עוד תכנית לגולדן ויליג’


יוסף עודה: שיפורים בכבישים הפנימיים * פארק במרכז ושפע חניה * אחריות היזם על התשתיות לעולמי עד

 

כפרניק 20201207_200110-scaled עוד תכנית לגולדן ויליג'
יוסף עודה: נשלים את מלוא זכויות הבניה בגולדן וילג’

 

 

עו”ד יוסף עודה, יזם הגולדן וילג’, הציג השבוע בפני מליאת מ.מ. כפר ורדים את התכנית החדשה להשלמת הבינוי במתחם. לדבריו, הוכנסו בתכנית שיפורים רבים, חלקם על ידי שינוי בכבישים ובכיווני התנועה, הצבת הבניינים ועוד. היזם ציין את עצותיו הטובות של דני הכט, אחד הרוכשים במתחם.

 

כפרניק 223378-scaled עוד תכנית לגולדן ויליג'
מרכז הגולדן וילג’ מבט על

 

בעזרת מצגת והדמיה ססגונית, פירט עודה את עיקרי התכנית: שני בניינים גדולים, של 5 קומות בצורת ר’, הפונים לכיוון מערב, לפארק מרכזי. בתכנית גם בריכת שחיה, חדר כושר ושירותים ציבוריים אחרים, וכן מפרט חניה עשיר (עודה: 80 חניות מעל התקן).

לדברי עודה, בשל הפרשי הגבהים, תהיה תצפית יפה לכיוון הים מרוב הבתים במתחם ומהפארק במרכזו. הוא ציין את רמת הנגישות הגבוהה ואת שתי בריכות הנוי שבמרכז הפארק.

 

כפרניק 4453466-scaled עוד תכנית לגולדן ויליג'

 

מעבר לתכנית, הזכיר עודה כי באמצע דצמבר נקבעה ישיבת גישור עם מספר דיירים בגולדן וילג’ שהגישו נגדו תביעה שעיקרה היעדר שירותי דיור מוגן במתחם. הוא ציין כי מבקש יותר מארבע שנים היתר לבניין C (מחוץ להדמיה. אחד הבניינים המרכזיים שגם בו תרוכז פעילות שירותי הדיור המוגן) ולאחרונה חתם על הסכם עם רמ”י כי הבניין יושלם תוך שנה מקבלת ההיתר.

ראש המועצה, אייל שמואלי, העיר כי למעשה בניין C  כבר עומד, אלא שנבנה עם 5 קומות, בניגוד להיתר שהיה על 3 קומות בלבד. עודה הסביר כי הקומות הנוספות נבנו על סמך הבנות ואישורים מכל הגורמים (אבל ללא היתר רשמי מהועדה לתכנון ובניה…).

 

כפרניק 20201207_2001440000-scaled עוד תכנית לגולדן ויליג'
עו”ד יוסף עודה מציג את הגולדן ויליג’ במועצת כפר ורדים

 

היזם הבהיר כי בכוונתו להשלים את מלוא זכויות הבניה במקום הכוללת 202 יחידות: 103 למכירה ו-99 לדיור מוגן (השכרה). לדבריו, הבניה לגובה באה במטרה להגדיל את השטח הירוק – כאשר ברור שאחד בא על חשבון השני: בניינים גבוהים = עוד שטח ירוק / בניה נמוכה = פחות שטח ירוק.

במענה לשאלה, השיב עודה כי בחלק הוותיק של המתחם נטעו מעט עצים (כנראה 9) משום שרצה להשאיר מדרכות רחבות ללא מכשולים, וחשב שהעצים והצל יגיעו מהגינות הפרטיות הצמודות.

נושא נוסף שהובהר בישיבה: האחריות על התשתיות בכל המתחם (כבישים, תאורה, נוי, ניקוז וכו’) תחול על היזם לתמיד. בכוונתו להפעיל מתחם דיור מוגן להשכרה ביחידות בגודל של 48-70 מ”ר והתחייב לטפל בתשתיות בכל הגולדן וילג’ (כולל באזור הבתים הפרטיים) “לעולמי עד” – וזאת משום שמדובר במתחם אחד, כמו “בית משותף” בעיר.

בסיכום הדברים אמר שמואלי, כי אישור התכניות נמצא בסמכות הועדה המקומית לתכנון ולבניה, ולמועצה יש אפשרות להשפיע על היבטים שונים בתכנית, שתעלה לדיון בוועדת הבינוי של המועצה (וועדה ממליצה).

ירמי אגרט, תושב הגולדן וילג’ וחלק מהקבוצה שתבעה את עודה, ביקש להתייחס לדברים, אולם שמואלי אמר כי לא יאפשר כרגע דיון  בנושא.

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן