הטבות המס לסיבוב נוסף


כחלון יכריע על הטבות המס
עודד שלומות

סיון יחיאלי: הצלחנו להשהות הפגיעה בהטבות המס. הכדור אצל שר האוצר.

כפרניק  מועצה אוגוסט 2015 הטבות המס לסיבוב נוסף

חוק ההסדרים: על שר האוצר לתקן את פקודת מס הכנסה כך שהטבת המס תינתן ליישובים בהתאם לקריטריונים אובייקטיביים, ברורים ושוויוניים כפי שנקבע בבג"ץ, ובהתחשב בקריטריונים שקבעה הממשלה בעבר.

 

סיון יחיאלי: הצלחנו להחזיר את הכדור לשר האוצר, וממשיכים במאמץ שתושבי כפר ורדים יהיו זכאים להטבות המס.

 

**

בישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה אמש, הציג ראש המועצה, סיון יחיאלי, את החלטת הממשלה הנוגעת לשינויים בהטבות המס.

כזכור, הרקע לשינוי בהטבות היה הוראת בג"ץ ממאי 2012 שהטיל על המדינה לקבוע קריטריונים אובייקטיבים להטבות, והצעת האוצר (שנפלה בשל הקדמת הבחירות) לקריטריונים חדשים, שלפיהם כפר ורדים – בשל מרחק מהגבול ומדד סוציו אקונומי גבוה – הוצא מרשימת הישובים שתושביהם זכאים להטבות.

 

החלטת הממשלה הנוכחית, משבוע שעבר, מסובכת, אך משאירה לשר האוצר לקבוע מחדש את "תיקון" פקודת המס, "בהתחשב" בקריטריונים שנקבעו בעבר:

 

בהתאם לפסק הדין אשר דחה את מועד כניסתו לתוקף של פסק הדין למשך שנה כדי לאפשר לממשלה ולמחוקק להסדיר את הנושא ולקבוע קריטריונים לקבלת הטבות המס שיהיו אובייקטיביים, ברורים ושוויוניים. ולאור החלטות נוספות של בית המשפט העליון אשר הסכימו לדחות לתקופות נוספות את מועד כניסתו לתוקף של פסק הדין אשר האחרונה שבהן ניתנה ביום 19.7.15 ואשר האריכה את מועד כניסתו לתוקף של פסק הדין עד ליום 30.11.15 , וקבעה, בין היתר, כי "נעתר לבקשה זו, אך הגיעה השעה לסיים את העניין. מועד כניסתה לתוקף של הצהרת הבטלות יוארך זו הפעם, ככל שמדובר ביישובים הבאים: המועצה האזורית ערבה תיכונה, המועצה האזורית חבל אילות, המועצה המקומית חצור הגלילית, ערד ובית שאן". להטיל על שר האוצר לתקן את פקודת מס הכנסה ולשלב תיקון זה במסגרת חוק התכנית הכלכלית לשנים 2015-2016 כך שהטבת המס תינתן ליישובים בהתאם לקריטריונים אובייקטיביים, ברורים ושוויוניים. כפי שנקבע בפסק הדין, ובהתחשב בקריטריונים שקבעה הממשלה בהחלטה 2083 מיום 7.10.14

 

ראש המועצה הדגיש כי משמעות ההחלטה, שהצלחנו להחזיר את הכדור לשר האוצר ולא נקבעו בהחלטת הממשלה הקריטריונים הסופיים, אשר הוצאו ממנה ברגע האחרון.

 

עוד ציין יחיאלי, כי מועצת כפר ורדים ניצלה משני איומים תקציביים שהיו בטיוטות הראשונות של תקציב המדינה והוצאו ברגע האחרון, בעיקר בשל פעילות נמרצת של מרכז השלטון המקומי:

* תקצוב דיפרנציאלי של שירותים ממלכתיים (למשל, רווחה) באופן כזה שישובים מרמה סוציואקונומית גבוהה, יעבירו כספים לישובים חלשים יותר. קרי, שכפר ורדים יממן את עיריית ירושלים.

* ביטול תקצוב רשויות דרך "רזרבת שר". מנגנון מקובל ויעיל לביטול עיוותי תקציב שונים.

 

יחיאלי אמר, כי אנחנו נמצאים זמן רב תחת התקפה רחבה של השלטון המרכזי כלפי ישובים מצליחים והפריפריה, עם גזירות שונות ומשונות, כמו ההצעה הבלתי מוסרית לתקצוב דיפרנציאלי שמשמעותה תוספת של 35% ארנונה בכפר ורדים.

ראש המועצה הודה לעוזר ראש המועצה ניר מסיקה, למנכ"ל אביעד כהן ולמנהלת הלשכה ענת מינסטר על העבודה החשובה והמקצועית שעשו לצדו מול משרדי הממשלה, כמו גם למשרד הלוביסטים גורן-עמיר שמלווה את המאבק בשימור הטבות המס.

 


0 תגובות

  1. דני הגב

    הטבות מס
    אולי הגיע הזמן להפסיק להפחיד את התושבים עם נושאים שכבר מזמן נמאס לשמוע מהם אם הממשלה היתה רוצה להפסיק היא הייתה מבצעת מזמן.במקום לנסות לקבל מחמאות מהתושבים על פעילות בנושא זה כבר מזמן המועצה הייתה צריכה לפעול כנגד הממשלה לדאוג להשיג מאזור תעשיה תפן מיסי ארנונה ובכך להוזיל את המיסים שמובילים את הישוב לשממון.

  2. יורם הגב

    לא מבין
    לא הבנתי דבר, אפשר להסביר במילים פשוטות?

  3. חיים הגב

    עפיפונים
    סיעת אופק פרסמה בפייסבוק שבחג היישוב יהיה פסטיבל עפיפונים בכפר.זה הפסטיבל הכי מתאים לכפר.בכפר היפה שלנו באמת דברים פורחים באוויר.עד מתי ?

  4. הורי חיילים הגב

    ראינו תגובה של הורי חייל שכפר ורדים ביטלו לו את ההסעה בימי א
    גם אנחנו סבורים שכפר ורדים מוכיח מידי יום א שהו מיצה את עצמו
    וקוראים לראש ערית מעלות מר בוחבוט ליטול את כפר ורדים מידי סיוון יחיאלי וכל חברי המועצה.
    קוראים לכל התושבים לפנות לשר לענייני פנים שיצרף את כפר ורדים למעלות

  5. אני הגב

    הסבר
    הפסד היה אם הממשלה היתה קובעת חד משמעית כפר ורדים בחוץ – זה לא קרה.
    ניצחון היה אם הממשלה היתה קובעת חד משמעית כפר ורדים בפנים – זה לא קרה.
    מה כן קרה?
    הממשלה החליטה לא להחליט כי אם לגלגל לידיו של שר האוצר את ההחלטה אם לתת לכפר ורדים (מבחינת סיוון הדחייה בהחלטה היא ניצחון)
    העניין ששר האוצר חייב לקבל החלטה עד 30.11.2015
    עד אז סיון והלוביסטים ששכר ינסו לגרום לו לפסוק לטובת כפר ורדים

    מה שאומר שכרגע לא יודעים כלום עם שום דבר כי אין החלטה!

  6. אבא של חיילת הגב

    ״הורי חיילים״ וממעלות יש הסעה לחיילים???
    לא שכנעתם… אם כבר להפך…

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן