אותה גברת בשינוי אדרת

הגינה הקהילתית בכפר ורדים במודל הפעלה חדש: 16 ערוגות פרטיות ו-40 ציבוריות * תקציב ציבורי של 80 אש"ח לשנה וניהול מקצועי ע"י הילה בוקס


 

במאמר מקיף המתפרסם בסוף השבוע במגזין א-לה כפר, מפרט אייל כ”ץ את המבנה החדש של הגינה הקהילתית בכפר ורדים, וזאת לאחר שמודל ההפעלה הקודם, על-ידי מתנדבים, נכשל באופן ניכר.

עיקרי השינויים בפעילות הגינה הקהילתית מבוססים על הגדלת התקציב, אופי הניהול ומודל ההפעלה הקהילתי. התקציב,  שמונים אש”ח מהמועצה לשנה, מיועד להעסקתה של הילה בוקס (בת 30, ממעלות, לשעבר כפר ורדים) כמנהלת המקצועית של הגינה בחצי משרה וכן לפעילויות נוספות, ציוד וכו’.

לתקציב זה יתווספו עוד כ-100 ₪ בשנה מכל מי שירצה להיות חלק מהגינה וכן 480 ₪ לשנה מאלו שירצו לטפח בעצמם ערוגה “פרטית”. בסך הכל במודל החדש יהיו כ-16 ערוגות פרטיות ועוד כ-40 ציבוריות. כן יש במקום פרויקט הידרופוני ובוסתן קטן.

 

כפרניק -בוקס-ואיתן-היימן-לשער-scaled אותה גברת בשינוי אדרת
איתן היימן והילה בוקס בגינה הקהילתית

 

בכתבתו של כ”ץ, מספר חבר המועצה איתן היימן, המשמש כיו”ר הועד המנהל של הגינה, את תהליך דעיכתה של הגינה בשל עזיבת הצעירים את המקום, הקושי בתחזוקה שוטפת וכן את תקופת הסגרים של הקורונה שאחריה היה קשה להמשיך “כרגיל”.

 

כפרניק -עובדים-scaled אותה גברת בשינוי אדרת

 

 



 

לאחר מספר דיונים, סיורים והצעות, גובש המודל החדש הכולל, כאמור, “מנהלת מקצועית” בשכר וועד מנהל בו חברים שלושה חברי מועצה (בנוסף להיימן גם שרונה שלו מאייר ויואב ניצב) וכן שלושה חברי הגינה שנבחרו בבחירות דמוקרטיות: אלין רוטשילד, הלל גלוזמן ונתן אבנט.

כן נוסחה אמנה וחזון – כאשר הכוונה לערב בפעילות הגינה את בתי החינוך, תנועות הנוער, מרכז כוכב, הגיל השלישי וכו’, באופן שהגינה הקהילתית תהיה אבן שואבת לפעילות אקולוגית חוצת גילאים. כחלק מהפעיות הקהילתית, פועלת במקום גם “ספריה קהילתית”.

 

כפרניק -הגינה-הקהילתית-scaled אותה גברת בשינוי אדרת
מימין: ברכה דה מן, ורדה עציוני, אלין רוטשילד, הילה בוקס, איתן היימן ונילי אלדר

 

במסגרת שיווק המודל החדש של הגינה, יערך  במקום “יום פתוח” בשישי 22.7. תושבים מכפר ורדים והסביבה מוזמנים לבוא ולהתרשם.

אפשר לברר פרטים גם אצל הילה בוקס: 052-5709483.

 

כפרניק -התחלה-scaled אותה גברת בשינוי אדרת

 

צילומים: אייל כ”ץ, א-לה כפר

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן