תב”ר, מינויים וביקורת

תב"רים לבית תומר ולכיכר על דרך ההר * רונית אפסון מבקרת פנים * דינה שחר ומיה בן שושן למרכז הקהילתי


 

מליאת מ.מ. כפר ורדים שהתכנסה השבוע אשרה את מינויה של רונית אפסון, תושבת הר חלוץ, כמבקרת כמבקרת הפנים והממונה על תלונות הציבור. בהצלחה!

 

כפרניק 20210510_204252-scaled תב"ר, מינויים וביקורת

 

טרם הדיון, ששערך בדלתיים סגורות כמקובל באישור מינויים ושכר, ציין ראש המועצה אייל שמואלי, כי הסיבה שאין מבקר/ת למועצה זה מעל שנתיים – נובעת  מהתנהלות קלוקלת של משרד הפנים, אשר נותן הנחיות והוראות סותרות. לדבריו, כבר ב-2019 יצאה המועצה למכרז, אלא שלאחר מכן, משרד הפנים הנחית הוראה שהשכר יהיה 100 אחוז משכר בכירים (מאות אלפי שקלים בשנה), במקום 50% (תלוי בגודל הרשות, היקף משרה וכו’).

שמואלי סיפר כי הנחיות משרד הפנים היו מנוגדות לחוזר מנכ”ל וכי רתם למאבק הממושך את מרכז השלטון המקומי – וזאת עד שמשרד הפנים התרצה ויישר קו להנחיות של עצמו…

 

**

 



 

 

כל ההחלטות להלן התקבלו פה אחד על ידי חברי המועצה הנוכחים: אייל שמואלי, שרונה שלו מאייר, אייתן היימן, יואב ניצב, טוביה ארז ועופר חלה (הגיע באמצע).  נעדרו: עופר כהן, קרן דרוקמן אדיב ויורם איילון.

 

דינה שחר ומיה בן שושן נבחרו כנציגות הציבור בהנהלת המרכז הקהילתי.

 

אושר הגדלת תב”ר כיכר דרך ההר – גלבוע בסך 250 אש”ח במימון קרנות הרשות. שמואלי הסביר כי בשנת 2018 אושר תב”ר על סך 1,104 אש”ח במימון 70% ממשרד התחבורה. במכרז שיצא, כל ההצעות היו גבוהות בהרבה מהתקציב. לאחר ניהול משא ומתן התקבלה הצעת פשרה – אולם בכל מקרה יש להגדיל את התקציב. זוהי כיכר חשובה, בעיקר לתושבי הגולדן וילג’ ובהמשך לפרויקט ורד הכפר, המתעכבת זה זמן רב. אגב, הקבלן המבצע יהיה יוסף עודה, יזם הגולדן וילג’ (אחוזת הורדים).

 

כפרניק 20210510_2035311-scaled תב"ר, מינויים וביקורת

 

 

אושר תב”ר שיפוץ בית תומר (קומה תחתונה) בסך 100 ₪ במימון קרנות הרשות. שמואלי עדכן כי בני הנוער פנו שהמבנה איננו מתאים ומזמין וכי התקרה האקוסטית שורצת חולדות והשירותים ברמה מאוד נמוכה. במסגרת ניסיון לתיקון התקרה – היא קרסה (עם החולדות…) – והוחלט להיכנס לשיפוץ מאסיבי.

באשר לקרנות הרשות, עדכן שמואלי כי מדובר בעיקר ב”עמלה גלובלית” בגין שיווק שלב ג’, וכי רק לאחרונה התקבלו כחצי מיליון ₪ לאחר המכרז לבני המקום.

 

 

 



 

 

המועצה גם אישרה פה אחד את המלצות ועדת ביקורת:

לשקול בחיוב סקר נכסים.

להטיל על מנכ”לית המועצה אחריות על התכנסות ועדות המועצה באופן סדיר.

הסדרת הוצאת עובדי המועצה לחופשות.

הקמת ועדת השקעות (לכספי המועצה).

 

איתן היימן, יו”ר ועדת ביקורת, ואילן עמרם, גזבר המועצה, סקרו לפני ההצבעה את המלצות הדו”ח המבוקר על יד משרד הפנים לשנת 2019. כל ההמלצות ועדת ביקורת נובעות מהדו”ח החיצוני.

 

עמרם גם הציג במועצה את דו”ח רבעון אחרון 2020 (ולמעשה סיכום 2020). השנה הסתיימה בגירעון של 100 אש”ח, מתוך תקציב של 60 מלש”ח.

לדברי הגזבר, בשל הקורונה, זו היתה “שנה משוגעת”, עם שינויים בהיקף ההוצאות בסעיפים שונים. למשל: עליה משמעותית בפינוי הגזם. בסגרי הקורונה תושבים עבדו בגינות באופן חריג.

 

 

עוד במליאה: הודעות ראש המועצה בידיעה נפרדת

 




2 תגובות

  1. קיץ חם | כפרניק הגב

    […] 12/05/2021 11:11 תב”ר, מינויים וביקורת […]

  2. אייל הגב

    תודות:

    לאימאם של תרשיחא – “ראמאדן כרים”

    אורנה שמחון – מחוז צפון- כפר ורדים חינוך מוטה עתיד.

    סיון יחיאלי – כפר ורדים ישוב קו עימות צמוד גדר.

    ראשי רשויות האיזור – שנותנים אימון בחינוך כפר ורדים ושולחים את ילדי הישובים להתחנך בכפר.

    ועד הורי תפן – מיישובי משגב והסביבה .

    לתושבי תרשיחא שרכשו מגרשים בשלב ג – ברוכים הבאים.

    למתווכי ה נדל”ן בכפר – שמעלים את מחירי הדיור.

    לצוות המנהלים ועובדי המועצה.

    ולכל התושבים שיודעים מהי קהילה מכילה ומוכלת.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן