שיר הלל למרכז הרפואי זיו צפת

נימר-נימר מלא התפעלות מבית החולים זיו: משקף את הפסיפס התרבותי והאנושי אותו הוא משרת


 

נימר נימר/ חורפיש

 

נפל בחלקה של רעיתי (סמיחה, שתהיה בריאה) להתאשפז במרכז הרפואי זיו צפת, אחת מערי הקודש בארץ הקודש.

 

כפרניק ZIV-scaled שיר הלל למרכז הרפואי זיו צפת
המרכז הרפואי זיו בצפת

 

הגרסה העברית לשם צפת מלשון צפה/לצפות מהר כנען על כול המרחב הגלילי, רמת הגולן, דרום ארץ הארזים, בואך גליל הגויים, צפונה ונגבה, ימה וקדמה.

המלעיזים בינינו יודעים לתרץ זאת בראשי תיבות צפ”ת: ציציות, פאות ותפילין, וישנם מרחיקי לכת שטוענים צפ”ת: צריך פה תיירות! הגרסה הערבית: צפד = האוזקת/ הקובלת את באי שעריה ביופייה, קסמה, חנה, פלאותיה וקדושתה. בבוקר פורשת כנפיה לזיו קרני החמה בהר כנען משענתה הנצחית, במנוחת הצהריים חוסה במערת שם ועבר/ מעארת אלאחזאן/ מערת היגון של יעקב, שהתאבל על אובדן בנו יוסף, אחי בנימין.

ולקראת ערב היא מישירה את מבטה להר מירון, מדקלמת עם ביאליק: החמה מראש האילנות נסתלקה/בואו נצא לקראת שבת המלכה/. מתפללת ערבית: לאר”י הקדוש, לכל המקובלים, התנאים, האמוראים, הסבוראים, ומשתחווה לרגלי הרשב”י, ואמרות הכנף שלו: כל מה שעשו הרומאים אך ורק להנאתם…. ובלי לפסוח על הלל ושמאי, על אף הפלוגתא ביניהם, בד בבד, כל הצוותים הרפואיים והסגל במרכז זיו, עוסקים במלאכת קודש: לגביהם פיקוח נפש דוחה שבת! אשריהם וטוב להם ולמטופליהם/הן, מבלי לחפש בציציות של מן-דהו אם עברי, ערבי, גוי, כולם נבראו בצלם!

 

כפרניק ZFAT3-scaled שיר הלל למרכז הרפואי זיו צפת
שתי שפות אחיות, יד ביד, עקב ואגודל, הבה נגילה הבה ונרננה

 

פלקט בוהק פונה לבאים בשעריו בעברית, ערבית ואנגלית: הצוות הרפואי כאן משקף את הפסיפס התרבותי והאנושי אותו הוא משרת בגישה מותאמת, חרטנו על דגלנו: חמלה, ענווה וכבוד כבסיס ערכי לכול פועלנו, אנו במרכז משפחה אחת המכבדת את השוני בינינו….

היוגב הנוקד אני, לא מתייפייף, לא מתחנף, לא מתרפס, לא מטפס, לא מלחך פנכה, ונשאר עמך!



 

 

כפרניק 554667788800000000000000 שיר הלל למרכז הרפואי זיו צפת
נימר-נימר בשיר הלל לבית חולים זיו בצפת

 

אנשי הביטחון כאן עבריים וערביים בדומה לצוותים הרפואיים מוכשרים וערכיים. תתקשה לדעת את השתייכותם הלאומית/ עדתית/ דתית. אני מברכם בעברית, הם מחזירים לי באותה מטבע, אך בערבית, כיוון שהופעתי מסגירה אותי. שוב פלקט זוהר מתעקש לאמור: במרכז הרפואי זיו, בריאות תושבי הצפון בראש מעינינו! דיוקני רופאים בכניסה למעליות מקבלים את פניך:

פרו” רימונד פרח, מנהל מחלקה פנימית-ב’, וראש החוג בפקולטה לרפואה בגליל (ע”ש עזריאלי): חשוב להקפיד על נטילת כול התרופות, ובכך תשמרו על בריאותכם.

עמיתו ד”ר אוצם חסיד מנהל מחלקת עיניים, אומר: אין כמו לראות את ברק השמחה בעיניים של המטופלים היוצאים ממרפאתי.

עובד מבטאו מסגירו… אני פולט מספר מלים ברוסית: פראבדה, פריסטרויקה ורבוטה. העובד משיבני בעברית כבדה: הם הרסו אימפריה גדולה. וכשאני מתעקש לשאול: מי אלה! הוא משיבני: ילצין וחבורתו.

ד” ר יונס בטחיש, מנהל מחלקת דיאליזה, מלמדני (על רגל אחת) שיעור מאלף בתפקוד הכליות. נרקיס, חמדאן, ארבלי, מלכ, מלכה, נסים…. הרשימה ארוכה מאוד, מקדימים בברכות: בוקר טוב, צהריים טובים וערב טוב.

אחרים מתעקשים להושיט יד לעזרה: מה אוכל לעזור לך, אני לרשותך! אני נדהם ובוהה: מניין להם/ן דרך ארץ, חן ורוך, מי השרה אותם/ן, האם אלה הוראות ההנהלה! או אלה הערכים שספגו בבית! או שניהם יחדיו!

 

כפרניק ZFAT1-scaled שיר הלל למרכז הרפואי זיו צפת
הלוגו קבל עם ועדה, לא מעמידים פנים

 

כשירת פריד אל אטרש (וייאכ). צוותים הומוגניים, ללא הטרוגניה מניחים את הדעות הפוליטיות הצידה, ומתמסרים אך ורק לייעוד הרפואי שלהם, בדרך שבועת היפוקרטס וממשיכו הרמב”ם, ולא במקרה אנו עוברים דרך הרמב”ם בואך בית החולים! האחות לאה מחייכת למטופלים ומלוויהם, אני מסמפטה: את אחת מארבע אימהות, רעייתו של יעקב אבינו, ואם בכורו: ראו-בן, היא מחייכת וממשיכה ל(רבוטה רבוטה). אני נזכר בדואט של ניבין ותמיר גל: אם אין שלום בינינו/איך יהיה שלום בין עמינו/אין שלום בין עמינו/נעשה שלום בינינו/לא ייפרדו דרכינו!

המרכז הוא קמפוס אוניברסיטאי. הסטודנטים/ות לסעוד ורפואה מיישמים הלכה למעשה את שיעוריהם המעשיים. טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים! כולם מהווים דוגמה ומופת לחיקוי.

תמיד בדרכי נועם לפי ההיררכיה:

– כל המציל נפש חייה, כאילו הציל עולם ומלואו/ מסיכת סנהדרין/פרק ד.

– אשרי רודפי שלום כי בני אלוהים ייקראו/ מתי 5.

– ואמור עשו, יראה אללה את מעשיכם ושליחו והמאמינים/סורת אלתובה/ החזרה בתשובה 105.

*חן חן לכולכם, מהבסיס המוצק עד ראש הפירמידה: דוקטור ענאן עבאסי, צפתי אסלי, יישר כוח, תבורכון בכול אשר תלכון, בישועתכם/כן נגיע לחוף מבטחים שוקט!

 

כפרניק ZFAT2-scaled שיר הלל למרכז הרפואי זיו צפת
מניעת הטרדה מינית, למען יראו וייראו, באחד המסדרונות

 

 

 




תגובה אחת

  1. אבנר שילה הגב

    יפה כתבת, נימר יקר. העלית חיוך על פניי!
    איחולים חמים להמשך בריאות, אהבה ואושר
    אבנר שילה

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן