסיות לצורך הגשה לוועדה המקומית וכמובן גם לא הוגשו. כך שמראש לא הייתה כוונה לבצע.
    לא כל שכן חנות יד2: בעיית פינוי החנות היית ידועה כבר במחצית 2022 ,כשראש המועצה הודיע על בניית בניין מועצה בגלל התייקרות שכר הדירה. בעיית ההתייקרות הייתה נכונה גם לגבי החנות, אבל משום מה זה עלה רק החודש, ינואר 23. אולי בשביל למשוך זמן ולמסמס את מציאת הפתרון. האם זה מעיד שאין כוונה למצוא פתרון?

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן