פעמיים קליק


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
צוות הספריה

מציצנות ואסקפיזם. הגר שבתאי בתערוכת צילומים בספריית כפר ורדים.

כפרניק  קליק - הגר שבתאי - גלרית הספריה - נורית ושמוליק פעמיים קליק

מציצנות ואסקפיזם. הגר שבתאי בתערוכת צילומים בספריית כפר ורדים.

Cl7ooCImkCA

 

בשבת 17.10.15 נפתחה בגלריית הספרייה תערוכת צילומים של הגר שבתאי. הגר סיפרה על תהליך העבודה ובחירת הצילומים לתערוכה, סיון יחיאלי בירך והדגיש את חשיבות העיסוק בתרבות וברוח גם בימים קשים אלו ושמוליק גרציאני ליווה בגיטרה את נורית שניר בשני קטעי שירה.

מדברי האוצרת אביבית גולן שוץ: תערוכת צילומים היא אחלה אסקפיזם בימים "נפלאים" אלו. כשראיתי את הצילומים של הגר, חשבתי מיד על הסרט של היצ'קוק "חלון אחורי".

מתוך הויקיפדיה על הסרט: "טכניקת הצילום של הסרט יוצרת תחושה של מציצנות. המצלמה "משוטטת" בין חללים וחושפת לצופה את האירועים מזווית מיוחדת. סצנת הפתיחה של הסרט נפתחת כבאולם קולנוע ישן, כאשר הפרגוד עולה וחושף את המתרחש מחוץ לחלון חדרו של ג'ף. המצלמה משוטטת בשכונה ומציגה את החיים בה, ולאחר מכן נכנסת לתוך החדר של ג'ף ומספקת לצופה את המידע והעלילה. הסרט בנוי כסרט בתוך סרט. ג'ף הוא בעצם כמו צופה קולנוע. בקולנוע המסך עולה ומוקרן הסרט. כך גם אצל ג'ף בדירה, הווילונות עולים בתחילת ה"סרט" ויורדים בסופו. למעשה, היצ'קוק מפנה לעברנו אצבע מאשימה בכך שגם אנו, כצופי קולנוע, עוסקים במציצנות."

כך גם בצילומים של הגר, היא מצלמת את הצלם ואת המצולמים. בתמונות רגילות, נושא העבודה הוא המצולם או המצולמים, אנשים או נופים. בצילומים של הגר הסדר מתהפך, הצלם הופך לנושא העבודה. ואנחנו "המציצנים" מתבוננים מהצד בסצינה האינטימית שבין צלם למצולם.

 


0 תגובות

  1. חברה הגב

    הצלמת מוכשרת ללא ספק. (היא
    הצלמת מוכשרת ללא ספק. (היא מוכשרת מאוד גם בבישולים…)

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן