תחבורה ותב”רים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

בתכנון: הסדרת צומת הכניסה לכפר והמשך כביש 8833. אושרו תקציבי הנגשה, חירום ושביל אופניים.

כפרניק IMG_5377 תחבורה ותב"רים

אושרו תקציבי הנגשה, חירום ושביל אופניים.

 

בתכנון: הסדרת צומת הכניסה לכפר והמשך כביש 8833.

 

תערוכה חדשה של אנדריאס מאייר.

 

**

 

בישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה בתחילת השבוע אושרו שלושה תקציבי פיתוח (תב"רים):

 

אושר תקציב של 850 אש"ח לסלילת שביל אופניים ברחוב תבור, בין כיכרות 7 (ארבל) ו-9 (מארג).

במימון: 595 אש"ח משרד התחבורה, 255 אש"ח מקרנות הרשות (תקציבי פיתוח של המועצה).

ראש המועצה, סיון יחיאלי, הסביר כי בשנים האחרונות התווספה תנועה גדולה של אופניים, בעיקר חשמליות. בקטע הכביש האמור, הקרוב לבתי הספר אמירים ותפן, יש מספיק מקום לסלילת שביל האופניים והתקבל לכך תקציב גדול ויעודי ממשרד התחבורה שכדאי להשתמש בו.

מאיר גרינפלד: אנחנו מבקשים לקבוע תכנית עבודה מסודרת לתחזוקת התשתיות, הכבישים והמדרכות בכפר ולידע את המועצה והציבור על התכנית והלו"ז.

יחיאלי: אין קשר ישיר בין התב"ר הזה לבקשתך. בכל מקרה מחלקת ההנדסה עוסקת בנושא ותטפל על-פי הצרכים וקבלת תקציבים "ישן תמורת חדש" מרשות מקרקעי ישראל.

גרינפלד: אנחנו נימנע כמחאה על היעדר תכנית תחזוקה מסודרת.

בעד אישור התב"ר: סיון יחיאלי, נורית שפירא, עופר כהן, איריס וקנין ויורם איילון.

נמנעים: מאיר גרינפלד וציפי דיקמן.

נעדרים: דבירה גזית ויואב ניצב.

 

**

אושר פה אחד תב"ר של 110 אש"ח להנגשת בית ספר קשת. מימון מלא: משרד החינוך.

**

אושר פה אחד תב"ר של 41 אש"ח למוכנות לחירום במימון מינהל החירום במשרד הפנים.

 

***

 

עוד טרם הדיון בתב"רים, עדכן יחיאלי את חברי המליאה, כי נערכה לאחרונה פגישה עם נציגי משרד התחבורה וכי נדונו מספר פרויקטים כמו הסדרת צומת הכניסה לכפר (הוקצו 200 אש"ח לתכנון), תיקון הבורות ברחוב אשכר (תוקצב ל-2016) ותחילת התכנון של המשך כביש 8833 (עין יעקב / געתון / יחיעם) האמור להמשיך מזרחה, בין כפר ורדים לתרשיחא, ועד לכביש 854 (מעלות / תפן / כרמיאל) ולתת מענה תחבורתי מרכזי לשלבים ב' וג' וכן לגבעת האורנים.

איריס וקנין: מה בנוגע להסדרת רחוב שניר? למה תאגיד המים לא מטפל בריבוד הכביש?

יחיאלי: צריך להיות הגונים כלפי התאגיד. הכביש בשניר מתפורר לא רק בשל עבודות התשתית של הנחת צינור המים החדש, אלא בעיקר בשל "הזדקנות" האספלט. יש התלבטות. בתחילה חשבנו לרבד מחדש בעלות של כ-1.7 מיליון ₪. אלא ששי קולונימוס, מהנדס המועצה, העלה הצעה להסדיר את כל הרחוב כולל מדרכות, בדומה לפרויקט שעשינו בחלק העליון של רחוב מירון, וזאת בעלות של מעל 3 מלש"ח. זה סכום מאוד גדול וצריך לזכור שכל הרחובות בשלב ב' לא עברו אפילו ריבוד שני. צריך לקבוע סדר עדיפויות. בכל מקרה בבעיות בטיחות אנחנו מטפלים באופן מיידי.

גרינפלד: מה בנוגע ל-3 מיליון ₪ שהחברה לפיתוח צריכה להעביר?

יחיאלי: העבירו כבר 2 מיליון, ע"פ אבני דרך שנקבעו, בעיקר בהתקדמות אולם הספורט.

וקנין: קראתי שיש התנגדות תושבים לכיכר החדשה בחרצית.

יחיאלי: אין התנגדות, אלא ביקורת על סדרי העדיפות. לצערי, חלק גדול מתקציבי הפיתוח אינם ניתנים לניוד לפי הצרכים. אנחנו לא יכולים לערבב בין ריבוד הכביש לתקציב שהתקבל לבטיחות. זה לא אותו "ייעוד". הכיכר בחרצית מיועדת בעיקר להאטת התונעה בכביש המסוכן הזה.

**

בפתח הישיבה הפנה יחיאלי את תשומת לב החברים (כולל מועצת נוער שנוכחה בתחילת הישיבה. ראו ידיעה נפרדת) לתערוכה חדשה של אנדריאס מאייר המוצגת בחדר הישיבות. מאייר, בן 95, עובד בעיקר במתכת. את התערוכה אוצרות דקלה גרציאני ורפאלה פוקס.


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן