על הדבש ועל העוקץ


עיריית מעלות-תרשיחא: הארנונה למגורים תגדל ב-3% ולעסקים ב-4.5% * משפצים את גני השעשועים

 

ועדת הכספים של עיריית מעלות-תרשיחא החליטה להעלות את תעריף הארנונה: בנוסף להעלאת המינימום של משרד הפנים בגובה 1.1%, תכלול הארנונה השנתית עליה נוספת בארנונה למגורים בשיעור של 1.9% (סה”כ שלושה אחוז עליה) והעלאת ארנונה נוספת לעסקים בשיעור של 3.4% (סה”כ ארבעה וחצי אחוז עליה).

הכסף שיגבה יכניס לקופת העירייה סכום המוערך ב-1,366,000 ₪ נוספים החל משנת הכספים 2021, דבר שיאפשר לעירייה להגדיל את השירות לתושב באופן משמעותי.

מהעיריה נמסר כי נבחנה את השפעת העלאה זו על הכנסות העירייה ועל סך גובה הארנונה ביחס לערים סמוכות במצב סוציו אקונומי דומה. בבדיקה נמצא כי גם לאחר ההעלאות שיבוצעו לקראת שנת הכספים הבאה, מעלות תרשיחא עדיין נמצאת בחלק התחתון של שיעור תעריפי הארנונה, ביחס לערים סמוכות ודומות.

במקביל נקטה הנהלת העיר בצעדים משמעותיים ובדוגמא אישית ויצאה בתוכנית התייעלות במסגרתה התקיימו קיצוצים בכל הרמות, החל מקיצוץ בשכר הבכירים בסך 5 אחוזים משכרם, דרך קיצוץ נוסף בשכר הכללי, קיצוץ וביטול בתקני עבודה וקיצוץ במחלקות השונות. סך הקיצוץ הרוחבי שהתקיים בכל מחלקות העירייה ומשכר בכירים יחסוך לקופת העירייה כ-3.5 מיליון שקלים עד סוף השנה הנוכחית.

 

כפרניק 79326252_2906380012728394_4404686990105116672_o-1-scaled על הדבש ועל העוקץ
ארקדי פומרנץ: גם עובדי העירייה תרמו את חלקם

 

ראש העיר ארקדי פומרנץ: “עם הקושי שהעלאת מיסי הארנונה בשנה הבאה, גם עובדי העירייה נרתמו לטובת התייעלות והכנסת מקורות הכנסה נוספים לעיר, שיופנו לטובת מערכת החינוך ופרויקטים שונים בעיר, דבר שיעלה את רמת החיים בעיר”.

**

 

בחודשים האחרונים עסקו עובדי מחלקת ההנדסה במעלות תרשיחא במיפוי הפארקים והגנים הציבוריים בהם הותקנו מתקני שעשועים. העובדים עברו בכל הגנים ובדקו איזה מתקן שעשועים עומד בתקן הציבורי.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-06-09-at-10.11.20 על הדבש ועל העוקץ

 

עם תום המיפוי יצאו עובדי מחלקת ההנדסה להחליף ולשדרג את כל מתקני השעשועים בגנים הציבוריים, על מנת להכינם לקראת ימי הקיץ, אז הילדים משחקים במתקנים.

בין היתר, תוקנו מתקנים ונצבעו, העובדים פירקו מתקנים ישנים שלא עמדו בתקן והרכיבו מתקנים חדשים, החלפת מעקות חדשים ותקניים, ברוב גני השעשועים לא היה מצע ועובדי מחלקת התחזוקה הניחו דשא העומד בתקן הציבורי. בנוסף, נערך גיזום כולל בתיאום עם מחלקת גינון.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-06-09-at-10.11.57 על הדבש ועל העוקץ

 

ראש העיר ארקדי פומרנץ שעקב מקרוב אחר העבודות אמר השבוע: “הרבה מגני השעשועים בגנים הציבורים לא עמדו בתקן ולכן הוצאנו סיור מרוכז, בו נבדקו כל גני השעשועים בעיר. לשמחתנו, עובדי מחלקת ההנדסה הצליחו כמעט לסיים את התקנת כל המתקנים החדשים ושדרוג המתקנים הקיימים בזמן מהיר יחסית. אני מקווה שכל ילדי העיר יצאו ליהנות מהמתחמים ששודרגו והוקמו למענם”.

 

צילומים: עיריית מעלות תרשיחא

 

 

 


2 תגובות

  1. טליה סמואלס הגב

    דחוף! מעברי חציה וירידה לכביש תקנית.
    ילדים ועגלות ילדים חוצים כבישים באופן מסוכן בגבעת אורנים רחוב מצדה.

  2. אושרה העלאת הארנונה לשנת 2021 | כפרניק הגב

    […] מועצת העיר מעלות תרשיחא אישרה אמש (23/6/20) את העלאת הארנונה לשנת 2021 ברוב של תשעה חברי מועצה לעומת ארבעה חברי מועצה שהתנגדו. העלאת הארנונה הובאה לאישור מועצת העיר לאחר שאושרה בשבוע שעבר בוועדת הכספים. […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן