להניף דגל שחור


טיקוניקרטיה, דמוקרטיה, אפידימולגיה ומה שביניהם

 

מאת: נוריאל יוסף (מ.א) (לשעבר, מזכיר ועדת העבודה והרווחה בכנסת). תקציר

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-22-at-16.10.41-1-scaled להניף דגל שחור
יוסף נוריאל: להרים דגל שחור כנגד השלטון

 

והארץ הייתה שקטה ודוממת, אין יוצא ואין בא תושבים נאנקים מחוסר מעש, חלק הפכו לפושטי יד וכולם מחפשים קיום.
סגר הוטל על המדינה, ואין  בהנהגה, פוצה פה ומצפצף.
מאידך – הממשלה והעומד בראשה עושים פוליטיזציה מהאפיטימולוגיה.
ופוליטיקה הכל אפשרי!
לאן ואיך הגענו לכך? האם התקרנפנו? במה חטאנו? אומרים: “מאה חכמים לא יוציאו אבן שטיפש זרק לבאר”.

שלטון ההישרדות

עברנו שלוש מערכות בחירות עד שהוקמה הממשלה הפריטטית. זה היה רעיון מחוכם של ביבי להתחבר עם “כחול לבן”. בכך הוא הרגיע את האזרחים שמאסו במסעי הבחירות ופירק את האופוזיציה. עושה כרצונו: הישרדות!

ההסכם שחתם עם כחול לבן הוא בבחינת המלצה ולא חוזה! גנץ למעשה הקריב את עצמו. במידה ובבחירות הראשונות ביבי היה מתפטר, “כחול ולבן” היו מתחברים עם הליכוד בראשות אישיות אחרת להקמת ממשלה יציבה.

אך ביבי התפטר? לא בא בחשבון!

הבחירות שנעשו בעבר עלו מיליארדים ועוד היד נטויה לקראת הבחירות הבאות. ההפסד הכלכלי היה מחצית מרזרובואר ההון שבידי האוצר.

הבחירות הרביעיות, בדרך!

אין התמודדות ריאלית חכמה ועניינית עם הקורונה, ישיבות אין סופיות והחלטות לא ברורות וכמעט דמיוניות – האופל מגיע אליך ישראל!

ביבי שקל כל החלטה, כל כלי, כל מינוי (תפירת תיקים) אך ורק לפי מידת ההישרדות שלו.

הוא מנסה לגרום לדה לגיטימציה של מערכת המשפט על-מנת לדחות כמה שיותר את המשפט בגין האשמות בשוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא רוצה להמשיך לשלוט הוא הרים “כל אבן” כדי לשרוד.

המספרים שמפרסמים על חולי קורונה השכם וערב האם הם אמיתיים? או סתם שטיפת מוח.

איך אמר דיזראלי “יש שקרים, יש שקרים מטונפים ויש סטטיסטיקה”, והמבין יבין.

תאמינו לי שקל הרבה יותר לשלוט כאשר יש אויב משותף, פעם הוא פנימי (הקורונה) ופעם חיצוני שזה (אירן) .

 

שלטון התאגידים

תאגידי המים מהווים את הקטר שמוביל את הליכוד.

הליכוד זה מפלגת “שלד” והשלד זה “תאגידי המים” שכוללים את רוב חברי ובוחרי הליכוד שעובדים בתאגידים.

ב-2001 נחקק “חוק תאגידי המים והביוב תשס”א  – 2001”.

על סמך חוק זה הוקמו 55 תאגידים. בתיקון לחוק בשנת 2018 הוצע להקים עד 30 תאגידים. בתקציב 2013 /2014 הוצע להקים 15 תאגידים.

למרות החקיקה בנדון לא בוטל אף תאגיד כי בחוק דובר על עשייה מרצון. כלומר, שהתאגידים יצטמצמו מרצון ולפי החלטה של הרשויות המקומיות. כמובן שנתנו “לחתול לשמור על השמנת” ולא הוקם אף תאגיד מאוחד!

כמובן שהחוק הזה ביטל את ההסדר שכל רשות מקומית יש לה מחלקת מים צנועה שמטפלת בהחזקת מערכת המים. בכל מקרה הקריאה היום של השעונים נעשית בצורה ממוחשבת ומרחוק. והגבייה היא אוטומטית. הפרויקטים לשיפור מערכת המים נעשו על ידי קבלני חוץ, כפוף כמובן למכרזים.

תקציבי התאגידים מסתכמים במיליארדים, במשכורות מנופחות, שכירת מבני משרדים במיליונים ועוד ועוד וזאת למרות שהעבודה היא ממוחשבת ונעשית  מרחוק.

הייעול והחיסכון של תאגידים אלה, הס מלהזכיר!

מבקר המדינה בביקורת ב-2017 טוען בדו”ח מיוחד על תכנון משק המים: “כי התאגידים אינם נחוצים וניהול משק המים חייב לחזור לטיפולם של הרשויות המקומיות כפי שהיה בעבר. אין הקפדה על מכרזים לקבלנים וקבלה לעבודה שגורמים שחיתות ציבורית, ופגיעה בטוהר המידות” כדי לממן פילים לבנים”. אלה שצורכים מיליארדים העלו את מחירי המים והוסיפו מע”מ.

מצרך כל כך בסיסי שכל התושבים משתמשים בו הפך ליקר ועם קושי לשלם אותו.

והחשבונות  המנופחים משתוללים!

איפה השיפור? איפה החיסכון?

 

שלטון הטייקונים

השלטון של הליכוד טיפח את מה שנקרא “הכלכלה החופשית” שלמעשה מנוהלת על ידי טייקונים שהתחילו לבנות “פירמידות”. נוצר מעגל קסמים: הטייקון מקבל הלוואה מהבנק (חברים, משפחה).

קונה חברה כלכלית ואח”כ מרוקן את המזומנים שלה. משלם עבור חלק מההלוואה. במידה והחברה מצליחה הוא קונה עוד חברה. וכך הוא בונה פירמידה חברה אחרי חברה.

אם החברה נכשלת אז עושים “תספורת” וזה על חשבון הציבור, לקוחות הבנק ו/או קרנות הנאמנות והפנסיות שמשקיעות במניות של אותו טייקון. זה שנים שאנחנו מקבלים פנסיה ולא רק שלא מקבלים תוספת לפנסיה אלא כל הזמן מאיימים להקטנת הפנסיה. לפעמים אף פוגעים בחסכונות הלקוחות.

אם החברה שהקים הטייקון פושטת רגל אז הוא בעצמו לא נפגע כי יש לו “אישיות משפטית נפרדת”. מה עוד יש לציין שהערבויות שלהם לבנקים הם די מומצאים.

חיזוק לטייקונים: חלק מהעובדים הבכירים באוצר עוברים לעבוד אצל הטייקונים שאתמול פיקחו עליהם. משרד האוצר נימצא בכיס שלהם. בשנות ה-80 בשליטת הליכוד נעשתה הפרטה ונמכרו רוב החברות ההסתדרותיות והממשלתיות לטייקונים. ב-2012 הוקמה ועדת הריכוזיות להגברת התחרות במשק יחד עם משבר כלכלי עולמי שהיה ב-2008. וכן “מחאת האוהלים” ב-2011 כל אלה גרמו לפגיעה קשה בטייקונים שחלקם ירדו מנכסיהם.

יש השערה שהם חייבים לבנקים כ-100 מיליארד ₪. כמובן שהכסף יילקח מלקוחות הבנקים מפנסיות שלנו שנפגעו.

 

שלטון הבירוקרטיה

גופי מנהל ציבורי מתנפחים לאט לאט עד אשר מגיעים לחוסר תפקוד: ממשלה שאמורה להכיל 18 שרים, כיום יש לנו 36 שרים. הכנסת שאמורה להכיל 120 ח”כים כיום על השולחן החוק הצרפתי שמאפשר מהשר להתפטר מהכנסת להכניס במקומו לכנסת חבר ממפלגתו. כלומר יש לנו 120 ח”כים ועוד 36, סה”כ 150 ולאלה יש לכל אחד לשכה, נהג ,מזכיר, עוזרים, דובר ומחלקת מחקר חדשה שהוקמה בכנסת.

בעבר היה צוות מצומצם בכל ועדה בכנסת וכיום יש צבא של עוזרים.

 

שלטון הקלקלה

בזבוזים על חשבון האזרחים, חוקיים ולא חוקיים, רפואה רעבה במיוחד לתקנים של רופאים ואחיות, רווחה שבורה שלא מתפקדת בעניין אלימות במשפחה, דיכאונות, ואנשי סעד רעבים ללחם. מערכת חינוך על הפנים, שתי שנות הוראה הם מבחינת בדיחה והתוצאות יהיו בעתיד.

מחיר מופרז של הגז (פי שתיים שלוש מהערך הריאלי), החשמל, המים והתאגידים, וכו’ וכו’.

זוהי פגיעה קשה מאוד לכל אחד מהאזרחים. הרזרבואר הכספי של המדינה ירד בחצי, הממשלה עומדת לפני פשיטת רגל ויש מיליון מובטלים.

הסכנה: העלאת מיסים גם על מגזרים עניים והרחבת פער בין השכבות החברתיות. ועדיין הממשלה עומדת על כרעי תרנגולות וצופה לעוד מערכת בחירות.

 

סיפור מהמקורות היהודים

יהודי רוצה להגיע לביתו וחשב לקצר את הדרך ולעבור ביער, אך הוא תעה בדרך ואז הוא נפגש בהלך תועה אחר. אז חשב אותו יהודי אולי ההלך יראה לו סוף סוף את הדרך הנכונה. לאחר שפנה אליו ואמר להלך גם אני תועה בדרכי אז בוא נלך יחד נחפש את הדרך הנכונה. מה שבטוח אמר ההלך, לא נלך מהדרך שאני באתי ממנה כי היא שגויה אנחנו צריכים ללכת בדרך אחרת.

תרימו דגל שחור! והגיע הזמן לבחור אישיות חדשה אמינה, ישרה, מקצועית כדי ללכת בדרך הנכונה.

 

מאת : נוריאל יוסף , כפר ורדים גומא 5 050-3250018

(ניתן לקבל את מלוא המאמר)

 


3 תגובות

  1. אודי הגב

    הכתבה הזאת פשוט נוגעת במדוייק בריקבון שקיים במדינה שלנו היום. חייבים שינוי!

  2. שמואל הגב

    כתבה מרשימה

  3. עינבר נוריאל הגב

    1)המאמר כתוב יפה ומנומק.
    2)אודי, המדינה לא רקובה! הודו רקובה למשל! שינוי זו לא מילת קסם!
    3) יוסי, האלטרנטיבה שאתה מציע ניסו אותה כבר(“לבחור אישיות חדשה אמינה, ישרה, מקצועית כדי ללכת בדרך הנכונה”)! כחול לבן! וזו התוצאה ממשלה פריטתית!
    4) שלטון הליכוד זה הרע במיעוטו!
    5) אין אלטרנטיבה שילטונית לליכוד בהצע הקיים במערכת הפוליטית.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן