ספא/מקווה במרכז המסחרי


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אליעזר זמיר

באזור ישנם מספיק מקוואות טהרה שיכולים ליתן מענה למעטים מכפר ורדים המעוניינים בשירות שכזה

כפרניק DSC00059_0_0 ספא/מקווה במרכז המסחרי

המרכז המסחרי כפר ורדים מבקש שימוש חורג במבנה קיים כחדר מכונות לצורך ספא לנשים מסורתיות.

אליעזר זמיר: "ספא לנשים מסורתיות" – ניסוח שבעיני הוא התחכמות, שמטרתה להכניס מקווה טהרה תוך עקיפת ההליכים התקינים.

יעקב זיו: אנו חוששים מאד שהקמת מקווה יהיה שלב בתהליך "אל חזור" של טפטוף או זרימה של משפחות חרדיות לכפר ושינוי צביונו.

ראו סקר חדש בנושא המקווה!

 

 

כפרניק scan0001-1 ספא/מקווה במרכז המסחרי

 

בקשת המרכז המסחרי כפר ורדים להקמת "ספא לנשים מסורתיות".

 

 

****

 

מצורף מכתב ששלחתי הבוקר בפקס לוועדה המקומית לתכנון ובניה "מעלה גליל".

המכתב הינו חיזוק למכתבו של חבר המועצה יעקב זיו, בנושא הבקשה להיתר שימוש חורג לצורך בנית "ספא לנשים מסורתיות" – ניסוח שבעיני הוא התחכמות, שמטרתה להכניס מקווה טהרה תוך עקיפת ההליכים התקינים.

למרות שלגופם של הטיעונים אין לי תוספת מהותית למכתבו של יעקב זיו, הוספתי את העובדה שעצם הפרסום של הבקשה אינו מופיע באתר האינטרנט של הועדה.

 

גמר חתימה טובה,

אליעזר זמיר

 

נ.ב.

באתר המועצה לא מצאתי את כתובת הדוא"ל שלה, ולכן אשלשל את ההעתק המודפס לתיבה (אלא אם תאירו עיני בכתובת).

 

כפרניק DSC00059_0_1 ספא/מקווה במרכז המסחרי

 

 

לכבוד                                                                               תאריך 25/09/2012

הועדה המקומית לתכנון ולבניה                 

מעלה הגליל

מושב מעונה 24920

פקס 04-9972730

א.גב.נ.,

 

 

 הנדון : בקשה להיתר מס' 20110888

 

1.        אמש נודע לי שהוגשה בקשה לשימוש חורג במרכז המסחרי, בשטח  91.83 מ"ר,  בגוש 18409 חלקות  50, 51, 52, 77, 2  מגרש 900, ת.ב.ע  ג/11147, על מנת שישמש ספא לנשים מסורתיות. הספא מתוכנן להקמה במבנה קיים שיועד לשמש כחדר מכונות.

שם המבקש: מרכז מסחרי כפר ורדים בע"מ, ת.פ. 0513668749

כתובת הנכס: מרכז מסחרי כפר ורדים, יעוד הקרקע: מרכז עסקים.

 

2.        הוועדה המקומית פרסמה את דבר הבקשה ב- 10/09/2012 והקציבה 14 יום מיום הפרסום להגשת התנגדויות. לבקשה לא היה פרסום בכפר ורדים או בעיתונות ורק אמש, 24/09/2012 , התקבלה ההודעה במועצת כפר ורדים והציבור לא ידע עליה.

 

3.        ניסיתי לקבל פרטים על הבקשה באתר האינטרנט של הועדה – אך הפרסום האחרון באתר בנושא שימוש חורג הוא מיום 4/9/2012 (בקשה 20090282)  ומתייחס למושב חוסן.  אין באתר האינטרנט של הועדה (נכון לבוקר 25/9/2012) פרסום הנוגע לבקשה הנדונה  20110888.   גם אם העדר הפרסום באתר נובע מכך שראש השנה חל בשבוע שלאחר פרסום הבקשה, מן הראוי היה להקצת יותר זמן להגשת השגות ולהבטיח את הפרסום באתר האינטרנט.

4.        אני מתנגד למתן היתר לשימוש חורג .

5.        להלן עיקרי ההתנגדות:

5.1      המבקש החל לבצע עבודות בניה ללא היתר ותוך גרימת סיכון לבאי המרכז המסחרי והכול לשם הקמת מקווה טהרה .

5.2      במהלך הבנייה הבלתי חוקית הגיש המבקש בקשה לבניית מקווה, שנדחתה ע"י הוועדה המקומית.

5.3      הבקשה הינה למתן לגיטימציה לאשר בוצע שלא כחוק.

5.4      חרף צו הפסקת עבודה המשיך המבקש בבניה מה שחייב הוצאת צווים נוספים. אין זה ראוי שהחוטא ייצא נשכר. מן הדין שהמצב יוחזר לקדמותו לפני התחלת הבנייה הבלתי חוקית.

5.5      אין צורך בכפר ורדים במקווה טהרה.

5.6      באזור ישנם מספיק מקוואות טהרה שיכולים ליתן מענה למעטים מכפר ורדים המעוניינים בשירות שכזה .

5.7      הבקשה הנדונה מנסה לעקוף עניין המצוי בהליכים משפטיים.

6.        פנייתי מועברת בפקס, עקב החריגה מלוח-הזמנים שהוקצה על-ידי הועדה, וזאת מהסיבות המפורטות בסעיפים 1 עד 3 לעיל.

 

 

7.        אודה לכם אם תתחשבו בנסיבות לוח-הזמנים, תתחשבו בפנייתי ותזמינוני  לדיון בנושא.

 

בכבוד רב, וברכת גמר חתימה טובה,

 

 

                                                             אליעזר זמיר

       ת.ד. 162,  דולב 32

       כפר ורדים  25147

 

 

העתקים (בדוא"ל):  מועצת כפר ורדים

                                 עתון האינטרנט "כפרניק"

 

***

 

***

 

גם חבר המועצה יעקב זיו הגיש התנגדות שאלו עיקריה:

"הספא לנשים מסורתיות" הוא מסווה למקווה שנסה המבקש לבנות במשך 4 השנים האחרונות. המבקש החל לבצע עבודות בניה ללא היתר ותוך גרימת סיכון לבאי המרכז המסחרי והכול לשם הקמת מקווה טהרה .

במהלך הבנייה הבלתי חוקית הגיש המבקש בקשה לבניית מקווה, שנדחתה ע"י הוועדה המקומית.

הבקשה הינה למתן לגיטימציה לאשר בוצע שלא כחוק.

חרף צו הפסקת עבודה המשיך המבקש בבניה מה שחייב הוצאת צווים נוספים. אין מקום שהחוטא ייצא נשכר. מן הדין שהמצב יוחזר לקדמותו לפני התחלת הבנייה הבלתי חוקית.

אין צורך בכפר ורדים במקווה טהרה.

באזור ישנם מספיק מקוואות טהרה שיכולים ליתן מענה למעטים מכפר ורדים המעוניינים בשירות שכזה .

אישור שימוש חורג למקווה טהרה במקום ישנה את אופי המקום. כפר ורדים הוקם כיישוב חילוני, פלורליסטי אך הפלורליזם שלו אין משמעותו שינוי האופי שבו רצינו. תושבים שומרי דת ומצוות יכולים לגור בקרבנו כמו כל אחד אחר אך לא לכפות עלינו את אורח חייהם. אנו יודעים היטב כי מאחורי הניסיונות והלחצים הכבדים מבית ומחוץ עומדים גורמים שעיקר עניינם הוא הרחבת המעגל החרדי ביישוב כפי שקרה במקומות רבים אחרים. אנו חוששים מאד שהקמת מקווה יהיה שלב בתהליך "אל חזור" של טפטוף או זרימה של משפחות חרדיות לכפר ושינוי צביונו.

 

***

 

זיו גם העביר מייל בתפוצה רחבה בזו הלשון:

 

  שלום

חברת המרכז המסחרי כפר ורדים, בבעלותו של רמו בן שושן,  הגישה בקשה לבניה של ספא לנשים מסורתיות במרכז. זה המקווה במסווה שבקשה להקימו נדחתה כבר ע"י הוועדה. הבקשה הוגשה ב- 10/09 וניתנו 14 יום להגשת התנגדויות. רק היום קבלתי את ההודעה מהמועצה, שגם היא קבלה אותה היום  (מצורף).

 חשוב שתושבי הכפר יגישו התנגדות. כמה שיותר כן יטב. דעו לכם שזה בנפשנו. מקווה בכפר ורדים, ולא חשוב כמה אסטטי יהיה, ימשוך לפה אוכלוסיות שישנו את פני הישוב. אין צורך לפרט.

אני מצרף התנגדות  שהגשתי בשמי. תוכלו לאמץ אותה כלשונה או לשנות כרצונכם. מה שחשוב להגישה מוקדם ככל האפשר, כי לפי הודעת הוועדה, היום זה היום האחרון להגשה. מקווה שבגלל אי הפרסום הנאות לציבור, יתאפשר להגיש מאוחר יותר. 

אם אפשר רצוי שתשלחו אותה עוד היום בפקס. מספר הפקס של הוועדה במעונה הוא 04-9972730. אפשר לשלוח התנגדות משותפת לכמה תושבים.

 

אנא הפיצו לכמה שיותר חברים ומכרים.

 

בברכה

 

יעקב זיו

 

ידיעה הנוגעת להחלטת בית המשפט בעניין המקווה

 

***

ראו סקר חדש (בתפריט הימני באתר)

 

מה דעתך על האפשרות להקמת מקווה במרכז המסחרי כפר ורדים? עודכן.

 
 
 

 

 

 


0 תגובות

  1. לא רוצים מקווה בכפר ורדים הגב

    אם לא נותנים להם להכנס דרך הדלת, מנסים להכנס דרך החלון
    בית המשפט לא נתן להם מקווה, אז הם ניסו לחפור בצורה לא חוקית!!! ובינתיים הצליחו (בחסות החשיכה). ראו צילום.
    עכשיו הם מנסים לעשות ספא לנשים מסורתיות. כנראה שהם חושבים שאנחנו מטומטמים.
    וגם הרב… של בן רמו שאמר לו שהוא יבנה מקווה בכפר ורדים. לא ברור למה הוא לא בונה מקווה במקום ישובו חוסן? לא אתפלא אם גם מאחורי המקווה הזה עומד גולדפרב, כמו מאחורי העתירה.

  2. הליגה נגד בריונות בכםר ורדים הגב

    הבריונות משתלמת
    החוק קובע שאם רוצה מאן דהוא לבנות מקווה, הוא מגיש בקשה. קיבל אישור הוא בונה ולא יעזור כלום לשונאי המקוואות למיניהם. אבל במחוזותינו, אם יש לך כסף וקשרים אתה קודם בונה ואחר כך מבקש אישור. בניה בלתי חוקית של המקווה בוצעה בהפסקות במשך 4 שנים. הוועדה במקום לדרוש להרוס את מה שנבנה ולהחזיר את המצב לקדמותו, מטפלת בבקשה כאילו במשך השנים לא נעברה כל עבירה ומנציחה בכך את הבריונות.
    מה שרציתי לומר הוא, שמעבר לויכוח העקרוני “כן מקווה לא מקווה” יש פה בעיה של בריונות כנגד אזרחים שומרי חוק וכנגד הממסד שבוחר להתעלם ממנה.

  3. מ. הגב

    עוד ארגומנטים לחיזוק התנגדות לבנית מקווה בכפר ורדים
    מצורפים פה מספר ארגומנטים נוספים שיכולים להווסף לכתב התנגדות, בנוסף למה שפורסם פה. הנימוקים מבוססים על מאמרי המחקר של שמאי מוסמך שהוא דוקטור (תיכנון עירוני), מחבר ספרים בנושאים אלה, ובין השאר יועץ לועדות בניה ברחבי הארץ. להלן הנימוקים (התנגדותי ברוח זו הוגשה, מי שרוצה יכול להשתמש בהם חופשי):

    1. משפטית אין אפשרות חוקית לבקש היתר לשימוש חורג למבנה שנבנה מלכתחילה בצורה לא חוקית, וידוע שהמבנה עליו מדובר אינו חוקי.
    2. בקשה לשימוש חורג הינה לגבי מבנה קיים, שרוצים לשנות את יעודו, ולא לגבי מבנה שעדיין לא קיים/קיים בחלקו ויש לבנותו.
    3 שימוש חורג נועד לפתרון ביניים, לפרק זמן מוגבל בזמן. ברור אם כך שכוונת מגיש הבקשה להפעילו לאחר זמן כמקווה טהרה לכל דבר ועניין, והרי את הבקשה להיתר בניה למקווה דחתה כבר הוועדה המקומית בעבר.
    4. בקשת ההיתר בצורה מוסווה ומטעה הזו (ספא תמים לנשים מסורתיות) נועד למנוע את הצורך לשתף את הציבור בצורה פומבית בהחלטה לגבי נושא מאד טעון ומטריד שנקרא מקווה בכפר ורדים. לא כך היה הדבר אם היה מדובר בבניית מקווה בכפר ורדים, נושא הנמצא בדיון משפטי.
    5. הגשת הבקשה בצורה שהוגשה נועדה לטעת את הרושם המוטעה שמדובר במיזם עסקי (ספא) בלב מרכז מסחרי, וחייבת הוועדה הנכבדה לזכור שכוונת מגיש הבקשה מלכתחילה היא לבנות מקווה טהרה, שלגביו יש התנגדות גורפת מצד הרוב המכריע של תושבי כפר ורדים, ונקבעו סדרי עדיפות למבני ציבור, ומקווה טהרה דורג לאחר מבנים רבים שהציבור חסר אותם.
    6. מאחר ובעצם מדובר בבקשת היתר לשימוש חורג לצורך הפעלת מקווה, הרי שיש בסביבה הקרובה מספיק פתרונות לכך, וכאמור לעיל, פתרון זה לא אושר בעבר.
    7. עצם העובדה שאף אחד כמעט בכפר ורדים, מקום המבנה נשוא הבקשה, לא ידע על הגשת הבקשה ולא ראה את פירסומה נותן הרגשה מאד לא נוחה של כוונה תחילה למניעת התנגדויות. לאור זאת מן הראוי לפרסם את פרטי הבקשה בעיתונות מקומית לאחר החגים, ולאפשר זמן נוסף להגשת התנגדויות.

  4. תושבת הכפר הגב

    בעיה מורכבת
    המקווה כמו צורכי דת אחרים אכן ראויים שיעמדו לטובת מי שזקוק להם. אלא מאי? מילוי צרכים אלה מהווה אוטוסטרדה רחבה לסימון המקום כעוד יעד לטובת זירוז ביאתו של המשיח. כי הרי עם ישראל ערבים זה לזה. ובהקמת המקווה לא תאמר המילה האחרונה…
    לו הייתי יודעת כי הכשרת צורכי הציבור המאמין הוא נטול אינטרסים משיחיים והיינו יכולים להמשיך ולחיות ביישוב בעל צביון חילוני, בכבוד.

  5. בריוני הגב

    פס”ד מנחה
    פס”ד רוקר נ’ סלומון רע”א 6339/97

    השופט טירקל

    ס’ 2 – 1 : בעליה של דירה בבית משותף הרחיבו את דירתם ע”י בניה ברכוש המשותף, בלי שקיבלו את הסכמתם של יתר בעלי הדירות. בית משפט השלום והמחוזי ציוו להחזיר את המצב לקדמותו בתוספת פיצוי על עוגמת נפש לבעלי ייתר הדירות שנפגעו.

    השופט אנגלרד דוחה את מסקנות הערכאות האחרות וגורס כי יש לבטל את פס”ד ואילו אני (טירקל), דוחה את מסקנותיו.

    נק’ המוצא לדיון היא כי המבנה שבנו המערערים ברכוש המשותף נעשה שלא כדין, ומכאן האם קיים לבית המשפט שיקול דעת של הענקת סעד לפוגע בזכות קניינית במקרקעין של אחר?

    ס’ 19 – 8 : בפרשה שלפנינו צומחת הזכות שנפגעה (קניין) מתוך הוראותיו של חוק המקרקעין בו מעוגנים מהויות הפגיעה והסעד המגיעה בגינה.

    מאידך אומר ס’ 14 בחוק המקרקעין כי “בעלות וזכויות אחרות במקרקעין, אין בהן כשלעצמן כדי להצדיק עשיית דבר הגורם נזק או אי-נוחות לאחר.”

    לדעת השופט טירקל בנסיבות אלה – גם כאשר מביאים בחשבון את הוצאותיהם הצפויות של המערערים עבור החזרת המצב לקדמותו (אינטרס מול זכות) – שיקול דעתו של בית המשפט הוא מצומצם ביותר, אם נותר בידיו שיקול דעת בכלל. ובוודאי בוודאי שאין לראות את תביעתם של המשיבים כשימוש לרעה בזכות הבעלות שלהם, המונע מהם את קבלת הסעד שביקשו.

    ס’ 21 : בבואנו לבחון את השימוש שעושה פלוני בזכויות הקניין שלו או את ההגנה שלו עליהן במבחנים של תום לב, יש להיזהר מאד כאשר באים לשקול נזק מול תועלת. מאזן כזה אינו עולה בקנה אחד עם מהותה של זכות.

    מאזן כזה גם עלול להביא לתוצאות מרחיקות לכת ובלתי רצויות: אם ימצא בית המשפט שנזקו של הפוגע בזכות גדול מהתועלת שיפיק בעל הזכות מהסרתה של הפגיעה, יהיה רשאי לאשר את הפגיעה וכך לשלול מן הבעלים את זכותו. משמעות הדבר היא הפקעה של זכות הקניין מכוח שיקולים הזרים למהותה – ואכן אין זה מתקבל על הדעת.

    ס’ 24 – 23 : שיקול הדעת של בית המשפט, שבגדרו רשאי הוא שלא להיעתר לתביעה שמטרתה להגן על זכות בעלות, או זכות אחרת במקרקעין, הוא מוגבל ומצומצם ביותר ויופעל רק במקרים חריגים ונדירים.

    לפיכך מציע השופט טירקל לדחות את ערעורם של המערערים ולחייבם בשכר טרחת עורך דין בסך 20,000- ש”ח.

    השופט חשין

    ס’ 18 : הפגיעה בקניינו של התובע לא היתה פגיעה של מה-בכך, ולא שמענו מפי הנתבע הצדק-של- ממש מדוע לא יאכל את פרי-מעלליו, ועתה הגיעה שעת שילֵם.

    בנוסף, מביא השופט חשין מדבריהם של השופט מני בפרשת רבובסקי (ע”א 5156/65, רבובסקי נ’ גלסברג, פ”ד כ (2) 290) ומדבריו של השופט גולדברג בפרשת אליאס (ע”א 93/81, אליאס נ’ שיפר, פ”ד לז (2) 444), לשם חיזוק עמדתו.

    השופט ברק

    ס’ 12 – 1 : השופט ברק דן אף הוא באיזון של בין הזכות הקניינית של דירי הבית המשותף אל מול הפגיעה באינטרס המערער לנוכח פס”ד של הערכאות הנמוכות.

    “המערערים השתלטו על חלק ניכר ביותר של הרכוש המשותף. הם ניצלו בכך את מרבית אחוזי הבניה שיש להם. הם סגרו את כל קומת העמודים; הם העבירו לשליטתם את המחסן המשותף. זוהי פגיעה קבועה ולא חד פעמית. הפגיעה היא מהותית ביותר. היא נעשתה מתוך מודעות להעדר כל זכות, ובלא כל טעות או התרשלות. לפנינו מעשה מכוון של “הפקעה” של חלק ניכר ברכוש המשותף. נראה לי כי באיזון הכולל בין השיקולים השונים, חובת ההגינות אינה דורשת מתן הכרה חוקית להשתלטותם של המערערים על הרכוש המשותף”

    השופט אנגלרד (דעת מיעוט)

    ס’ 19 – 15 :
    לנוכח ס’ 14 לחוק המקרקעין ” “בעלות וזכויות אחרות במקרקעין, אין בהן כשלעצמן כדי להצדיק עשיית דבר הגורם נזק או אי נוחות לאחר.” גורס השופט אנגלדד כי על בית המשפט לבחון בחיוב את הסעד למערערים בנסיבות המקרה שלפנינו.

    ס’ 35 – 34 : נסיבות המקרה הנדון מצדיקות את הפעלת שיקול הדעת לאי-מתן צו הריסה במסגרת הוראת סעיף 14 לחוק המקרקעין. המקרה שלפנינו מחייב הפעלת שיקול דעת מן הנימוקים הבאים: נותני היתר הבניה, שבחנו את מהותה של התנגדות המשיבים, התנו את ההיתר בכך כי לדיירים האחרים ייבנו מחסנים חלופיים על ידי המערערים, כך שלא ייגרם להם נזק ממשי על ידי הרחבת דירת האחרונים לתוך המקלט.

    אין ספק כי הריסת התוספת והחזרת המצב לקדמותו יגרמו נזק גדול למערערים, נזק העולה בהרבה על ההפסד הממשי שנגרם למשיבים מקיום הבנייה. שכן למערערים תוספת הדירה היא עניין של
    שימוש יומיומי חשוב ומהותי, בעוד אשר הסרת התוספת למשיבים היא עניין של עיקרון. כמו כן, המערערים הביעו נכונות לפצות את יתר הדיירים על אבדן השימוש ברכוש המשותף.

    הדוקטרינה של שימוש-לרעה בזכות, אין לצמצמה למקרים של מניע פסול מצד התובע. המבחן הנוסף
    הוא אובייקטיבית של האינטרסים ההדדיים לאור כל נסיבות המקרה.

    נראה כי יש בצו ההריסה משום שימוש-לרעה בזכות הקניינית ברכוש המשותף. הריסת תוספות הדירה, הריסת המחסנים שנבנו על פי היתר הבנייה והשבת המצב לקדמותו – כל אלה אינן עומדות ביחס סביר לאינטרס העקרוני .

  6. תגובי הגב

    מבטיח לכם שמספר התגובות למקווה יבהה גבוה מהתגובות לביוב של תפן
    תגובי

  7. רופא הגב

    מקווה בכפר ורדים
    למה זכינו למקווה בכפר?
    כי הרב של רמו (מבין גדול ברפואה…) מבטיח רפואה שלמה למי שיבנה מקווה בכפר ורדים.
    פתי מאמין לכל דבר.

  8. יעל הגב

    שמשהו במועצה יתעשת ומהר יש
    שמשהו במועצה יתעשת ומהר יש לארגן מיידית החתמה של אזרחי הכפר.מאיר גרינפלד יעקב זיו לטיפולכם המיידי.זאת עבודה בעיניים – לא יקום ולא יהיה!

  9. זאב הגב

    מקווה
    לצערי אני קורא שוב ושוב על הנסיונות הבלתי פוסקים להלביש עלינו עוד צרה ששמה מקווה אני מציע לכל אלה שמציקים לנו ללא הפסק בנושא הדתי לחדול מיד מכל הנסיונות כי ברור לנו שלא נוותר לא יקום ולא יהיה מספיק ראש המועצה החלש הזה לא מפסיק להיכנע לקומץ הדתיים ונותן להם כמעט הכל על חשבונינו כמובן וכולנו צריכים לשים לזה סוף!!! מספיק לנו עוד בית כנסת הפעם בשם המוזר מניין משפחתי שמקבל שירותים שונים מהמועצה וגם תקצבים ועכשיו צרה חדשה מקווה אנחנו נאבק בכם במלוא העוצמה בכדי לסיים אחת ולתמיד את הניצנים הדתיים המיותרים בכפר פשוט תסתלקו מפה לאזורים דתיים במדינה ( לצערי ‘ש יותר מדי כאלה )
    ותנו לנו שקט מוחלט אנחנו לא רוצים דת נקודה אני מבטיח שלא נרפה עד ש… הבנתם!!!!
    תפסיקו להתיפיף רק תפסידו

  10. תושב הגב

    ל 5 בריוני – למה להכריח אותנו לקרוא ולעשות אריתמטיקה?
    תירגום האמור בפסיקה המצורפת – בית המשפט קבע ברוב קולות שיש להרוס את הבניה הבלתי חוקית. נקודה.
    וכך צריך לעשות למבנה הבלתי חוקי של המקווה.
    אם היה מדובר בחריגת בניה ובניה בלתי חוקית של תושב, הייתה הוועדה מחליטה על הריסה ללא היסוס.
    אולם כשמדובר במבנה קדוש כמו יציקת בטון קדושה שהיא מבנה קדוש בלתי חוקי, קשה להם שם, שמא ישלמו מחר כבד בעולם הבא.
    יעשו עליהם פולסא דנורא.
    חברי הוועדה לבניה, נא התעשתו, מדובר בבניה בלתי חוקית, תחליטו נכון!

  11. מכבסה יפהפיה שלי הגב

    אין מילה אחרת מאשר: חוצפה
    כשרואים את התמונות של המקווה הקיים כבר במרכז, כן, זה שאין רשות חוקית מהוועדה המקומית לבנות אותו, כן, זה שנבנה באישון לילה.אין מילה אחרת, אלא חוצפה.
    עכשיו כשהשרץ כבר קיים רוצים לטהר אותו ולהכשיר אותו.
    שם יפה מצאו לו: ספא. משהו אלטרנטיבי, יפה, מודרני.
    ספא לנשים מסורתיות…
    איזו מכבסת מילים נהדרת! איזה מוח יצירתי שהמציא את ההגדרה הזאת, כדי לקבל אישור למקווה שלא מאשרים אותו.
    עוד מעט יציעו להקים שם מקלחות לעובדי הסופר המזיעים…
    (סליחה שהמוח שלי לא הגיע ליותר מזה)

  12. אחד אידיוט שלא מבין הגב

    תסבירו לי
    מה שאני רואה בתמונה זה חדר מכונות?
    או אולי זה מקווה מושלם שרק חסרים בו המים והבלנית החסודה?
    ואיך הוא הגיע למצב מושלם שכזה, כשאין אישור בניה מהוועדה המקומית במעונה?

    להגיד לכם למה אני לא מבין?
    בכדי להגיע למצב כזה, כמו שרואים בתמונה, צריך לחפור, ועוד איזה חפירה! אז איך אנחנו לא ראינו?
    בשביל להגיע למצב כזה צריך ליצוק בטון, ועוד איזו כמות!
    אז איך אנחנו לא ראינו (את מכונת הבטון, את המחפרון)?

  13. תומר הגב

    אותי החרדים בכלל לא מעצבנים, למה?
    כי יש להם מטרה ברורה, והם ממשיכים לחפור (לא רק את המקווה) לכיוון השגת המטרה הברורה שלהם.
    מי מעצבן אותי? אבל ממש?
    חברי המועצה וראש המועצה בראשם, שנותנים לדבר הזה לקרות, ולא מפרסמים את מה שקורה באמת. כבר כמה שנים!
    מי עוד מעצבן אותי?
    התושבים הרדומים שלנו, שמדברים על כל עוולות העולם ואחותו, ועוד כמה חודשים יתעוררו בכפר ורדים חבדניקי. כן. כן.

  14. יצחק בן אברהם הגב

    מקווה
    צריך להחתים את התושבים על עצומה: אם יקום מקווה פרטי במרכז המסחרי, התושבים החתומים יחרימו את המרכז. אני יודע שזה יפגע בחנויות שאין להם קשר בנושא אבל הם צריכים להפעיל על רמו לחץ שלא יישנה את יעוד המרכז.

  15. עוד אדיוט הגב

    מצטרף לאדיוט מ 12
    תסבירו לי איך ראש המועצה יושב בחלון מלמעלה ולא רואה את המחפרון ואת מכונת הבטון, ולא שומע את הרעש שהם עושים!

    כן, סיון, תסביר לי!!!

    סיון, הוצאת אותנו אדיוטים!

  16. חשוד הגב

    איך המכתב שיצא ב 10/9 ממעונה, (כן, כאן) מתקבל במועצה רק ב 24/9?

    וזה היום האחרון להגשת ההתנגדויות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מעניין את מי “משמנים” שם במעונה, כדי שלא יצליחו לשלוח התנגדויות.
    מבקר, תחקור.

  17. אחד שלא ישן הגב

    ומה אתה עשית בשביל מדינה?
    תומר ידידי
    גם אתה כנראה ישנת. אילו היית קורא את כפרניק היית יודע על מעלליו של רמו בן שושן במשך 4 השנים האחרונות. אבל היית עסוק. כשקראו לך לבוא לזרוק אבנים לתוך המקווה, לא באת.
    עכשו נראה אותך לוקח את הענינים לידים ומארגן הפגנה נגד מי שתרצה: נגד ראש המועצה, נגד חברי המועצה, נגד הוועדה במעונה, נגד רמו בן שושן….. אם תארגן אני בא.

  18. אייל הגב

    במקביל לכתיבה כאן (שזה חשוב מאד) תשלחו מהר התנגדות לוועדה!
    עוד לא מאוחר, למרות שעברו 14 יום מהתאריך העלום שבו פורסמה לכאורה הבקשה. פשוט לכתוב ולשלוח בפקס, דואר, מסירה אישית.
    כי בנפשנו היא.

  19. נורית הגב

    מקווה למה?
    מה זה הדבר הזה?
    אין לכם מקלחת או אמבטיה בבית ?
    להכנס לתוך מים עכורים מסריחים עם עובש ולכלוך מה זה השטויות האלה
    תפסיקו ומיד זה לא מוסיף בריאות
    וחוץ מזה בני ברק זה לא פה החושך זה שם אצלינו בכפר יש רק אור

  20. ישראל הגב

    אירן
    כנראה שהסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל היא המקווה שרוצים לבנות בכפר ורדים.לא הסכנה האירנית.איך אנחנו מצליחים לשנוא איש את רעהו כל כך?

  21. תושבת ותיקה הגב

    אנחנו כפר חילוני ולא יהיה פה בשום אופן מקוה. איפה ראש המועצה?
    איך יכול להיות שלא רואה מה קורה מתחת לאפו. זהו מבנה לא חוקי ומחר יש להוציא צו בית משפט לפרקו. ולחפש את הקשר של תגמולים מהדתיים לרמו כדי שישתף איתם פעולה.

  22. מחכה ליוזמה הגב

    עובדים עלינו
    תגידו, אתם לא מרגישים שעובדים עלינו?
    מפעלי תפן מזהמים את האוויר והמים שלנו, רמו בן שושן בונה לנו מקווה מתחת לאף.
    אם אנחנו לא נעזור לעצמנו, איש לא יעזור. קדימה לעבודה.

  23. אורח/ת הגב

    זה כמו שהזיהום מתפן יהפך להיות
    בית ייצור לקומפוסט אורגני.
    או ייצור חומר לחימה כימי למטרות שלום.
    או זיהום המים למטרות הומניות של דילול האוכלוסיה עקב פיצוץ אוכלוסין בכדור הארץ.
    יש 1000 דרכים להכשיר את השרץ.

  24. תומר הגב

    ל 17 לזה שלא ישן
    זה לא יפה שאתה מעליל עלי! אני כל הזמן ער, רץ להפגנות, זורק אבנים, אפילו בתמונה רואים אותי עם השלט בשורה הראשונה. אבל אותך, לא ראיתי שם.
    קראתי את כפרניק, וגם את א-לה כפר, ואני חושב שאני יודע מה סן-רמו(רמו הקדוש) רוצה לעשות לנו. אבל אני לא ראש המועצה. אני לא יושב בחלון מעל המקוה, כמו שכתב האדיוט מ 15, שגם צודק לדעתי (הבית שלי רחוק רחוק בשלב ב’). קראתי כאן באתר על סיון שאוהב לעשות שו-שו.ואולי זאת הבעיה שלנו. שאנחנו לא באמת יודעים מה הולך עם החרדים, כי לא מספרים לנו את האמת. ובגלל זה נתעורר יום אחד בכפר ורדים החבדניקי ונשאל: איך זה קרה לנו בזמן שחרפנו?

  25. כפר ורדים חילוני הגב

    כל אלה שחרדים לגורל ולעתיד הכפר שלנו
    הגישו לוועדה המקומית התנגדות לבניית המקווה במסווה של ספא.
    עשו זאת עוד היום!

  26. יקרא הגב

    רמו הפסיק לבנות רק לאחר שהמועצה הוציאה נגדו צו שיפוטי
    והתלוננה במטרה על הפרת הצו.
    הבעיה היום היא שאם הוא יקבל היתר לשימוש חורג הוא יוכל להשלים את המקווה.
    ההתנגדויות המוצגות כאן לא יתקבלו בוועדה כיוון שהן לא מתייחסות לחוקי התכנון ובניה.
    צריך להתפלל שיש מישהו שיודע איך לעצור את כדור השלג הזה בטיעונים עניינים מתחום התכנון והבניה, אחרת יהיה לנו מקווה חדש.

  27. מודאג מאד הגב

    כבר עכשיו האוכלוסיה החרדית בכפר הכפילה את עצמה
    מי שמפקפק שיעבור ליד בית הכנסת המרכזי, ובית הכנסת המאולתר בסופי שבוע בגן הילדים בשלב ב’ בימי שישי לפנות ערב ויווכח בעצמו. אין טוב ממראה עיניים.
    מה שחסר לנו פה זה מיקווה מכל סוג שהוא כדי להפוך את כפר ורדים ליבנאל החרדית.

  28. תקווה הגב

    החילונים ביסטריה
    היי יפי הנפש אל תקבלו את בני עמכם.
    יגיע הרגע שבארץ 4.5 מליון יקבעו את חיינו הכוונה לבני דודנו הישמעלים. גם בכפר אין פוצה פה רק כשרואים יהודי דתי,הבטן מתכווצת והעצבים עולים. שונאי ישראל.
    ראו מה קורה בתפן,מרעילים לנו את מי התהום הממטרות עם מי שפכים משפריצים לכל עבר.תלחמו,תפגינו במה שקורה שם.
    הון=שלטון. ראו את איש ש”ס עושה דברו של הבוס של תפן.
    תתביישו נלחמים נגד מקווה.
    הצביעות של רבים רצים ביום כיפור,כאילו שיראו אותם בבתי הכנסת ואחר נלחמים ביהודים.

  29. כפר ורדים חילוני הגב

    בסקר: 86% נגד 14% בעד. זה בדיוק האחוז של מי שרוצה מקווה בכפר
    זאת דעת הציבור
    לא צריך מקווה בכפר

  30. :) הגב

    אני משוכנע
    שחוץ מרמו בן שושן, עומד מאחורי היוזמה היצירתית הזאת (ספא) גם …, שלא מפסיק לחשוב איך אפשר שיהיה כאן בכפר מקווה(העתירה, מקווה בבית, מקווה במרכז). הוא רוצה להראות לקהל שלו שהוא עושה משהו בשבילם. נקווה שעצת רשעים תאבד (לעורך: מן התפילה, אל תמחוק…)

  31. אורח הגב

    ספא לנשים מסורתיות? אין שום בעיה
    אנו כנגד נגיש בקשה לספא למבוגרים עם חמודות שעושות מסג’ אירוטי טוב בגב…

    אני בטוח שזה כבר יחסל את הספא…

  32. אורח הגב

    האם יוזמי המקווה מוכנים להסביר מדוע ההתעקשות על המרכז המסחרי?

  33. תושב הגב

    ל 26 – קרא תגובה 3 ותחכים, אלה טיעונים משפטיים בדיני שימוש חורג
    שמישהו במועצה יבדוק זאת באמצעות היוע”מ שלה. חשוב מאד!

  34. הרב מקווה-לא-פה הגב

    איחולי בריאות לרמו בן שושן
    בפרוס השנה החדשה אני רוצה לאחל לך אריכות ימים ובריאות. תשיג זאת על ידי רופא טוב. לא תשיג זאת אפילו אם תבנה את המקווה הכי הכי בעולם. חדל מהשטויות שלך, אתה בסוף תגרום נזק לעסקיך בכפר ובכל מקום. בסוף יוציאו עליך קללה יותר חזקה מקללת הרב שלך נגד תושבי כפר ורדים.

  35. סופרת הגב

    תמשיכו לספור את הדתיים מספר 27
    יש מסורתיים,יש צעירים,יש חבדניקים ויש אורחים. מי שעומד ליד בית הכנסת וסופר אותם זה מפחד,הוא החרד האמיתי.יש יהודים שבשבת באים לקבל את השבת,לא כולם דתיים. יש כאלה שרק בכניסה לבית הכנסת שמים כיפה,מחשש שיגדירו אותם. תהיו אמיתים. יש כאן חופש הבחירה. תמשיכו להלחם באחיכם.

  36. זאביק הגב

    גם אני בטוח
    גם אני בטוח שחוץ מרמו בן שושן עומד מאחורי היוזמה הזאת גם הרב של בית הכנסת. הוא מנסה כל הזמן כל דבר בשביל שיהיה כאן בכפר מקווה. העתירה לבית המשפט זאת היוזמה שלו. הוא רוצה להראות לקהל שלו שהוא עושה משהו. הוא לא מבין (בכאילו, הוא מבין טוב מאוד) שהוא פוגע בכפר ותושביו .

  37. איתן הגב

    פניה לרמו בן שושן – אסוף מצוות, אל תעשה רעה
    עשיית מצווה מזכה אותנו בנקודות זכות לכניסה לגן עדן.”מצווה” תוך כדי עשית רע מזכה אותנו מיידית בגיהינום.
    למה לא תבנה מקווה במקום שזקוקים לו? תעשה מצווה משולשת:
    גם תשמח את הישוב שבו תבנה מקווה, שיכיר לך תודה, יעריך ויכבד אותך,
    גם תשמח את תושבי כפר ורדים מהם (חלקית) אתה מתפרנס, שאינם זקוקים ואינם רוצים מקווה,
    גם תעשה כמצוות הרב שציווה עליך להקים מקווה, למען בריאותך.
    איסוף מצוות ההוא מעשה חיובי, בניית מקווה בכפר ורדים לא תזכה אותך במצווה, להיפך, היא תזיק לך.

  38. יורם הגב

    לנורית מ19 למה להשמיץ מתוך בורות?
    תבקרי במיקווה יש 2 במעלות ותראי שזה דבר נקי ואסטטי.
    גם אני מתנגד למיקווה אבל לטעון שהמיים מצחינים?
    זוהי התנהגות בזויה ומצחינה.

  39. תקווה הגב

    ל-34 ו-37 טוב יעשה רמו ויבנה רק בכפר ורדים
    בישובים יהודים בונים מקווה ובלי אנטי וטרררם מצד תושבים כי מבינים שיש צורך במקווה.דווקא כאן חשוב שיבנה מתוך מלחמת יהודים,המצווה שלו גדולה יותר ויהיה לו מקום בעולם הבא. המקווה פה יציל רבים שחולים. לצערנו יש כאן חולים.
    אתם מתבדחים על חשבון המקווה ואינכם מבינים את המשמעות. אותה “גברת” שאמרה כי המים מצחינים,לא ראתה מימיה מקווה.
    לכנסיה תיכנס ותשמור על הכללים אך בית כנסת או מקווה,אין להם משמעות בעיניה.

  40. רבנית הגב

    לדתיות אסור להכנס לספא עקב זרמי המים היכולים לגרום לגירוי מיותר
    איסור הרב יוסף

  41. רמה הגב

    תת רמה של טוקבק מספר 40
    תמשיכו עם הליצנות והתגובות שמראות בורות ומשניאות את עצמכם.
    הרי גופכם תופס חיל ורעדה בעוברכם בכפר ובראותכם יהודי עם סממנים דתיים.נראה אתבם גיבורים כאשר השכן שלכם הוא בן דת אחרת ובקולי קולות ישמיע תפילות מהקוראן או מהברית החדשה. מה תגידו?????????????????????

  42. עם ללא עבר אין לו עתיד הגב

    לנורית (19) המוארת בעלת האמבטיה ולכל עם ישראל ותושבי כפר ורדים
    אחת מאבני היסוד בבית היהודי היא מצוות טהרת המשפחה. אך מדוע דווקא מקווה? מה ההבדל בינו לבין אמבטיה ביתית? מהו סוד הרעננות שבזוגיות היהודית? כיצד ניתן לחוות ולהתרגש בכל חודש מחדש? על כל זאת ועוד הרב זמיר כהן בהרצאתו המחכימה והמרתקת: “סודה של טהרת המשפחה היהודית”.

    לצפיה: http://62.219.7.103/Zamir/Zamir_Tahara.wmv
    YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2JH2vMTgnlo

    אמר יגאל אלון ע”ה: “עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוטה בערפל”.

    אמר חיים נחמן ביאליק: “ארץ-ישראל בלי שבת לא תיבנה, אלא תיחרב, וכל עמלכם יהיה לתוהו.”

    מישהו חושד בשניים כמטיפים מחזירים בתשובה?

  43. עתיד העם מובטח גם בלי תפילות וקמעות הגב

    על אפכם ועל חמתכם לא יקום ולא יהיה
    מקווה לא יהיה פה, לא יעזור לכם כלום. הצדק ינצח, ואתם תלכו לגור במאה שערים.

  44. יהודי טוב הגב

    מסורתמסורת
    אם היינו בטוחים שבקשת בניית מקווה באה ממקום נקי-לא הייתה התנגדות נחרצת.מכיוון שחלק מהציבור בכפר מכיר את הנפשות הפועלות מאחורי הבקשה,יש חשש.אין לנו ולא כלום נגד מסורת ישראל.אני מכבד מאוד ומוקיר את המסורת שלנו. לא צריך להביא דוגמאות של אנשים מפורסמים. שניהם לא היו אוהבים את ההתנהגות הכפייתית ואפילו השקרית של המבקשים לבנות מקווה. יש הרבה יהודים טובים בכפר שמכירים את מסורת ישראל בלי כיסוי הראש.
    חבורה קטנה של צעקנים עם קנאות דתית עושה נזק.

  45. המלאך גבריאל הגב

    רמו יזכה למקום בגן עדן
    אתם עוד תראו

  46. תושב מאוכזב הגב

    כפר ורדים
    בכפר ורדים יש הרבה יותר ערבים מאשר דתיים
    ואני לא אתפלא עם בקרוב יהיו יותר נוצרים מאשר יהודים
    קחו לדוגמא את סיוון יחיאלי

  47. נאור הגב

    תת רמה של תגובה 39
    תגובה פרימיטיבית שמנסה לעבוד על הפחדים הקמאים והפרימיטיביים של האנשים. הוא חושב שהוא יכתוב שיש כאן חולים ובניית המקווה תפסיק את המגפה בכפר, או משהו כזה.
    אז לידיעתך, כותב פרימיטיבי שמנסה להפחיד את הפרימיטיביים, עשיתי סטטיסטיקה: יש כאן חולים כמו בכל מקום אחר. גם במאה שערים עם כל המקוואות, מתים וחולים ממש כמו כאן.

  48. פסיקה הגב

    למספר 40=אישה צריכה ללכת למקווה ולא לספא עלפי פסיקת רבנים רבים
    פסיקה

  49. אפשר להקיא מזה הגב

    לא פלא שחרדים אוהבים לבוא לכפר ורדים לצימרים ולגור
    איפה יוכלו להסתכל חופשי בלי בושה על נערות/ילדות בלבוש קייצי? בבני ברק? גועל נפש

  50. רפא הגב

    ל 49 – לפעמים זה נראה לי מאורגן ומכוון
    זה נראה שגורמים בחוגי החרדים בכפר מעודדים בעלי צימרים לפרסם בעיתונות החרדית מודעות במחיר חצי חינם לבוא לנפוש פה. בא הנופש רואה מקום יפה ואיכותי, ולאחר שיחה עם החרדים החדשים כולל הרב הידוע מחב”ד שמבטיח לו הכל כולל מיקווה, משתכנע לבוא לגור פה (יש כבר כמה כאלה).בית הכנסת בחגים מפוצץ ממתארחים בצימרים.
    ישנה בעלת צימר ברחוב יערה שמפרסמת קבוע בעיתונות החרדית, ויש עוד כאלה שיחשפו.

  51. מעורה הגב

    אנחנו מסומנים כיעד להשתלטות חרדית
    הם לא ויתרו על תכניתם, הכוונה לשניים מחבד שהתנחלו בקירבנו, אחד רב ושני מפעיל בית חבד, שעובדים יחד.

  52. הייתי "שם" הגב

    הפחד מניע את ה”חרדים” החילוניים 50 ו-51
    כמה זה חולני החיטוט והפחדים של קבוצה קיצונית חילונית.
    מפשפשים בצימרים,בבתי הכנסת בישוב. אולי תעשו כמו פעם “סלקציה”??????????????
    ההתנהגות שלכם מבישת את הרוב שלא נוהג כמוכם.
    טוב שבישוב יש מספר בתי כנסת וגם יש את המניין המשפחתי. זה נותן מענה אך נותן גם מקום לכאלה שמגיעים םעם בשנה ביום כיפור לכפר. אבל מה שחשוב להם זה להיראות ולרכל.
    ביום כיפור ב-1000 בבוקר היה להם רחוק להגיע למניין המשפחתי. הן נכנסו ופטפטו והייתה להם ביקורת על ההפרדה בין גברים לנשים וכיצד מתפלל החזן. עשו דבר עבירה ביום כיפור. בית כנסת הוא מקום לכל יהודי באשר הוא. אותם מבקרים,מבקרות,הוריכם סביכם התפללו בגולה וביקשו עזרה מהשם.גם בטבע מתחת לכל עץ. מה שחשוב הוא הנשמה היהודית הטהורה. לא כסא במחירים מאמירים ולא מחיצה העיקר לפנות לבורא עולם מתוך נקיון הלב.תכבדו את האחר ותקבלו את עצמכם!!!!!!!!!!!!!!

  53. דתלש"ית הגב

    צחנת המקוואות
    לצערי נאלצתי להשתמש במקוואות במהלך חיי. בכל המקוואות במקומות שונים בארץ וגם המפוארים שבם, מלוכלכים וסכנה להכנס למים . לא פעם אחרי טבילה שכזו נאלצתי לפנות לעזרת רופא עור בשל גיקרויים ופצעים שהתפתחו על עורי.
    אני ממליצה לכל נשותה ישראל להמנע מלהכנס לטבול במקומות הללו. יש לנו מקלחות ומים זורמים אין צורך במאה ה-21 בשירות מעין זה. בברכות שחיה יש פיקוח תברואתי, איזה פיקוח תברואתי יש על מקוואות?

  54. תושב ותיק מאלי מלין הגב

    אלי מלין
    אלי מלין פירסם בעיתון קורא בכפר שהוא הכתב היחיד בו, מאמר… מלא פומפוזיות נגד אלו שאינם רוצים מיקווה. ….
    בושה שאלי מלין … משתמש בעיתון כדי להשמיץ

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן