קשת בענן


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
יעל שמיר

שואפים לגדל תלמידים בעלי תחושת מסוגלות גבוהה ולצייד אותם במיומנויות הנדרשות לעצמאות.

כפרניק  כפר הורדים קשת בענן

ענת שוורץ, מנהלת בית הספר קשת מסכמת שנה

 

במשרדה הנאה של ענת שוורץ,מנהלת בי"ס היסודי קשת,  תלויים ציורי ילדים שניתנו לה עם הקדשות אישיות. מזה שנתיים שהיא מנהלת את ביה"ס המונה 535 תלמידים  הלומדים ב-17   כיתות: א'-ו'.

ענת נשואה ואם לשלושה ילדים. היא הוכשרה כמאמנת אישית ובעלת תואר שני בהוראה.

בשיחתנו היא לבבית, פתוחה ושמחה לשתף בחזונה החינוכי ובתפיסת עולמה.

"החינוך  הוא תיקון עולם. עבורי  זו דרך חיים ולא עוד מקצוע או מקום עבודה. מי שסיכם את זה יפה הוא יאנוש קורצ'אק שכתב: 'לתקן את העולם פירושו לתקן את החינוך'  ומכאן שגם ההיפך – תיקון החינוך הוא למעשה תיקון עולם."

ענת מתגוררת בשכניה שבמשגב, היא פעילה בקהילה במקום מגוריה וזהו הבסיס לערכים שהטמיעה בבית הספר. לדבריה, ביה"ס  פתוח לאורחים ולמתעניינים. הוא  בית בטוח ומגונן,  המשפיע ומחזק את תחושת השייכות של הילדים אליו.

מידי חודש היא מקיימת  את מפגשי "קשת וענת" במסגרתם היא נפגשת עם קבוצות תלמידים ושומעת מהם על חוויותיהם כתלמידים בביה"ס ומה ראוי בעיניהם לשמר ולשפר.

בית הספר, היא אומרת,  מותיר חותם בנפשם של הילדים והם בתורם משאירים משהו מעצמם:  "השנה למשל, התחלנו בפרויקט שנתי באמנות לתלמידי כיתות ו' שנקרא  "חותם ו'". מדובר בתהליך של סיכום שש שנות ההתבגרות שלהם בביה"ס והותרת חותם אישי אמנותי ומשמעותי שיישאר לקשט ולפאר את ביה"ס. מחזור ל' שסיים את בית הספר השנה היה הראשון להשאיר את חותמו.

בית הספר מיישם עקרונות השילוב וחינוך לקבלת השונה. כיתת התקשורת נותנת מענה ייחודי לצורכי תלמידים בעלי לקות תקשורת ומסייעת להם להשתלב בכיתות ה"אם" הרגילות.  

ביה"ס חי ופועל בתוך הקהילה ויחסים אלו הינם מורכבים וחשובים  מאוד.  שער ביה"ס פתוח תמיד לכולם בטקסים  ובאירועים. הקהילה מוזמנת ושותפה לפעילויות ולעיתים רבות אף יוזמת מתוכה רעיונות לפרוייקטים.  

יוזמה משותפת של ועד ההורים עם צוות ביה"ס היא "בוקר הורה מעשיר" במסגרתו הורים נותנים הרצאות בתחומי תוכן שונים, מעבירים שיעורים בתחומי המומחיות שלהם. שת"פ והשיח שביה"ס מקיים עם הקהילה הם מגוונים:

ביה"ס מקיים מפגשים עם מועדון גיל הזהב בפעילות המהווה גשר רב-דורי. תלמידי כיתות ה-ו משתתפים בפרויקט כולננה שבבסיסו שתופי פעולה בין המגזר היהודי והערבי וכן מקיימים דיאלוג עם תלמידי ביה"ס היהודי קינג דיויד במנצ'סטר, בריטניה.

בצד חיזוק הקשר עם הקהילה ופתיחת שערי ביה"ס אל העולם אנו שמים דגש רב על התמקצעות וקידום הפדגוגיה. גולת הכותרת היא מעבר ללמידת חקר במודל של דיאלוג יצירתי. מודל זה פותח בביה"ס ברמות חפר ועיקרו למידת חקר בצוותים של כשלושה תלמידים אשר מתבקשים לפתח את המסקנות מהחקר לכדי תובנות רחבות יותר ובעלות משמעות לחיים. התלמידים משתפים את הקהילה בתוצרי הלמידה במסגרת "בימות שיתוף" ומקבלים עידוד והכוונה להצגת נושאי החקר בדרך יצירתית. בשנה האחרונה התנסו התלמידים בדיאלוג אחד, אנו מקווים להמשיך ולפתח את המודל בשנים הקרובות . "המטרה לעודד חשיבה, יצירתיות, בחירה, עצמאות וסקרנות טבעית בתהליכי ההוראה והלמידה.

השנה החלה לפעול בביה"ס תוכנית אמירים לעידוד מצוינות. אנו שואפים לכך שביה"ס יסייע למיצוי היכולת האישית והביטוי העצמי של התלמידים במגוון עולמות תוכן. במסגרת התוכנית הוספנו שיעורי תיגבור בתחומי ערבית, מחשבים, מתמטיקה, מדעים ופיתוח מנהיגות עבור אותם תלמידים שאותרו כמצטיינים.

 

"עבורי, ביה"ס קשת הוא  מפגש יפהפה ובלתי אמצעי בין גורמים שונים ומגוונים, מקום של תקווה.  בביה"ס יש 54 אנשי צוות טובים, מסורים ואחראים לילדים. חשוב לצוות להתמקצע תמידית. אנו שואפים לגדל תלמידים בעלי תחושת מסוגלות גבוהה ולצייד אותם במיומנויות הנדרשות לעצמאות בכל תחומי החיים.

אנחנו יוצאים לחופש עם הרבה תובנות על השנה החולפת ותוכניות לשנה הבאה ואני מאחלת לילדים חופשה מהנה ובעיקר בטוחה."


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן