דורית אבנט ז”ל

הלל גלזמן בשם החברים: הפרחים מסמלים יותר מכל את מהות חייך ועשייתך


 

בשבוע שעבר (3/11/21) נערכה בכפר ורדים הלווייתה של דורית אבנט ז”ל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-03-at-16.23.42-scaled דורית אבנט ז"ל
פרחים על קברה הטרי של דורית אבנט ז”ל בבית העלמין כפר ורדים

 

אלו הדברים שנשא הלל גלזמן, בשם חברי הגינה הקהילתית:

לדורית היקרה

לא מובן לנו ובלתי נתפס שיצאת למסע בעולמות רחוקים והשארת אותנו כאן, שטופי דמעות וצער על לכתך באמצע עשייתך הנמרצת והבלתי נלאית למען הטבע, הסביבה והחברה האנושית בה אנו חיים. ראי את הפרחים הנפלאים שהביאו כל אוהבייך לעטוף אותך בדרכך האחרונה, הפרחים שמסמלים יותר מכל את מהות חייך ואת מהות עשייתך.  כידוע לכל, אהבתך לטבע טבועה בך בגנים שקיבלת מאימך יהודית ומאביך שלמה אילן ז”ל, שהיה אבי הגננות האקולוגית בישראל ואשר ספרו הנפלא “הגן הפורה – גישה אקולוגית לגן ולנוף” היווה את הבסיס לכל פועלך המקצועי בתחום הגננות, ולגישה האקולוגית בה דגלת כל השנים.

בשנת 2013 היית מיוזמי ומקימי הגינה הקהילתית בכפר ורדים ועד היום שמשת כאגרונומית הגינה, חברת הועד המנהל והאמא הרוחנית שלה. והנה כמה משפטים שאת הבאת בפני צוות מייסדי הגינה והם שמהווים עד היום – וגם לעתיד – את המסד הרוחני עליו מושתתת הגינה: “הגינה הקהילתית בכפר ורדים הינה פרוייקט ירוק, קהילתי והתנדבותי הבא לשרת את כל רבדי האוכלוסייה”.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-03-at-17.32.380000 דורית אבנט ז"ל
דורית אבנט, מהחברים המרכזיים בגינה הקהילתית

 

 

היום כבר ברור לכולנו הקשר בין איכות חיים לאקולוגיה. כימיקלים למכביר מרעילים את סביבתנו ואת משאבי הטבע מהם אנו ניזונים.  מכאן אפשר להבין את החשיבות של החינוך לקימות-אקולוגית, בתקוה שהדורות הבאים ישכילו לחיות בהרמוניה עם הטבע והסביבה.

הקמת הגינה הקהילתית הינה מעשה חינוכי-חברתי מהמעלה הראשונה. בעזרת הגינה הקהילתית כפר ורדים יוכל להיות סמן גדול בכיוון האקולוגי בר-קיימא, תוך שילוב כל האוכלוסיות והגילאים בכפר. יש בחיבור הפשוט הזה שלנו לאדמה דבר המקנה לנו תחושה טובה כיחידים וכחברה. פתאום שכנים שמעולם לא החליפו ביניהם מילה – יוצרים קשרים. קשישים לצד ילדים ומשפחות שלמות פונים “להתבשם” מריחה של האדמה. הערוגות שבגינה הופכות למקום שבו הטבע חוזר, נבנית חברה וקהילה, ילדים רוכשים ידע בסיסי.

מהגינה הקהילתית כולם יוכלו ליהנות: כל תושבי הכפר, משפחות וילדים, חניכי תנועות הנוער, ילדי הגנים, בתי הספר, הגיל השלישי ובעלי הצרכים המיוחדים. כל אלו יוכלו להשתלב בעשייה בגינה ובכל הפעילויות החברתיות והקהילתיות שיהיו בה.

 



 

דורית יקרה, לא נשכח לעולם איך שהיית עוברת כל שבוע בין הערוגות, בודקת את מצב הצמחים בהן ואת התחזוקה, ואז מידי פעם אומרת בקול רם: “מי זה בערוגות 17, 23, 47 ו-50? למה הם לא באים להוציא את העשבים?”… או: “צריך להודיע בקבוצה שכולם יבואו דחוף לנקות את הערוגות ולקטוף את הירקות שהבשילו… מי שלא יבואו לקטוף הירקות סתם ירקבו על השיחים וחבל!”

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-03-at-17.37.53-scaled דורית אבנט ז"ל
דורית נתן אבנט והלל גלזמן במפגש עם אביגיל הלר ממשרד החקלאות

 

תמיד ידעת להעיר את ההערות הנכונות ברוח אוהבת וחברית ולהמריץ בכך את חדוות היצירה והעשייה המשותפת בגינה.

בימים אלו הגינה עומדת בפני התחדשות גדולה בשיתוף עם המועצה. הקו הכללי אותו את הובלת להתפתחות הגינה בהמשך הוא כגינה “ברת קיימא קהילתית”. בין היתר היה חשוב לך להדגיש נטיעת עצי בוסתן ארץ ישראלים ובהם תיבות קינון לציפורים, להקדיש קטעים בגינה לצמחי תבלין ולצמחי צוף למשוך דבורים ופרפרים כהעשרה של המערכת האקולוגית וכסיוע כללי בשיקום האקולוגיה הפגועה של כדור הארץ.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-07-at-16.54.28-scaled דורית אבנט ז"ל
תעודת ההוקרה להתנדבות קהילתית לדורית אבנט

 

דורית יקרה, בשמי ובשם כל חברי הגינה הקהילתית, אנחנו מבטיחים להמשיך את דרכך ולממש את חזונך בעשייה למען הקיימות והקהילה, ולחנך לאורך את הדורות הבאים למען קהילה בריאה וחזקה. לנתן ולמשפחה – אנו איתכם בכאבכם הגדול ומבכים את לכתה של דורית מעמנו בטרם עת. נוחי בשלום ובשלווה על משכבך ותהי נשמך צרורה בצרור החיים.

**

 

השבעה לדורית אבנט ז”ל: 

עד יום  ג’ (9/11/21 /  כולל )

בבית המשפחה ברחוב יערה 3 כפר ורדים

שעות הביקור

10-14

16-20

 

 

 

 




3 תגובות

  1. בן עמי הגב

    עצוב עצוב

  2. אבנר שילה הגב

    עצוב, אך ג מרגש מאוד.
    דורית יקרה, לא אשכח אותך.
    תודה על הכל

  3. בחירות בגינה הקהילתית | כפרניק הגב

    […] נעשתה ע”י דורית אבנט ז”ל חברתנו, ממייסדות הגינה, אגרונומית במקצועה פעילה חברתית שנים […]

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן