אייל שמואלי רץ במרתון ולמועצה


הקשרים עם ליאור לסרי ושלמה בוחבוט * ללא שלטי חוצות גם ביום הבחירות * חיידק פוליטי * מעורבות בספורט ובקהילה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-17-at-09.16.42-300x200 אייל שמואלי רץ במרתון ולמועצה
אייל שמואלי, מועמד תכלית לראשות מ.מ. כפר ורדים

 

אייל שמואלי נולד לפני 51 שנים בירושלים ובגיל צעיר עברה המשפחה לנהריה. הוא סיים י”ג שנים כטכנאי אלקטרוניקה ושירת בחיל הים במקצוע זה, כולל שנת קבע. לאחר שהשתחרר מצה”ל, החל ללמוד הנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון בבאר-שבע.

מיד לאחר קבלת התואר, התקבל לעבודה בישקר והמשפחה חיפשה לרכוש דירה בגליל המערבי. השכונה הצעירה בכפר ורדים היתה אלטרנטיבה מאוד אטרקטיבית ושוות ערך לדירת 3 חדרים בנהריה, וכך הגיעו לכפר.

לאביבה ואייל שמואלי שלושה ילדים: אוהד – בשרות צבאי במסלול לחימה ביחידה מובחרת, אלעד – תלמיד י”ב ופעיל בצופים ובקבוצת הכדורסל המקומית, ואלה – בת 12 העוסקת בריקוד ותלמידת בית ספר תפן, בו גם למדו שני אחיה הגדולים. לדברי שמואלי, הבחירה בתפן היתה כשאוהד סיים את היסודי, בשעה שתיכון אמירים טרם הוקם ובכברי דברו על צמצום הדרגתי בקבלת תלמידים נוספים. כך שהכניסה של אוהד לתפן, למעשה “שריינה” לו כבר מקום בטוח לתיכון; ואחיו הצעירים ראו כי טוב המשיכו בדרכו.

את אשתו, אביבה שמואלי, הכיר בגיל 18. השניים גם למדו ביחד בבן-גוריון, כאשר אביבה עשתה תואר ראשון במזרחנות ותואר שני במדיניות ציבורית. מזה 17 שנה עובדת בעיריית מעלות-תרשיחא בתפקידים שונים וכיום מנהלת את המרכז לגיל הרך.

**

לאחר שבע שנים בישקר, התקדם שמואלי לתפקיד סמנכ”ל תפעול ב”שמר מתכת” ובהמשך קיבל הצעה לנהל את “זריחה תעשיות חלבין” שעברה מהמרכז למעלות. התחנה הבאה, ניהול “סידב מעגלים מודפסים”, היתה פחות מוצלחת, כאשר לאחר שלוש שנות ניהול נסגר המפעל שהיה בבעלות ובשליטת “קוטלב חניתה”. שמואלי מסביר כי בעלי החברה זיהו שמדובר בטכנולוגיה עתירת השקעות וחידושים ואיננה נמצאת בליבה העסקית של חברת האם – ולכן החליטו על סגירה וולונטרית תוך דאגה מקסימלית לכל העובדים והספקים.

בשנים האחרונות ניהל אייל שמואלי את חברת אלגת שבקיבוץ אלונים שביצעה ממש לאחרונה רכישה משמעותית בענף הציפויים. לפני כחודש פרש מתפקידו, וזאת במטרה להקדיש את זמנו לבחירות ולהתמודדות על תפקיד ראש מועצת כפר ורדים.

**

יש לך קשרים מיוחדים בעירייה בכלל, ובפרט עם ליאור לסרי, סגנו של בוחבוט?

“הכרתי את ליאור על רקע עסקי לפני שנים רבות, כאשר ניהלתי מפעל במעלות וקיבלתי ממנו שירותי כח אדם מהחברה שבבעלותו. מאז נשארנו בידידות ולעיתים שותים קפה ביחד. ליאור הוא גם יו”ר סניף הליכוד במעלות, וכשהיה צורך למנף את קשריו בצמרת הליכוד, למשל בעניין הטבות המס, בהחלט נעזרתי בו”.

 

לליאור לסרי גם אינטרסים בכפר ורדים, כאחד היזמים של בית החולים הסיעודי המוקם בסמוך לגולדן וילג’.

“אני מכיר את הטענות המגוחכות על הקשרים שלנו ואפילו הופתעתי מההקלות שנתנו לו. אגב, לאחרונה התקררו יחסנו, משום שהודעתי שכראש מועצה, אעמוד על כך ואדרוש שעם סיום פרויקט הבניה, יושלמו כל הדרישות הבטיחותיות, לרבות מדרכה מסודרת מהמתחם לכיוון המרכז המסחרי. כן אדאג לוודא שאותו מיזם יעמוד על השירות המקסימלי לטובת דייריו, כולל פיתוח שטחים ציבוריים”.

 

וקשריך עם שלמה בוחבוט?

“הכרנו כאשר הייתי מנכ”ל ‘זריחה תעשיות חלבין’, ושלמה מאוד תמך ועזר בהעברת החברה ממרכז הארץ לגליל. קשרים טובים עם ראש העיר השכנה זה עניין בהחלט חשוב ויש בינו הערכה הדדית.

“בעבר גם שימשתי כשנה כיו”ר הפועל מעלות בכדורסל, וזאת מתוך אהבתי למקצוע והרצון לקדם את הספורט באזור. העניין נולד מחיבור שהיה לי למכבי תל-אביב והרצון לעשות מיזם משותף לפתיחת אקדמיה לספורט בגליל. בכפר ורדים סירבו להשתתף בפרויקט, ועיריית מעלות-תרשיחא חיבקה והלכה על זה. לצערי, אחרי שנת פעילות אחת, השותפים פרקו את היוזמה.”

 

איך הגעת להתנדב לתפקיד של “מודיע נפגעים בכיר” במילואים?

“זאת יחידה שבה חבר מביא חבר, והציעו לי להצטרף. אני רואה בזה שליחות גדולה, אבל גם קשה הדורשת תעצומות נפש. כתבתי על הלבטים גם את מונולוג ‘המבשר’ שרמי בקל הקריא ביום הזיכרון לפני כשנה וחצי”.

 

איזה רקורד של פעילות ציבורית אתה מציג?

“הייתי דירקטור משקיף בתאגיד המים מטעם כפר ורדים, שימשתי כנציג התושבים באשכול גליל מערבי ומאז הקמת המתנ”ס אני גם חבר בוועדת הספורט היישובית. אני אוהב לעסוק בספורט ובנעורי גם עסקתי בכדורסל. לפני מספר שנים נכנסתי לעולם הריצה ואף עשיתי מרתון מלא”.

 

ומשם ההיכרות עם שרונה שלו מאייר, מספר 2 שלך?

“דווקא התאמנתי עם עופר יעקב, אבל בהחלט הכרתי גם את שרונה דרך העיסוק המשותף בריצה. מצאתי בה שותפה מעולה להתמודדות ושמחתי שהסכימה להצטרף”.

 

 ושאר חברי הסיעה?

את אורי אמיתי אני מכיר שנים מישקר ומהיותו חבר מועצה בקדנציה הראשונה של סיון יחיאלי. אני מאוד מעריך אותו ושמחתי שנענה לבקשתי להציבו במקום ריאלי למועצה. את חיים רוטנר, במקום הרביעי, אני מכיר מפעילות בתחומי הספורט ואנחנו חברים טובים. כל שאר חברי הסיעה אלו תושבים שפניתי אליהם בבקשה להצטרף וכולם הסכימו. יש לנו סיעה רעננה, יצירתית ועם רצון טוב להמשיך ולחזק את הכפר, כל אחד ואחת בתחום ייחודי. במהלך הרכבת הרשימה, לא היו פניות כפולות ולא היעלבויות, והתוצאה מאוד מפרגנת”.

 

כפרניק 2018928-300x169 אייל שמואלי רץ במרתון ולמועצה
אייל שמואלי וחלק ממועמדי תכלית למועצת כפר ורדים

 

איך היחסים שלך עם סיון יחיאלי?

“יחסים טובים. כמובן שיש לי גם הרבה ביקורות ותשבוחות, כמו לכל תושב או מועמד. אני חושב שיש בינינו הערכה הדדית ומותר גם בין חברים לבקר”.

 

אתה הרי היית מנהל הקמפיין שלו ומספר שלוש ברשימה לפני כעשור. לאן נעלמת בבחירות האחרונות?

“טבעי שהיתה לי ציפיה להמשיך ולהיות מספר שתיים של סיון בבחירות הקודמות. מכיוון שההצעה לא הגיעה, אז לא הייתי ברשימה וגם לא פעיל באופן מיוחד. אגב, כמי שהריץ את סיון בעבר, אמרתי שאם וכאשר אחליט להתמודד, זה לא יהיה מולו. כך שברגע שהחליט לפרוש – התעורר הרצון להיכנס למרוץ. והפור נפל לאחר שקיבלתי תמיכה מלאה ממשפחתי”.

 

החיידק הפוליטי מלווה אותך הרבה זמן.

“כן. הייתי מעורב במספר קמפיינים ואחד המשמעותיים היה כיו”ר ‘קדימה’ בראשות ציפי לבני בכפר בבחירות 2009. היה לנו הישג אדיר של כ-45 אחוזים בכפר. לצערי, למרות 28 המנדטים שלה, היא לא הצליחה להקים ממשלה”.

 

 היכן אתה ממוקם כיום בדעותיך הפוליטיות?

“מרכז-שמאל. בבחירות האחרונות הצבעתי למחנה הציוני”.

 

איך מתנהל קמפיין הבחירות שלך?

“יש לנו שני קמפיינרים מעולים תושבי הכפר ואחשוף אותם לציבור לקראת יום הבחירות. ומלווה אותי גם חבר ילדות בשם גדעון יניב מחברת ‘קונץ’.

“מהרגע הראשון החלטנו על קמפיין חיובי, עם מסרים ברורים, איכותיים ומצוחצחים – המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות כגון רשתות חברתיות ולאחרונה גם השקתי אפליקציה ייחודית לבחירות. היה ברור לי שצריך להדגיש נושאים כמו חינוך ומיתוג הכפר – ולכן גם החלטנו שלא נפר את הייחודיות של כפר ורדים בזמן בחירות, נכבד את הסטטוס-קוו שהיה קיים וידוע בישוב – ולא נתלה שלטי בחירות. לאחרונה הודעתי כי נשמור על איכות הסביבה וגם ביום הבחירות עצמו לא יתנוססו שלטינו בחוצות הכפר, אלא סמוך לנקודות ההצבעה הלבד. אנחנו בטוחים כי התאמת המועמד לתפקיד תנחה את הבוחרים בבואם לקלפי ולא תמונות המועמד ושלטי חוצות”.

 

יש באמירה הזו הרבה מאוד ביטחון. ויש הטוענים שאתה גם קצת יהיר.

“אני בהחלט מאוד גאה במה שעשיתי ובניתי בעשר אצבעות ולאן שהגעתי בתחומי פעילות רבים ומגוונים. מי שמכיר אותי מקרוב, יכול להעיד על האינטליגנציה הרגשית שלי שגם עוזרת לי לסחוף אנשים מסביבי לעשיה ופעולה”.

 

בקיצור, מה התכניות המרכזיות שלך במידה ותיבחר?

“קודם כל מאמץ מרוכז לקיבוע הטבות המס. בהמשך מיתוג ומיצוב הכפר כמקום אטרקטיבי ויצירת ביקושים לקליטת זוגות צעירים באמצעות עוגנים של חינוך, דיור בר השגה ותעסוקה”.

 

מה מבדל אותך משאר המועמדים?

“הניסיון שצברתי בהתמודדות ניהולית עם הצלחות, וגם כישלונות לעיתים. יש לי יכולת ורבלית טובה, יצירת סביבת עבודה נעימה וסוחפת וכושר משא ומתן”.

 

תודה ובהצלחה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-08-23-at-16.50.48-300x225 אייל שמואלי רץ במרתון ולמועצה
חוג בית עם איל שמואלי

 

לחוג הבית עם אייל שמואלי

 


8 תגובות

  1. תושב הכפר הגב

    כולם טובים אבל נראה לי שאייל והצוות שאסף סביבו המתאימים ביותר בכל קנה מידה
    פלוח גילאים
    נסיון קהילתי
    נסיון ניהולי
    ועוד

  2. ציפי הגב

    בקיצור בוחבוט ולסרי ינהלו את כפר ורדים בעתיד

  3. יריב הגב

    עודד למה לא שאלת אותו ….?

  4. ..... הגב

    עודף ביטחון
    מראה
    חוסר ביטחון!

  5. לוסרי הגב

    איל יהיה סגנו של בוחבוט
    וכפר ורדים יצורף למעלות

    מי שלא הבין
    יבין

  6. אחד שיודע הגב

    ……
    להרגע

    כולם

  7. דליה טל הגב

    בקיצור בוחבוט ולסרי ינהלו את כפר ורדים בעתיד

  8. יעקב הגב

    סיסמאות

    סיסמאות

    סיסמאות

    בתמיכת העיר מעלות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן