אין בשורה: כץ והרכבת מצפצפים על הגליל


יעל רון: להחזיר את הקרונות לגליל  * משרד התחבורה: הרכבת תחזור לסדרה עם הגעת הקרונות והקטרים הנוספים

 

כפרניק DSC_8743-300x197 אין בשורה: כץ והרכבת מצפצפים על הגליל
יעל רון: להחזיר את שירות הרכבות לגליל. ריטבו צלמים

 

מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון, פנתה היום בקריאה להנהלת הרכבת ולמשרד התחבורה “לבטל את המשך הניסויים ברכבת”, לבטל את הקו המקרטע לירושלים עד שיושלם ולהחזיר את שירות הרכבת לגליל למתכונתו הקודמת.

מתגובת מהנהלת הרכבת ומשרד התחבורה, להלן, נראה כי דבריה של רון נתקלו באוזניים אטומות והמצב לא ישתפר בזמן הקרוב.

לדברי רון, בעקבות רצף התקלות ברכבת לירושלים, שהמשיך עם תקלות נוספות הבוקר שגרמו לביטולי רכבות, יש להפסיק את המשך הניסויים ברכבת, משום ש”הפרסה החוזרת מוצתה”, ואין טעם להמשיך בניסויי הרכבות על חשבון תושבי הגליל המערבי שקווי הרכבת שלהם צומצמו לצורך פתיחת הקו החדש. לדבריה, תושבי הגליל המערבי לא צריכים להמשיך ולסבול בשל אוזלת היד של הרכבת, וזאת עוד בשם קו חדש שלא מצליח להתרומם מעל התקלות החוזרות ונשנות והביטולים הדחופים.

“הגיע הזמן להבין שפרויקט הרכבת לירושלים עדיין לא פעיל ולכן אני קוראת להחזיר את הקרונות לגליל ולהפעיל את הקו לירושלים רק כשיהיה מוכן במתכונת מלאה” אמרה רון. “במצב הנוכחי גם לתושבי הצפון אין רכבות לאור העברת הקרונות לקו החדש, וגם לתושבי ירושלים אין רכבות לאור כמות התקלות. ניתן לבצע תקופת הרצה או פיילוט כמקובל בעולם בצורה מדורגת עם מספר קרונות מצומצם תוך הפעלה סדירה של קו נהריה-תל אביב במתכונתו הקודמת וללא כל צמצום”.

 

 

רכבת ישראל בתגובה:

ההחלטה לקיצור מסלולה של רכבת אחת בקו נהריה התקבלה לצורך הפעלת הקו המהיר, לאחר הצגת כל החלופות האפשריות.

 

משרד התחבורה בתגובה:

אנו מובילים מזה עשור מהפכה חסרת תקדים לחיבור הגליל, הנגב וירושלים למרכז, באמצעות רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל ששינו את מפת התחבורה בישראל. במסגרת זאת, הוקמו מאות קילומטרים של מסילות חדשות בכל רחבי הארץ שהגדילו את הנסיעות ברכבת פי שלושה ויותר.

בעקבות מהפכת התחבורה, גבר הביקוש לרכבת, מעבר לכל התחזיות ונרכשו מאות קרונות וקטרים חדשים. משרד התחבורה, ימשיך לקדם במרץ הקמת מסילות חדשות בכל רחבי הארץ ורכש של קרונות וקטרים חשמליים לטובת תושבי המדינה.

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו להפעיל לפני כשלושה שבועות נסיעות הרצה של הקו המהיר לירושלים, מתחנת האומה (ע”ש יצחק נבון) לנתב”ג. משם ממשיכים הנוסעים ברכבות המשך לתל אביב ולכל רחבי המדינה, עד להשלמת החשמול במסילות איילון. בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת ניתן לנסוע מתחנת נבון לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה, ללא תשלום.

קו נהריה-חיפה (שצומצם) תוגבר בשעות השיא ובימים אלה מתבצעות התאמות נוספות עד להגעה לנקודת האיזון. כדי להקל על העומסים בקרונות, רכבת ישראל החליפה חלק מהרכבות הרגילות ברכבות דו-קומתיות בקו, המאפשרות להסיע מספר גדול יותר של נוסעים. בחלקם האחר של הרכבות, נוספו קרונות נוסעים נוספים, לטובת הנוסעים.

בנוסף, רכבת ישראל ערכה שינויים בזמני תחזוקת הרכבות, כך שהטיפולים לחלק מהרכבות יעשו בלילה. לצד זה, באישור משרד התחבורה, יבוצע קיצור מסוים בשתי רכבות בקו העמק. פעילות הרכבות בקו לנהריה תחזור לסדרה עם הגעתם מחו”ל של הקרונות והקטרים הנוספים שהוזמנו על ידי רכבת ישראל.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן