התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע”ש קרנר


בשבוע הבא: דיון בוועדה המקומית והפגנה * ועד הורי בית הספר מעלה הגליל: סכנה לילדים * מזכירות מעונה: האנטנה חיונית להורדת הקרינה ופלאפון התחייבה לכך

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-06-17-at-16.07.26 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
תכנית האנטנה הסלולרית במעונה בסמוך לבית ספר מעלה הגליל

 

 

ביום שני הקרוב, 24/6/19 בתשעה בוקר, תתכנס הוועדה המקומית לתכנון ובניה במעונה לדיון בתכנית חברת פלאפון ומושב מעונה להצבת אנטנה סלולרית כ-300 מטר מבית הספר היסודי “מעלה הגליל” ע”ש קרנר בו לומדים כחמש מאות תלמידים. תורן האנטנה, בגובה 32 מטר, ימוקם בין כביש 89 ובית העלמין של מעלות-תרשיחא וסביר להניח כי לאחר הצבתו על-ידי פלאפון, יצטרפו לאותו התורן חברות הסלולר האחרות.

במקביל לישיבה, מתכננים הורי התלמידים הפגנה גדולה כנגד הצבת האנטנה מול משרד הועדה במעונה. המפגינים גם ימחו על כך שלא נתנה להם האפשרות להציג את עמדתם בוועדה ולהשתתף בדיון.

 

כפרניק 00000877986578 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
עו”ד צחי בן עיון: מחקרים מראים על פגיעה קשה בבריאות הציבור

 

 

כפרניק 0000087798898 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
עו”ד צחי בן עיון: לזמן את כל המתנגדים לדיון בוועדה המקומית לתכנון בניה

 

 

לדברי עו”ד צחי בן עיון מצוריאל, המייצג את ועד הורי בית הספר (ובעצמו היה בעבר יו”ר הועד), נושא האנטנה נמצא על הפרק כבר מספר שנים, אולם בשתי הזדמנויות שונות ירד מהפרק. לפני מספר שבועות הוגשה התכנית לאישור בוועדה המקומית ומאות מהורי בית הספר הגישו התנגדות וגם ביקשו להופיע בוועדה, כמקובל בהתנגדויות.

אלא שעו”ד מיכאל סיגל, היועץ המשפטי של הוועדה המקומית, שיגר מכתב לעו”ד בן עיון בו נאמר, בין היתר, כי לאור בקשות ההתנגדות הרבות ואי הסכמת המתנגדים להופעה בפני הועדה של נציגים בודדים מכל קבוצת מתנגדים – החליטה הועדה שכל הדיון יהיה ללא נוכחות פיזית של המתנגדים, אלא רק על-פי מסמכים בלבד.

 

כפרניק 0000087798699802 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
מיכאל סיגל: הדיון בהתנגדויות על בסיס מסמכים בלבד

 

 

עו”ד בן עיון זועם על ההחלטה, וטוען שהיא מנוגדת לזכויות המתנגדים, ואפילו מזכיר שבעבר נערך דיון בנושא המקווה בכפר ורדים בנוכחות עשרות רבות של תושבים שהציגו טענותיהם בפני הועדה.

לדבריו, יש לברר גם מה האינטרסים העומדים מאחורי היוזמה להצבת האנטנה, כאשר מושב מעונה ירוויח מכך אלפי שקלים בכל חודש, תוך סיכון ילדי בית הספר. בין המתנגדים גם הורים מבית הספר מקיף תרשיחא הסמוך, מעיריית מעלות-תרשיחא שהאנטנה צמודה לבית הקברות ועוד תושבים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-06-19-at-10.28.23 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
מיקום האנטנה ממש מעבר לגדר בית הספר מעלה הגליל במעונה

 

שלהבת הראל מעין יעקב, יו”ר ועד ההורים של בית הספר מעלה הגליל, אומרת כי כל ההתנהלות בעניין הצבת האנטנה לקתה בחוסר שקיפות, כולל ההחלטה התמוהה שלא לזמן את המתנגדים לישיבה. “לתחושתנו הולך להתבצע כאן מחטף, בו יציבו את האנטנה במהלך חופשת הקיץ וכך נגיע למצב מוגמר”, היא אומרת וקוראת לכל המתנגדים להגיע להפגנה ביום שני הקרוב.

 

כפרניק 64382700_2057340781041863_5476605046437183488_o התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
שלהבת הראל: נפגין נגד האנטנה הסלולרית

 

 

מנגד, שלומי בן שושן, יו”ר ועד מושב מעונה, אומר כי האנטנה דווקא תקטין את הקרינה הסלולרית באזור. לדבריו, הועד הזמין חוות דעת אצל משה נצר, מומחה בתחום הנדסת בטיחות, שקבע שעיקר החשיפה לקרינה הסלולרית מגיעה מהמכשירים עצמם הצמודים לגוף ולאוזן, ולא מהאנטנות. לכן, ככל שיש יותר אנטנות, ובקרבת מקום (בטווחי הבטיחות) – כך המכשירים הניידים פחות מתחממים ו”מתאמצים” לקלוט ולשדר, והקרינה הישירה והמסוכנת יורדת.

“לי עצמי יש בתי גידול לפטריות בסמוך לאנטנה, ושוכנעתי שאין בכך שום סכנה”, אומר בן שושן. “עובדה שבאספת האגודה שדנה בנושא היתה תמיכה גורפת של 40 תומכים ונמנע אחד. ללא מתנגדים”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-06-20-at-12.58.24 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר
פלאפון: הקרינה לא תגדל

 

גם דוד בן דוד (בנדה), מזכיר מושב מעונה, מחדד את הנושא ואומר כי האלטרנטיבה היתה הצבת האנטנה במרחק של כ-200 מטר מבית הספר, וזאת על עמוד של חברת מע”צ  (נתיבי ישראל) ללא כל פיקוח ושיקול דעת של המושב. לאחר שורת דיונים ובדיקות הוחלט על המיקום הנוכחי, כ-300 מטר מבית הספר וזאת לאחר שחברת פלאפון התחייבה בכתב כי רמות הקרינה לא תעלנה על רמות הקרינה הנמצאות עכשיו.

לדבריו, מושב מעונה קידם את התכנית על מנת שיוכל לקבוע את המיקום הרחוק ביותר מבית הספר ומבתי הישוב, וזאת מתוך דאגה לבריאות התלמידים, צוות בית הספר והתושבים. הנושא הכספי היה זניח, משום שמושב מעונה יקבל מחברת פלאפון 3,500 ש”ח פלוס מע”מ בלבד לחודש.

 

ראש המועצה המקומית שמעון גואטה מסר בתגובה:

מדובר בתכניות משנת 2011 שהוגשו לוועדה לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר. התכנית פורסמה להתנגדויות הציבור וזה הסטטוס נכון לעת הזו. טרם התקיים דיון בוועדה למתן היתר.

ראש המועצה פנה לוועד אגודת מעונה בבקשה לשקול חלופות אחרות להצבת האנטנה. ראש המועצה יקיים דיון רציני וענייני בנושא עם אנשי מקצוע וגורמים מוסמכים על מנת לברר את השלכות הקמת האנטנה. המועצה רואה חשיבות עליונה בדאגה לבריאות הציבור ולא תאפשר פעולה שתסכן את שלום ילדיה.

לשאלתנו: מה תהיה עמדת המועצה בדיון בוועדה? – לא השיב גואטה.

 

ממשרד החינוך נמסר כי מדיניות המשרד היא להבטיח את שלומם, בריאותם ובטיחותם של התלמידים במוסדות החינוך. יחד עם זאת המשרד איננו צד בכל הקשור לנושא. הדעת נותנת, כמו גם השכל הישר שהוועדה המקומית תקבל החלטה ברוח מדיניות המשרד.

 

להלן תגובת פלאפון: המתקן, שמיקומו תואם מול מושב מעונה, מיועד לתת שירות לתושבי האזור כדי להבטיח קליטה מיטבית, זאת כאשר כיום אין מתקן חלופי באזור. כמו כן, למרות שנערכו בדיקות מקדימות, נקבע כי תעשה בדיקה נוספת בסמוך להתקנה כדי להבטיח שרמת הקרינה מהמתקן תקינה ובהתאם לנהלים.

 

רשימה חלקית מאוד של המתנגדים להקמת האנטנה במעונה:

 

כפרניק 000008779000 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר

 

 

כפרניק 0000087790 התנגדות להקמת אנטנה סלולרית בסמוך לבית ספר ע"ש קרנר

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן