פותרים בדיבורים


על הבריכה, הביטחון והניקיון בכפר ורדים
יקי טובי

על הפרק בכפר ורדים:

הבריכה, הביטחון והניקיון 

כפרניק 5676578585 פותרים בדיבורים

אחרי מעקב צמוד בעיתונות המקומית הכתובה ובאתר האינטרנט המקומי, גיליתי שישנם מספר נושאים חמים אשר מטרידים את רוב האוכלוסיה בכפר ורדים וההתעסקות בהם על בסיס יומי היא גבוהה. התגובות והערות הכאובות והציניקניות פורחות לאויר והופכות את הנושאים הנ"ל לבוערים אך כנראה לא בוערים מספיק במקומות הנכונים.

 

נושא ראשון הבריכה –

אנשים מתרעמים על המחיר, השירות, ההתנהגות וההתנשאות של הצוות. עיקר הטענות מופנות למחיר המופרז בכניסה ולאחר מכן במזנון.

כאחד שמגיע מתחום הספורט, אני מודה שהמחיר הכללי לתושבי המקום בקאנטרי הוא גבוה מאוד, בעיקר בכניסה חד פעמית ובמזנון. חוסר הסבסוד לתושבים בהחלט מרחיק אותם מביקור חוזר במקום.

קיים ויכוח סביב גובה המחירים ויש שיאמרו שהם סבירים, אך תושבי הכפר חייבים לקבל מחיר מיוחד בכדי שיהפכו להיות הרוב במקום וירגישו שייכות ורצון לחזור. לגבי השירות: מביקורי החוזרים במקום נתקלתי בשירות סביר לחלוטין, צוות מנוסה ורמת ניקיון סבירה. אישית לא נתקלתי ביחס מתנשא או זלזול, אך אי אפשר להתעלם מכמות הקולות מסביב המעידים על יחס שכזה.

מוסכם שהקאנטרי צריך להיות חלק מהישוב ולשרת אותו ברמת מחירים לכל כיס ושירות מעולה. מקומו וחשיבותו של הקאנטרי היא אדירה והטענות הרבות נגדו מחייבות בדיקה יסודית עם מסקנות ויישום מעמיקים. בשביל לשנות צריך לעשות, וזה כמובן מחייב יוזמה נרחבת וכוללת. הבעיות כמובן ניתנות לפתרון, וצריך הרבה סבלנות והבנה איך פועלת המערכת ומהם מניעייה.

התושבים צריכים לעשות מנוי כאן בכפר ולא לצאת ולחפש מקומות אחרים זולים או נעימים יותר. הרי הקאנטרי הוא קודם כל שלנו ובשבילנו, וכשאנו מחפשים פתרונות מחוץ לכפר זו העדות הטובה ביותר לכך שקיימת בעיה וחייב לבוא פתרון. כמו שאנו מצפים לשחק כדורגל במגרש בכפר או להחליף ספר אצלנו בספרייה, כך אנו מצפים להשתמש בקאנטרי ולהנות משירותיו ובכך להפוך אותו לאופציה הטובה ביותר בשבילנו.

 

כפרניק swimmer SM פותרים בדיבורים

איור: מיכל גליק, אומנית ומטפלת באיזון גוף-נפש

 

 

נושא שני ביטחון –

קשה להרגיש ביטחון בכפר ורדים. הרי אין שמירה, אין שער בכניסה, הכל פרוץ וכל אחד בכל שעה יכול לבוא ולחנוך את הטרקטורון החדש שלו ברחובותינו. כיום כל ישוב שמכבד את עצמו ואת ביטחון תושביו מציב בכניסה שער חשמלי המופעל ע"י קוד בטלפון, ובשעות הלילה נמצא שומר חמוש האחראי על שנתינו השקטה ובנוסף מסתובבת ניידת סיור קבועה וגלויה המקרינה ביטחון וכתובת לאירועים חריגים.

אנו חייבים שינוי תפיסתי והצפת הבעיה במקומות הנכונים. לא מספיק מצלמות וצוות מתנדבים. הבעיה כאן דורשת עומק, יכולות נרחבות ותקציב. הביטחון נמדד לפי ההרתעה בצד המבצע ותחושת הציבור ולא לפי כמות הפריצות; שהרי פריצות יהיו תמיד, אך בעזרת ההרתעה והשקיפות ניתן לתת ביטחון לתושבים ולפתור את מרבית הבעיה עוד לפני שהתחילה. הציבור חייב לדעת כל הזמן ששומרים עליו, לדעת מה עושים בשביל שישן בשקט, לדעת איך להתגונן ולמי לפנות. כישוב שנמצא בלב קו העימות אנו צריכים להיות ערים הרבה יותר לנושא הביטחון וכמובן למצוא פתרונות ולהיות יצירתיים כדי שכולנו נישן בשקט גם בצהריים.

 

נושא שלישי ניקיון –

כפר ורדים הוא מקום נקי מאוד ומטופח, גם אם לפעמים יש קקי על המדרכות או עלים בצד הדרך. מספיק להסתובב מעט במקומות אחרים בכדי להבין עד כמה נקי כאן. הצמחייה מטופחת, העצים גזומים כמו באגדות ופינות החמד שלנו נראות תמיד כלקוחות מסרט. רמת הניקיון באופן כללי היא בהחלט טובה מאוד והסטנדרט גבוה, לדעתי.

מנגד- לאחרונה מורגשת התרופפות בניקיון בהרבה אזורים. מורגש שהניקיון לא כתמול שלשום ואפילו כמות הקקי על המדרכות עלתה. יחד עם זאת צריך להבין שגם לנו כתושבים יש חלק בניקיון הכפר, הרי את הקקי של הכלבים לא המועצה מפזרת ברחובות אלא כלבינו, והחזית של ביתנו היא תמיד באחריותינו. אנו שואפים לשלמות, אך בלי עזרה מצידנו.

ללא אכיפת חוקים ויצירת מקומות יעודיים לצרכי הכלבים לא נוכל להפוך את החלום למציאות . אחרי הכל אנו עדיין עדים לרמת ניקיון בסטנדרט גבוה וכיף להביט בתוצאות ולהסתובב ברחובות ולהתגאות שאנו חלק מהמציאות הזאת.

 

לסיכום,

כמו בכל מקום טוב, גם אצלנו יש דברים מעט מרגיזים ועוד המון דברים אחרים משמחים מאוד. הכל תלוי בעין המתבוננת ובגישה. אני מסכים עם כל הטענות המוצדקות לגבי ניקיון , קאנטרי וביטחון וממליץ לנו להתחיל למצוא פתרונות תוך כדי שאנו מתלוננים.

אנו גרים כאן מבחירה ורוצים את הטוב ביותר בתמורה לכספינו, אך צריך לזכור שאנו חלק מהתמונה הכוללת ונושאים באחריות לכל דבר שמתרחש פה. אנו בוחרים מי ינהל אותנו ובסופו של דבר גם מחליטים מי ינהל את הבריכה ומי יזכה במכרז על הגינון לשנים הבאות.

הדרך לתוצאות טובות עוברת קודם כל במעשים, אכפתיות ודחיפה מתמדת של רעיונות. הכוח הוא בידי התושבים, וכל שנותר הוא למנף אותו למקומות הנכונים בעזרת האנשים המתאימים כדי להשיג את הטוב ביותר.

 

שנה טובה .

יקי טובי.

 

לבלוג של יקי

 

 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    הבריכה
    מחיר המינוי בהחלט סביר ונמוך בהרבה ממחירו במרכז הארץ.
    כניסה חד פעמית לתושבי הכפר (ילדים ונוער)מחירה לא סביר. לא פלא שמחפשים מקומות יותר זולים. רציתי להביא
    כמה פעמים נכדים אך לא יכולתי לעמוד במחיר.
    לגבי מחיר מזנון – לא מתאים לכם אל תקנו!
    הסדר והנקיון למעלה מסביר. כמובן שתמיד אפשר לשפר!
    כך גם לגבי אחזקה שוטפת.

  2. אורח/ת הגב

    תרשה לי לחלוק עליך בדבר אחד
    אתה כותב “התושבים צריכים לעשות מנוי כאן בכפר ולא לצאת ולחפש מקומות אחרים זולים או נעימים יותר”

    אני איני חושבת כך.
    לדעתי הקאנטרי הוא עסק ככל עסק אחר, נבנב ומנוהל למטרות רווח, וכשם שאיני מצפה מהקאנטרי לקבל שום דבר בחינם, איני מוכנה גם לעשות לו הנחה. בשביל שארצה להשתמש בשרותיו עליו להציע לי דברים מעבר להיותו מקומי. כשם שאיני קונה בסופר במרכז, איני רוחצת בקאנטרי.

  3. אורח/ת הגב

    מחיר הוגן
    חייב ליהיות מחיר הוגן לתושבים, בגלל המחיר המופקע הקאנטרי והסופר רייקים! וכולם מפסידים מכך.

  4. אורח/ת הגב

    מסכים
    הקאנטרי אמנם מעט זול לעומת המרכז אך אל תשכחו שאנשים כאן מרוויחים פחות מהמרכז. המחירים הם מופרזים ולכן הקאנטרי ריק כל הזמן. חבל שלא מוצאים את עמק השווה עם התושבים ובאים לקראתם. הקאנטרי יסגר בקרוב.

  5. אורח/ת הגב

    יקי, מבטיחה לך שאם תמשיך לבקר בקאנטרי
    אתה תחווה את נחת זרועם של האנשים המנהלים.
    כל עוד אתה נכנס חד פעמית פה ושם, נותן להם כמה מאות שקלים עבור התענוג לטבול את גופך במים, יתייחסו אליך יפה.
    אבל אם תעשה מנוי והם ירגישו שאתה כבר בכיס שלהם לשנה הקרובה כי כבר שילמת, תראה איך היחס אליך ישתנה מהקצה לקצה.
    אני מדברת מניסיון אישי.
    אחרי שעשיתי מנוי היחס התחיל להיות מאוד לא נעים, הם התחילו להתייחס יפה רק כשהגיע זמן החידוש ואז כבר לא חידשתי כי מבחינתי הגיעו מים עד נפש.
    גם אני בעד לפרגן לעסקים המקומיים, אבל לא אלך לסבול בשום מקום רק כדי לפרגן.
    אני רוצה לשלם ואני רוצה גם לקבל תמורה.
    אין לי גם בעיה עם המחיר של המנוי, הוא די סביר למרות שבשנתיים האחרונות הוא התייקר ב-800 ש”ח וזה לא מעט.

    העניין הוא היחס, הכוחניות, התחושה שיורקים על הלקוח, שמתנהגים אליו בגסות, שמאשימים אותו שאין מספיק לקוחות בקאנטרי, שמצפים ממנו שיעשה שיווק ויביא חברים.
    במתקנים מקולקלים, בכדורים מפונצ’רים, בגומיות קרועות, בזה שלא מודיעים אם מתבטל שיעור ומאשימים אותי שלא באתי לקוא את המודעות בלוח המודעות לפני שהגעתי לשיעור ועוד כהנה וכהנה.

    חבל לי אם הקאנטרי ייסגר אבל אולי יתחלפו הבעלים וסוף סוף יהיה פה קאנטרי נורמלי

  6. יקי טובי הגב

    תגובה ל-1
    אין ויכוח שהקאנטרי צריך להרוויח בשל היותו עסק כלכלי, אך חייב ליהיות איזון שפוי בין היצע ,ביקוש ודעת קהל. הרעיון הוא לא לבוא בטענות לקאנטרי אלה לבוא בפתרונות. כולנו רוצים להנות בקאנטרי וליהיות חלק ממנו. הקאנטרי יכול וצריך ליהיות מרכז תרבות מאחד ומלכד שבו נפגשים תושבים נהנים משרותיו ושמחים בחלקם. לגבי הסופר במרכז- אני חושב שגם שם המחירים מופקעים וגם לשם רוב התושבים לא מתקרבים דבר העלול לגרום בעתיד לקריסה של המרכז כולו. ההבדל בין הסופר לקאנטרי הוא ביעוד ובמבנה שלהם. סופר הוא לא מרכז תרבות ותמיד אפשר לחפש אחד זול וטוב יותר לעומת קאנטרי שהוא צריך ליהיות חלק מאיתנו ולהכיל בו את כולנו כחלק מהשירות וההיצע בכפר, ולא לגרום לנו לחפש אחד טוב או זול יותר בסביבה.

  7. אורח/ת הגב

    כל הכבוד
    גישה מעניינת וברובה נכונה, יישר כוח.

  8. אורח/ת הגב

    יקי, אתה חדש כאן
    לא בטוח שתצליח לשנות את התפיסה הניהולית בקאנטרי.
    אתה עדיין תמים, מלא כוונות טובות ולא מכיר את הנפשות הפועלות.
    זה מאוד נחמד שאתה חושב ככה, רוב תושבי הכפר חושבים ככה, אבל אם אין שיתוף פעולה של בעלי הקאנטרי כל הרצון הטוב שלך לבוא בפתרונות לא שווה כלום.
    צריך שניים לטנגו ובעלי הקאנטרי לא מוכנים לקחת אחריות על הצד שלהם בריקוד הזה.

    כשמדובר בקאנטרי לא יעזור כלום, לא לבוא בטענות, לא לבוא בפתרונות, לא לבוא עם הצעות ייעול, משהו רקוב שם מהיסוד.
    חבל, גם אני הולכת לרעות בשדות זרים בקאנטרי מחוץ לכפר, אני אמנם שמחה לשלם כסף על שירות טוב שאני מקבלת, אך אני מקבלת גם יחס מקצועי, שירות נאות, חיוך, ציוד מתוחזק כהלכה ונעים לי.
    אני בוחרת לבוא למקום שנעים לי בו, זה הכל.

    איפה שלא נעים לי אני לא הולכת לשם.

  9. אורח/ת הגב

    לא חסרים בכפר כאלו שנותנים בקורת או מנסים ללמד אחרים
    .

  10. אורח/ת הגב

    ולא חסרים אלו שלא יודעים לקבל ביקורת
    ולא חושבים ללמוד מאחרים, במיוחד לא ללמוד מלקוחות ולכן עסקים נסגרים.

  11. אורח/ת הגב

    תום תמימות או נאיביות
    יפה כתב יקי
    אבל לא הכל זהב בכפר
    הקאנטרי מלין על ארנונה שעלתה פלאים
    כמי שהולך לבקר “בשדות זרים
    השרות טוב בהרבה ויותר מזה
    שכח בעל הקאנטרי שהוא העלה את המחיר למנויים ביחס ענק
    מול העלות שהקאנטרי היה בבעלות המועצה
    נכון שלא היה פיתוח כמו שנעשה על ידי בעל הקאנטרי הנוכחי
    אבל לתושבים היה מחיר אחר וראו במקום בית ספורט
    היום כתוצאה שהמקום הפך לאחר אני מדירה את רגלי ונהנית במקום אחר
    שיחזור למחירים שהיו לפני הגעתו
    אני אהיה הראשונה שאלחץ על המועצה למתן את הארנונה

  12. אורח/ת הגב

    הטוב עולה על הרע
    קיימות מספר בעיות בכפר אך ברובן הגדול מתגמדות לנגד הדברים הטובים שיש לנו כאן. חשוב לשמור על פרופורציות, לנצל את הטוב ולתקן את הרע ולהאמין שבסוף כולנו נממש את הפוטנציאל ונאהב את התוצאות.

  13. אורח/ת בן הישוב מסור ונאמן הגב

    סטנדרד, יקי צא ולמד
    יקי, הסטנדרד שלך נמוך חבר , אנו משלמים הרבה מידי לתמורה
    שאנו מקבלים בגין השירותים המצומצמים שאנחנו מקבלים בכפר ורדים, כדאי לך לבקר במקבילות שלנו , להבים, מכבים רעות, וכיוצא באלה, וגם בעכו במעלות ובקריות הסמוכות לאזורנו.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן