ועידת פסגה של אייל שמואלי, מודי סעד וסנ”צ מירון ממן: איך נאבקים בנהיגה הפרועה באזור

למרות מאמצי האכיפה והגברת המודעות לבטיחות בדרכים – נראה שהנהיגה הפרועה בכביש הגליל המערבי בכלל, באזור כפר ורדים בפרט ובדרך ההר באופן מיוחד נמשכת כמעט “כרגיל”.
תושבי כפר ורדים מתלוננים על תופעת הבריונות בכבישים חדשות לבקרים, והשבוע נערך מפגש משולש בהשתתפות ראשי המועצות כפר ורדים ויאנוח-ג’ת, אייל שמואלי ומודי סעד, וכן סגן-ניצב מירון ממן מפקד משטרת מעל”ות.
סעד פרסם כי בעקבות המפגש, סוכם על פעילות משותפת לאכיפת חוקי התנועה בשיתוף עם משטרת מעלו”ת, והקמת יחידת שיטור של מתנדבים משתי הרשויות השכנות. סעד קרא לתושבים להתנדב למשימה, וכן ביקש מהנהגים, בעיקר הצעירים, לנהוג בזהירות.

קודם לכן פרסם שמואלי כי, “לאחרונה אנו עדים לתופעת נהיגה פרועה של רכבים משופרים ברחבי הכפר בדגש על דרך ההר לכיוון ינוח-ג’ת. מתצפיות ועדויות תושבים, מדובר בתופעה שעיקרה של נהגי ישובים סמוכים לנו. מזה כחודש ימים, מתבצעת אכיפה מוגברת ע”י משטרת ישראל ותודתי לסנ”צ מירון ממן מת”ח מעלו”ת. לצערי, על אף אכיפה זו, שבשבוע החולף הביאה לרישום 25 עבירות תנועה חמורות, עדיין התופעה קיימת”.
שמואלי ביקש את עזרת התושבים:
- בכל עבירה נצפית ע”י תושב אנו מבקשים את מספר הרכב על מנת להתלונן תלונה אזרחית.
- אנו מבקשים מתנדבים/ות לפעילות שיטור. מתנדבים/ות אלו יעברו קורס הכשרה במשרדי המועצה ויוכשרו לסייע באכיפה, מיותר לציין כי זה ביתנו ויחד נשמור עליו.
עבירות נצפות ורצון להתנדב יש להעביר בוואטסאפ לקב”ט המועצה תושיה סוחריאנו 052-4296700
4 תגובות
השארת תגובה
יבקשו מהצעירים לנהוג בזהירות, יש את זה ביותר מצחיק ?
רק אכיפה עם קנסות באלפים, אולי אולי יעזור
נזכרתי במפגש השבועי של אחד ימי חמישי במועדונית לתושבים המבוגרים של כפר-ורדים “קפה ומאפה” שהתקיים לפני מספר חודשים. באותו ערב העברתי הרצאה בליווי מצגת שעניינה “תרבות נהיגה” שעד מהרה הפכה למהומה – התפרצויות וצעקות, והתוצאה הייתה סגירת המועדון לשבועיים. פעילות המשטרה בתחום הנהיגה בכבישים לא מוסדרת מספיק כך שהטיפול בהתנהגות “פרועה” בכביש, של תושבי כפר ורדים או של נהגים המגיעים מיישובים אחרים, הנתון בידי המשטרה בלבד לא נותן מענה סביר. נשאר רק לצפות שהנהג הישראלי לא יהפוך את “תרבות הנהיגה” ל”תרבות הרחוב” הקלוקלת. היום אנחנו לא מספיק חזקים לא בכביש ולא וגםלא מחוץ לכביש. ויש דרכים להירגע.
רק תזכורת קצרה: בכפר-ורדים יש מספר רב של נהגים הנמנים על האוכלסייה מבוגרת. נהגים אלה (לא כולם) ולאו רק בתחום היישוב נוהגים לאט יותר מהמותר, התגובות בתחילת נסיעה ומצבים אחרים כמו עקיפה, הן בדרך כלל איטיות וזה בהחלט מהווה הפרעה לתנועה. רק לזכור. מה גם שהנהג המבוגר עצמו לא תמיד מוכן להכיר בירידה בכושר בנהיגה ובדברים אחרים.
מדינת ישראל נמצאת במקומות גבוהים בהקשר למספר תאונות דרכים. זה קורה הרבה פחות במדינות שיש בהן “ספורט מוטורי”. חומר למחשבה.
הכול נכון אבל לא הצגו נתונים. וחוץ מזה יש פי כמה יו תר נהגים שאינם תושב כפר ודים מאשר הנהגים שמתגוררים בכפר ורדים ודרך ההר זו לא דרך עירונית. כך שצריך להיזהר בהתבטאויות. תשאלו את הסטיסטיקאים.